משלוחי סושי : סקירת סושיות חדשות

חדשות הסושי - סושיות שנפתחו בתקופה האחרונה וכאלו שנכנעו לטרנד ועברו למתכונת משלוחים. הרולים המגולגלים מככבים, הרטבים ארוזים יפה יפה ואנחנו כאן עם רשימת המלצות לוהטות מכל הארץ למשלוח הבא שלכם

"אז מה נשמע? איך היה הסגר? מתי הסגר הבא? מה יהיה אחי, אה? תאמין לי מי דמיין כזה דבר בשנה שעברה. 2020 תיגמרי כבר. תגידי מה נסגר עם המדינה? מה עם החינוך? שמעתי יהיה חיסון בקרוב." כיסינו את הלופ של תחילת כל שיחה? יופי.

עכשיו נוכל להמשיך ולהתקדם אל מה שהכי חשוב בתקופה הזו: סושי. ולא, אנחנו בכלל לא נשמעים ממורמרים. שני דברים הביאה הקורונה לחיינו: מלא מלא סטרס, ומלא מלא משלוחים. נדמה שכל בן אדם שלישי ברחוב הוא שליח על קטנוע, ואנחנו, עגומים וחסרי חזון אל מול העתיד העלום, פונים בהכנעה אל תכנון העתיד הקרוב ביותר שבשליטתנו - המשלוח הבא.

אפשר לאכול סושי יותר מפעם אחת ביום? קאן קאי. צילום: באדיבות המקום

הבייבי של המשלוחים

להתנצל על כמות המשלוחים שאנחנו עושים כבר הפסקנו מזמן. אלה החיים כרגע. אבל אחרי מחקר של חצי שנה בתנאי הגבלות והנחיות, התקבלה מסקנה אחת ודאית לחלוטין, והיא שמשלוח של סושי הוא המשלוח האולטימטיבי. הוא אסתטי, ארוז קטן צמוד ויפה, לא נהרס במשלוח, לא מתקרר והופך מושי, הוא מתאים לצהריים, לערב וללילה (יש כאלה שאוכלים גם בבוקר, אבל אלו אותם אנשים שגם קמים בבוקר. נעזוב אותם), ולכל סיבה ומסיבה. בקיצור - לכו על זה.

כל משלוחי הסושי במקום אחד
שילובים מנצחים של סושי במשלוחים
חמוץ או מתוק: משלוחים אסייאתים מומלצים

עכשיו כשנפתחה גם אפשרות ה-TA תמיד אפשר לאסוף מנה מושלמת ולאכול בחוץ, כלומר באיזו פיסת טבע. לא הכול רע בקורונה הזו. אין סושיה שלא נכנסה אל תוך מרוץ המשלוחים, והרווח כולו שלנו. הפעם בחרנו להתמקד בעיקר בחדשים שבחבורה. סושיות שנפתחו ממש לאחרונה או כאלו שנכנסו סוף סוף לטרנד המשלוחים. ויפה שעה אחת קודם. אז מאיפה כדאי להזמין?

 הצמד הלוהט של הונו. צילום: באדיבות המקום

הונו, גבעת שמואל: פתיחה חגיגית ומשלוחים בשיא

רונן מרדכי, הבעלים של "הונו" (להבה, ביפנית) מספר שמאז תחילת הקורונה המשלוחים במקום עלו בכ-30%. כמובן על חשבון הישיבה במקום, וכמובן ללא כל הסטודנטים מבר אילן שהיו נהנים שם בימים כתיקונם. עוד הוא מספר, שהקהל שמגיע מופתע תמיד מהמנות ומהטעמים. המטבח היפני, לדבריו, עבר התאמה לחך הישראלי, המנות חדשניות ואין פשרות על איכות חומרים הגלם. המסעדה עצמה נפתחה ממש עם פרוץ הקורונה, והם מחכים להכיר מציאות אחרת.

הלהבות של אסיה בגבעת שמואל
את השם "הונו", רונן בחר לאחר שעבר על כל המילון היפני: "המילה הונו, היא להבה, והיא שבתה אותי כמו אש, כמו להבה ממש. מההתחלה, עם פתיחת העסק, גם המקום הצית בנו להבה. לעשות את זה הכי טוב, באהבה, במקצועיות, והכי חדיש. הרחבנו את התפריט לרמה אבסולוטית ששולטת כמעט בכל אסיה- היום יש בו נגיעות של סין, קמבודיה, תאילנד, מונגוליה, יפן, הודו. ושוב: בהתאמה למה שהקהל המקומי אוהב, שזה כל כך משמעותי".

מחכים לסניף הבא. הונו. צילום: באדיבות המקום

"כמה ימים אחרי הפתיחה החגיגית, גזירת התקופה אילצה את הצוות להישאר בבית ולחכות לראות כיצד הנגיף החדש משפיע על עתיד המקום. אחרי שנה של תכנונים והמתנה שמלווה בהתרגשות, פתאום הבום הזה. פתחנו שוב במאי ומאז אנחנו באוויר ומקבלים את האהבה ואנחנו נרגשים לראות את ההיענות, את הלקוחות החוזרים וזה מעודד אותנו לחשוב על סניפים נוספים באותו תמהיל".

