סביח ועוד: מנות עם חצילים במשלוח

העולם נחלק לשניים: אלו שמכורים לחצילים ואלו שלא מבינים מה טוב בשבילם. אם אתם לא רוצים להפסיד את הטעמים הפיקנטיים של החציל – הגעתם למקום הנכון. המלצות סגולות ומדליקות לחצילים במשלוחים

מהחציל בפרמז'ן האיטלקי לרטטוי הצרפתי, מהחציל המאודה הסיני לחציל בטחינה שמזוהה יותר מכל מנה אחרת עם המטבח הישראלי החדש - נראה כי אין כמעט מטבח ברחבי העולם, שלא אימץ בחום את הירק הפופולארי הזה. אז נכון, ישנם לא מעט בקרבנו שרגישים לחציל ולמרבה הצער לא יכולים ליהנות משפע המנות שניתן להכין ממנו. אבל אם אתם לא מאלו שנרתעים מבני משפחת הסולניים, רוב הסיכויים שהכתבה שלפניכם תגרום לבלוטות הרוק שלכם לעבוד שעות נוספות. בכל רחבי הארץ פועלות מסעדות שמתייחסות ברצינות לחצילים שלהן. קבלו כמה מהמומלצות ביותר שבהן.  

עובדים מהבית: עסקיות משתלמות במשלוחים

פפינו – מודיעין-מכבים-רעות

מסעדת פפינו נפתחה ב-2016 וכבר מיומה הראשון היה ברור לתושבי האזור כי מדובר באיטלקייה ברמה אחרת. בין אם מדובר בפיצות פדוהמוקת, בפסטות המצוינות או בשלל הקינוחים המושקעים, אין ספק שפפינו הציבה רף גבוה במיוחד למסעדני העיר. כך לדוגמה, תמצאו בתפריט העשיר של פפינו, מנה העונה לשם ניוקי א-לה רומנה: ניוקי סולת הנאפים בתנור אבן לצד פרוסות חציל, פרוסות מוצרלה דה באפלו ורוטב נפוליטנה לוהט (47 שקלים).

פופינהקרפצ'יו חציל של פפינו. צילום: באדיבות המקום

יש רק לציין שמנת הניוקי המופלאה לא מופיעה בתפריט המשלוחים ולכן כדי ליהנות ממנה, תצטרכו להגיע למסעדה. לעומת זאת בתפריט המשלוחים של המסעדה תמצאו מנת חציל אדירה לא פחות. הכוונה היא למנת הקרפצ'יו חציל, הכוללת ליבת חציל קלוי, שמן זית, מיץ לימון, גבינת פטה, נגיעות חומץ בלסמי, פסטו וטוויל ג'בטה (39 שקלים). את זו האחרונה, ניתן גם להזמין גם בגרסה נטולת גלוטן.

פפינו, עמק דותן 49, מודיעין-מכבים-רעות. 053-6130041

בא לכם עוד? משלוחי אוכל איטלקי

בנגקוק קיטשן – הרצליה

בשכונה שקטה במרכז הרצליה, גילינו מסעדה תאילנדית שעושה שימוש בחצילים תאילנדיים. החציל התאילנדי הוא קרוב משפחה של החציל המוכר לנו. אך בניגוד אליו, מדובר בגרסה מיניאטורית בצבע ירוק עם בשר פריך ומתקתק. החצילים התאילנדיים של בנגקוק קיטשן ההרצליינית מככבים למשל במנה שנקראת "פאד קי וואן" (מנה חריפה של שעועית ירוקה, צ'ילי טרי, במבושוט, בזיליקום, חצילים תאילנדיים וכפיר ליים, מוקפצים בחלב קוקוס וקארי ירוק. מוגשת עם אורז יסמין מאודה – 58 שקלים), שניתן לשדרג עם עוף, בקר, טופו או דג מטוגן (תוספת של 6 שקלים) ואפילו עם שרימפס או מיקס פירות ים (תוספת של 8 שקלים).

בנגקוק קיטשןשילוב מופלא של חצילים ותאילנד. בנגקוק קיטשן. צילום: באדיבות המקום

בנוסף מציעים במסעדת בנגקוק קיטשן תבשיל קארי אדום עם חלב קוקוס שנקרא שושי פא הכולל בין השאר אפונה וחצילים תאילנדיים (58 שקלים).  

בנגקוק קיטשן, בן גוריון 33, הרצליה. 053-8093956

לכל המשלוחים באזור הרצליה

אנאמרו – בית יצחק

אנאמרו הוא מקום המפגש של המטבח האסייאתי והמטבח האיטלקי. מאז 2003, במסעדה המצליחה שבבית יצחק, מגישים מנות כמו ניוקי ערמונים ופטריות, לצד מנות כמו פאד תאי וטוקיו קארי. בנוסף תמצאו בתפריט העשיר של אנאמרו מנות ביסטרו קלאסיות, מגוון מנות סושי, מבחר סלטים ואפילו סטייקים משובחים.

