מאכלים ישראלים - הרשימה הכי כחול לבן

מאכלים ישראלים מא׳ ועד ת׳: משקשוקה לוהטת, ועד סביח, חומוס בצלחת ופלאפל. איפה מוצאים את מיטב המטבח והקינוחים הישראלים?

לכבוד יום העצמאות וברוח יום ההולדת למדינה, החלטנו לעשות כבוד למאכלים הכי ישראליים, הכי טעימים והכי אהובים, שלפעמים מרגיש שהם קצת אנדר-רייטד ומגיע להם יותר: שקשוקה, פלאפל, חומוס, סביח וכל השאר, כולל קינוחים ישראליים ומאכלים ישראלים מקוריים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. יש יותר טוב מזה?

מתכוננים לחג: בשרים למנגל במשלוח

שקשוקה

שקשוקה אמיתית, טובה ואיכותית היא כזו שבושלה לאט ובהמון סבלנות. אם תשאלו אותנו? מבחינתנו מסעדות שמכינות שקשוקה זה מסעדות שמבשלות באהבה ומכל הלב. אז איפה מוצאים מחבת לוהטת עם עגבניות, ביצים וכל טוב בפנים וטחינה בצד?

בית קפה פרנצ'וק מכינים סוגי שקשוקות שונים ומגישים מכל הלב: שקשוקה ביתית, שקשוקה בולגרית או שקשוקה פסטו וחצילים. וכן, יש להם גם משלוחים. השקשוקות מוגשות במסגרת תפריט ארוחת הבוקר ובכל ביס מרגישים את כמות האהבה וההשקעה שהעניקו למחבת הזו.

שקשוקה לוהטת שבושלה זמן רב ובסבלנות. צילום: שאטרסטוק

קפה פרנצ'וק, קצרין

 

חומוס

אם כבר מדברים על הכי ישראלי, אז הכי ישראלי זו השאלה המתבקשת: איך אתם מנגבים? בדוך או בסיבוב? והאמת, שלנו זה לא משנה! העיקר שאתם אוכלים כמו שצריך, עם 2 ידיים, רחוק מהמזלג ועד שהצלחת ריקה לגמרי. אם תשאלו אותנו? חומוס משולש עם מסבחה וגרגרים הוא המנצח מבין האפשרויות תמ

חומוס עזריאלי שבאשקלון מכינים מנות חומוס מעולות בצלחת, בפיתה, בלחוח, או בלאפה. אחד היתרונות הגדולים בחומוס הוא שזו מנה משביעה במינימום כסף וטעימה בטירוף! ובחומוס של עזריאלי יש גם כדורי פלאפל שמצטרפים לחגיגה.

חומוס עזריאלי, אשקלון

לכל משלוחי החומוס


הכי ישראלי: חומוס טרי וטעים. צילום: שאטרסטוק

 

פלאפל

אמרתם הכי ישראלי לא? אז הוא המנצח על תזמורת המאכלים הישראליים כמובן. ומי לא מכור לריח הזה של כדור פלאפל מטוגן בשמן עמוק ומוטבע בפיתה בין כל הטחינה והסלטים? אמאלה, נפתח לנו הרעב!

פלאפל אוריון עושים את זה פשוט, מנה, או חצי מנה, במשלוח או בישיבה במקום ותפריט שתיה. זהו. כמו פעם. כמו שאנחנו אוהבים. המחירים כמובן סופר נוחים ומנה אחת של פלאפל עולה 16 שקלים, כדי להשלים משלוח מספיק 2 מנות, במינימום הזמנה של 32 שקלים. אז שיהיה לכם בתיאבון!

פלאפל אוריון, חיפה 

לכל משלוחי הפלאפל

פלאפל חם, טרי ופציח. צילום: שאטרסטוק

 

סביח

כל הטוב בעולם בפיתה אחת. מכירים את זה אומרים שראשי התיבות של סביח הם: ס' – סלט, ב'- ביצה, י' – יותר, ח' – חציל? אם לא הכרתם, אז הגיע הזמן. ואם תשאלו אותנו, אנחנו אומרים שזה פשוט מדויק! כי כמה שיותר חציל יותר טוב. יאמי.

ואם כבר מדברים על יאמי, הכירו את סביח פרישמן, אחת מנות הסביח האהובות עלינו! פיתה מעולה, הכל פשוט מדויק בכמויות, כל ביס הוא חגיגה ויש גם מנות נוספות וטובות.

סביח פרישמן, תל אביב

 

שווארמה

באירופה קוראים לזה דונר, אבל בישראל קוראים לזה שווארמה וזה אולי המאכל הכי ישראלי שיש, בשר עסיסי, בלאפה, בפיתה או בצלחת. בכל עיר שמכבדת את עצמה תמצאו לפחות שווארמיה אחת אגדית, שכל אחד ואחד מכיר.  

לכל משלוחי השווארמה

עסיסי, בלאפה או בפיתה. צילום: שאטרסטוק

 

ג׳חנון

איפה עוד בעולם, יש מסורת של מאכל שמוקדשת למספר שעות מצומצם בבוקר? אין כמו ג׳חנון בשבת בבוקר, הגו טו שלנו בכל שבוע כשמתחשק איזה מאכל שיספוג את כל העייפות של השבוע ובתכלס ייעייף אותנו עוד קצת ויתן לנו תירוץ ליפול לתנומת שנ״ץ של שבת. 