טעם אחיד מכל הלב
"כל הרטבים מורכבים במקום: הטריאקי, את חומץ האורז, הספייס עם מיונז, הרטבים למוקפץ. אנחנו לא קונים כלום מוכן. בכל פעם זה יוצא בטעם אחיד בזכות המתכונים המדויקים. שמירה על איכות המוצר זה ערך חזק".

הונו, אורנים 1, גבעת שמואל. 0536113796

 אסיה מוקפדת-. טארו בוטיק, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

טארו בוטיק, תל אביב: רולים אינטימיים במשלוח

נמשיך בהמלצה על מסעדת טארו. מדובר במסעדה שיכלה להפוך למסחרית אבל בחרה להמשיך ולדבוק באווירה אינטימית ובהקפדה גבוהה על תחושת בוטיק. חומרי הגלם טריים מאד, המנות עשויות בתשומת לב והטעמים משובחים, עם רטבים מיוחדים שמורכבים במקום. טלי, בעלת המקום, גם שמה דגש מיוחד על הזהירות שנדרשת לתקופת הקורונה, וזו אמנם דרישה בסיסית אבל בכל זאת מרגיע לשמוע שמקום שם את תחושת הביטחון של הלקוחות בראש סדר העדיפויות.

ממליצים: ספייסי תאי רול- ספייסי טונה, אבוקדו, אספרגוס, לימון וגזר עטופים בטונה אדומה, שבבי פנקו, כוסברה, בצל ירוק וצ'ילי חריף.

מלשינים: אחת המנות שמזמינים הכי הרבה בטארו היא דווקא אגרול העוף.

טארו בוטיק סושי ווק, אבא אחימאיר 17, תל אביב. 0539373095

משלוחי סושי מומלצים בתל אביב 

SEIKO, בת ים: קערות פוקי מנצחות

לבת ים יש קטע. יכול להיות שמדובר בעניין ששמור רק לחלק מהאנשים, אבל יותר ויותר קולות עולים בשנים האחרונות ומבשרים לנו שהשכנה של יפו היא בעצם בעלת קסם, ושהגיע זמנן של הסטיגמות על העיר לנשור כמו עלי סתיו. ומה עוזר בלשחרר סטיגמות יותר מסושי מוצלח? בסייקו הבינו את זה גם, ולכן מלבד המנות המוכרות של רולים ומוקפצים, הם מציעים כריכי באנים מרעננים, והכי חשוב- קערות פוקי, שהן הטרנד הכי לוהט שמסרב לדעוך כבר כמה שנים.

ממליצים: פוקי סלמון- סלמון, אבוקדו בטטה מלפפון שי טאקי, אושנקו, בצל ירוק, גזר, קריספי סלק, קריספי בטטה, טמפורה קריספי.

SEIKO sushi wok, דרך בן גוריון 79, בת ים. 0539349324

 גם בראש העין יש סושי מעולה. קאן קאי. צילום: באדיבות המקום

קאן קאי, ראש העין: אופציות טבעוניות מעולות

קאן קאי מהקיבוץ לעיר - הדר אכרם עברה דרך ארוכה של התפתחות עד היום שבו היא פתחה מסעדה. אחרי הכרות מעמיקה של שנים עם המטבח היפני, ואחרי שהמסעדה נפתחה קטנה ואינטימית בקיבוץ עינת לפני כ-15 שנה, היא פתחה סניף נוסף בראש העין. התפריט כולו הורכב על ידיה, ו"קאן קאי" מגישה מבחר מנות גדול שנפלא גם לטבעונים עקב ההיצע הרחב.

ממליצים: וואיטי- סלמון פיקנטי, אבוקדו,שומשום קלוי, אספרגוס, שיטאקי במעטפת דניס וטמפורה עם נגיעות איולי.

מלשינים: מסתבר שאתם חולים על נודלס סינטה.

קאן קאי, משה דיין 2, ראש העין. 0538092949

 המומלצים של נילי בזכרון יעקב. צילום: באדיבות המקום

נילי, זכרון יעקב: סושי עם יין

אחרון ברשימה, נילי בית יין. המסעדה אמנם לא מתיימרת להגיש אך ורק מנות אסייתיות ותפריט הסושי לוקח רק חלק מהיצע המסעדה, אבל המנות עצמן מוכיחות שמדובר במקום שלוקח ברצינות את הסיפור. ובכלל אף פעם לא מזיק לשלב רולים עם מתוקים ואלכוהול. רוצו להזמין.

ממליצים: מאקי פרומעז (!) - גבינת עיזים, טמאגו וגזר.

ממליצים עוד: לימונענע רול I.S.O- טונה אדומה, לימון, מלפפון ונענע במעטפת אבוקדו.

נילי בית יין, המייסדים 43, זכרון יעקב. 0539371357

אומה זכרון יעקב: משלוחי סושי בקורונה
כל המשלוחים מכל המסעדות