אנאמרואסיה לצד איטליה. מסעדת אנאמרו. צילום: באדיבות המקום

החציל מככב בלא מעט מנות בתפריט המשלוחים של אנאמרו, כשבין השאר תמצאו אותו במנות כמו חציל בלאדי, שכוללת שילוב מדליק של טחינה, צ'ימיצ'ורי וצ'ילי מתוק (34.32 שקלים), פפרדלה ים-תיכונית וקרם פרש (חציל, זוקיני, שרי, עלי תרד וזיתי קלמטה – 59.84 שקלים) וההודית הצהובה (אורז, רצועות בקר, חציל, אפונה, תרד, שרי, חלב קוקוס וקארי צהוב – 51.92 שקלים).

אנאמרו, רחבת הבנים בית יצחק-שער חפר. 053-7103828

סושי במשלוח: משלוחי אוכל אסיאתי

אסיה מוניקה – הוד השרון

מסעדת אסיה מוניקה של השף והמסעדן דניאל זך, שחגגה השנה את יום הולדתה העשירי, מציעה מגוון רחב של מנות הכוללות חצילים. ולא סתם חצילים, אלא חצילים בטמפורה. החצילים המטוגנים והפריכים מככבים בין השאר במנות כמו נודלס חצילים בקר (עם חצילים בטמפורה, פלפלים, בצל וצ'ילי ברוטב סצ'ואן – 68 שקלים) ותבשיל קארי ירוק בקרם קוקוס עם פירות ים (חצילים בטמפורה, פטריות, ירקות ירוקים, ריחן, כוסברה, ליים, רוטב דגים ובוטנים – 72 שקלים).

אסיה מוניקהנודלס חצילים של אסיה מוניקה. צילום: באדיבות המקום

בנוסף ניתן לשדרג את מנות ההמבורגר ואפילו את מנות הבאן, עם תוספת של חציל בטמפורה וכן חציל מטוגן בטריאקי (7 שקלים).

אסיה מוניקה, הרקון 2, הוד השרון. 053-8093482

לא סתם סושי: משלוחי רולים מפנקים

KULANI – אשקלון

KULANU הוא גריל-בר שמח שנפתח באשקלון בשלהי 2018, כשאת צוות הטבחים מוביל במקום השף היצירתי טימור אדף. אין זה סוד שב-KULANU, את ההצגה גונבות פעם אחר פעם מנות כמו "דואט מנצח" (השילוב המושלם של אנטריקוט וכבד אווז – 176 שקלים), טורנדו רוסיני (פילה בקר, כבד אווז על קרם כמהין וציר בקר – 179 שקלים) או "מיוחד לסטורי" (פלטת בשרים 3 ק"ג המורכבת מנתחים עשירים: סטייק אנטריקוט, כבד אווז, פילה בקר, צלעות טלה, פרגיות, חזה עוף, חזה אווז וקבבוני הבית. פינוק – צ'ייסרים לסועדים על חשבון הבית בהזמנת המנה – 799 שקלים).

KULAMIהחציל של כולנו ב- KULAMI. צילום: באדיבות המקום

עם זאת, הפעם התכנסנו כדי להכיר לכם על מנה ראשונה שעונה לשם "החציל של כולנו", המוגשת עם טחינה הר ברכה, סלסת עגבניות וגרגירי חומוס, שמן ירוק וברוסקטה (38 שקלים). בנוסף תמצאו את החציל במנה שנקראת "חם מהטאבון", שכוללת פוקאצ'ה על תנור אבן, המוגשת בליווי שום קונפי, סלסת עגבניות ואיולי חציל (22 שקלים) ובמנת "הקבב של בוסי": קציצות בשר בקר עסיסיות, משתזפות על חציל קלוי וטחינה (59 שקלים).

KULANU, מח"ל 1, אשקלון. 055-9730077

להזמנת משלוחי אוכל באזור אשקלון. היכנסו

סביח פרישמן – תל אביב

לא באמת חשבתם שנוכל לסיים את הכתבה מבלי להזכיר אפילו מקום אחד שמתמחה בסביח, נכון? גם אנחנו לא! ואם כבר מדברים על סביח, אין סיבה שלא להזכיר את אחד המקומות המומלצים ביותר, הסנונית שבישרה את התפרצות הז'אנר בתל אביב, סביח פרישמן. הסניף הראשון של הרשת בא לעולם ב-1999 ובעקבות ההצלחה ההיסטרית, נפתחו במהלך השנים סניפים נוספים. נכון לכתיבת שורות אלה, מדובר ברשת המונה חמישה סניפים.

מהסניף של רמת החייל, שנפתח כחמש שנים אחרי הסניף המקורי, תוכלו להזמין את כל הלהיטים הגדולים של הרשת המצליחה ובכלל זה סביח קומפלט (חצי מנה – 16 שקלים, מנה – 25 שקלים), סביח עם גבינה בולגרית (חצי מנה – 18 שקלים, מנה – 27 שקלים) וסביח מחוזק בשני כדורי פלאפל (27 שקלים).

סביח פרישמן, הברזל 1, תל אביב. 053-7103838

כל משלוחי הסביח במקום אחד

כל המשלוחים מכל המסעדות