לכל משלוחי הג׳חנון

 

סופגניות

סופגניה של חנוכה עם ריבה, אין יותר ישראלי מזה. ואין יותר ישראלי מלמצוא תירוץ למלא בצק במילויים שונים – ריבה, ריבת חלב, שוקולד וכמובן שגם מילוי פיסטוק מענג. אין כמו סופגניות, במיוחד בשלב הזה של השנה שעוד לא חנוכה אבל המאפיות מתמלאות ריח של אבקת סוכר וריבה. 

לכל משלוחי הסופגניות

 

שניצל

אז נכון, שניצל הוא מאכל בווארי ולא ישראלי, אבל הגרסה הישראלית כל כך הרבה יותר מוצלחת. במקום עגל, לוקחים עוף, פירורי לחם מוזהבים ויפים, ולצידו, כל תוספת אי פעם שתהפוך את הארוחה הזו לעוד יותר ישראלית: פתיתים, ספגטי עגבניות, פירה פרווה, אורז לבן אחד אחד. וכשהוא מגיע בפיתה, אז הוא הכי ישראלי שיש. 

לכל משלוחי השניצל

 

מאכלים שהמציאו ישראלים – כל המאכלים הישראלים המקוריים

פתיתים

אין על פתיתים, שהומצאו אי שם בתקופת הצנע, כאשר היה מחסור באורז, על מנת לספק את צורכי העולים מארצות המזרח, שתזונתם התבססה במידה רבה על אורז וקוסקוס. ראש הממשלה של אז, דוד בן-גוריון, ביקש מאויגן פרופר, ממייסדי חברת אסם, לייצר תחליף מבוסס חיטה לאורז, וכך נוצרו הפתיתים, על בסיס המאפה המזרח-אירופי פערפאלאך. 

במטבחה של רונית, המציעה אוכל ביתי במשקל ובמשלוח עד הבית, מגישים פתיתים של בית ממש כמו שאתם אוהבים. 

 

ארוחת בוקר ישראלית

אז נכון, הישראלים לא המציאו את החביתה, וגם לא את סלט הירקות. אבל את השילוב של חביתה, סלטים שונים, ממרחים ורטבים, סלסלת לחמים ושאר תפנוקים המוגשים באינספור בתי קפה ומסעדות ברחבי הארץ, המציאו הישראלים. אין כמו ללכת למסעדה ולהזמין בדיוק את מה שיש בבית. 

למשלוחי ארוחות בוקר

 

מעורב ירושלמי

נתחים ואיברים פנימיים מוקפצים על מחבת עם מיטב התבלינים, אין ספק שיש כאן את השילוב המושלם בין מזרח אירופה לארצות המזרח, שהוא בדיוק הלב של המטבח הישראלי. מסופר כי המאכל הומצא בסוף שנות ה-60 באחת הסטייקיות שברחוב אגריפס בירושלים, ממש ליד שוק מחנה יהודה. למעשה, יש כמה סטייקיות הטוענות לזכות הראשונים עליו. ומאז ועד היום מגישים אותו במסעדות ברחבי הארץ. 

מצאנו לכם את מסעדת המעורב הכי טובה שיש למשלוחים, המעורב שאין עליו בראש העין, מגישים מנות מעורב בעסקיות מטורפות, בחמגשית, בלאפה או בבאגט. 

סלט ירקות קלאסי – עגבניה ומלפפון קצוצים דק, אולי גם פטרוזיליה או כוסברה, בצל לבן או ירוק – אין יותר ישראלי מזה. 

לכל משלוחי הסלטים 

 

בורקסים - חמים מהמאפייה, נימוחים, במילוי מנחם של גבינה מלוחה או תפוח אדמה. זה הפלא של האפייה הישראלית. ואין כמו ביצה קשה ליד. 

לכל המאפיות במשלוחים

 

קינוחים ישראלים

מלבי – המטבח הערבי והתורכי תרמו רבות לקולינריה הישראלית וכיום אין אדם שלא תמצאו אותו בדודא למלבי, הפכנו את זה למקום בילוי של ממש עם המלביה, אין על הקינוח המיוחד והצבעוני הזה. 

כנאפה – גם כנאפה לקוח מהמטבח הערבי וזה אחד הקינוחים האהובים שהפכו להיות טרנד של ממש, ואין ספק שמגיע לו כל הקרדיט. 

בקלאווה – היישר מהאימפריה העותמאנית ועד לישראל של המאה ה-21, המאפה המתוק שעשוי שכבות פילו, ממולא אגוזי מלך או פיסטוקים טחונים, הוא ההתמכרות של כולנו. 

את כל הקינוחים האלו תוכלו למצוא בכונפה כנאפה, שמגישים את מיטב הקינוחים מהמטבח הערבי בלב ליבה של גבעתיים. את קינוח הכנאפה הקלאסי הם מגישים עם תוספות ייחודיות כמו כנאפה אוראו, כנאפה עם נוטלה, כנאפה טורקית ועוד. אין יותר ישראלי מהווריאציות האלו. 

רוגלך 

מי לא אוהב את המאפה הקטן, המתקתק והשוקולדי הזה, שהגיע מהמטבח היהודי-אשכנזי וכעת אפשר למצוא בכל מאפייה ישראלית שמכבדת את עצמה, והוא בכלל לא קרואסון שוקולד אלא עולם בפני עצמו?

תמצאו אותו כמובן בכל מאפיה, אנחנו אישית ממליצים על משלוח רוגלך ושאר מאפים ממאפית בית הלחם.