סושי ספיישל: שילובים מנצחים של סושי במשלוחים

ליפן לא נוכל להגיע בקרוב - אבל למה לא להתפנק בבית על סושי עשיר שיעורר לנו את החושים ויגביר את הגעגועים? ההמלצות שלנו למיקסים הכי מעודכנים ולשילובים הכי מעוררים. זהירות: משלוחים ממכרים לפניך

נאומילמון רול של נאומי, יהוד. צילום: גיל אבירם

עברו כבר שנים מאז שכבש הסושי בסערה את ליבם של הישראלים. סושי הפך לסמל סטטוס ותו תקן של הנאה ופנאי ובעיקר לאחד המאכלים הכי פופולאריים כאן בארץ.

כל חובב סושי יודע שהסושי בגרסתו המקורית הגיע בכלל מסין, בתור בשר לבן משומר במלח. מאות שנים מאוחר יותר הפך הסושי לדג משומר בעזרת מלח ואורז ומרגע שהסיפור הזה הגיע ליפן, הסושי קיבל את פניו המוכרים והכל כך אהובים עלינו כיום.  לסושי יש מגוון רחב של סוגים, ביניהם המאקי הקלאסי, ניגירי, סשימי וגם, אינסייד אאוט שעל פי מקורות הומצא בכלל בארה''ב אחרי שהטבחים שם לא הצליחו לגלגל את המאקי הקלאסי כמו שצריך.

לכל משלוחי הסושי בכל הארץ

נאיהדאבל טונה של נאיה. צילום: אסף קרלה

סשימי או מאקי? העיקר מגולגל
הרול המגולגל נחשב למאכל בריא והוא משלב בין פחמימה, חלבון, ירקות ואצה. ניתן להשיגו במקומות רבים בארץ, בין אם ברשתות גדולות, או במסעדות סושי קטנות או מסעדות עילית. לא שחסרות כאן אופציות, אבל בשביל לקבל את התמונה המלאה ואת שלל הסוגים הקיימים, אין ברירה, אתם תצטרכו להרחיק עד יפן, שם, על פי השמועות, אפילו בתחנות הדלק תוכלו לקנות סושי ארוז ולהתפעל מטעמו, ממש כאילו הוא הוכן במסעדה עילית. 

אז כמו שאמרנו הסושי בועט פה בארץ כבר לא מעט שנים, יעידו על כך רשתות הסושי הקלאסיות והוותיקות ג'פניקה, אצה סושי בר, אושי אושי, קיוטו ועוד רבות שדואגות כבר תקופה ארוכה לרפד את בטננו בעזרת המאכל הנפלא שמגיע בשלל ורסיות וצורות, טעמים, ומרקמים. 

לא רק סושי: רולים משודרגים
עשינו לכם חשק? ובכן, כיף לדעת שלמרות המאכל המסורתי כל כך, הסושי בארץ לא קופא על השמרים ובשנים האחרונות ניתן לראות פיתוחים ושדרוגים ייחודיים לטעם הישראלי, מעין אבולוציה של הסושי, אם תרצו. אז מאיפה תוכלו להזמין מנות סושי ייחודיות, עשירות וצבעוניות? הנה כמה אופציות מרעננות.

 נאומיסשימי רול של נאומי. צילום: גיל אבירם

במסעדת נאומי ביהוד מסבירים שהדבר הכי חשוב בסושי מוצלח, הוא היחס בין האורז לתוספות. בנאומי תוכלו להזמין את הלמון רול עם מלפפון, סלמון, בטטה, קרים צ'יז בציפוי סלמון וקוביות לימון, או את המיקס רול המכיל טונה, אבוקדו, חסה אלון, נענע, מיקרו כוסברה, קרים צ'יז בציפוי טונה ובס עם נגיעות רוטב סריראצ'ה. איך תדעו מה הוא היחס הנכון? אל תדאגו, הפה שלכם יאותת לכם. 

נאומי, מוהליבר 2, יהוד. 053-9380723 

תאי צ'יןסושי של תאי צ'ין. צילום: אפיק גבאי

בתאי צ'ין בקרית טבעון, מדגישים שסושי טוב מורכב מאיכות חומרי הגלם. איכות הדגים בשילוב של אורז איכותי וחומץ יפני. איכות חומרי הגלם קובעת ב 100 אחוז את איכות המנה ואם תרצו לבחון את התיאוריה הזאת, תוכלו להזמין רול אוסקה: נתח סלמון וטונה טריים עטופים בטמפורה עדינה, רוטב סויה ליים והדרים בשילוב ספייסי מיונז.

תאי צ'ין, ככר בן גוריון 1, קריית טבעון. 053-8095398 

ובמסעדת נאיה המושקעת בבית נקופה מציעים גם הם לא מעט שדרוגים לסושי, כמו למשל במנת רינאי רול המורכבת מטרטר סלמון, אבוקדו, בטטה בטמפורה, עטוף בסלמון צרוב עם טריאקי, ספייסי מיונז, שבבי טמפורה, שערות בטטה ובצל ירוק או דווקא הדאבל טונה, אינסייד אאוט במילוי ספייסי טונה, שיטאקה, מלפפון, עירית, טרטר טונה, ספייסי מיונז ושבבי טמפורה. 

הטיפ של נאיה לחווית סושי מנצחת היא להמתין רגע עם הרטבים, לטעום קודם כל את הביס הראשון, לחוש את הדגים ואת האורז ולאט לאט לשלב טעמים חדשים, לחוויית טעם אידיאלית. 

נאיהסושי של נאיה. צילום: אסף קרלה

לסיכום, אין ספק שהסושי הפך להיות חלק מהתפריט הקבוע ומטעמם האישי של הישראלים, מומחים בצ'ופסטיקס ובג'ינג'ר משומר. למרבה המזל ובטח בהתחשב בתקופה האחרונה, עד שנצליח כולנו להגיע ליפן כדי לטעום את המקור, נוכל לאכול יופי של סושי כחול לבן, עם ניחוח יפני וטעם? אומאמי.

 כל המשלוחים - כל המסעדות