קר בחוץ: מרקים אסיאתיים במשלוחים

תאילנדי, יפני או קוריאני? החורף בעיצומו וכך גם הסגר השלישי - כדי שלא יהיה לכם קר ושחלילה לא תהיו רעבים ועצובים, קבלו מספר המלצות למרקים אסיאתיים שווים במיוחד עד הבית

גם אנחנו קיווינו שהפעם זה יהיה אחרת ושהחיסונים יצילו את כולנו מהמגבלות, הסגרים והמסכות. אך לגורל היו כנראה תכניות משלו, ושוב מצאנו את עצמנו מסוגרים בבתים, עם מעט מאוד חשק לצאת החוצה. יש כאלה שעבורם הדרך הטובה ביותר להילחם בייאוש היא לחפש את התשובה בתחתית של קופסת גלידה משובחת. הואיל והטמפרטורות לא ממש עושות לנו חשק לגלידה, פנינו אל המרקים הלוהטים.

אסיה בקערה צבעונית אחת. צילום: שאטרסטוק

ואם כבר מרקים, אז שיהיו כאלה שיזכירו לנו את החופשה החלומית בתאילנד, את הטיול שעשינו אחרי הצבא להודו או את הטיול לווייטנאם, שהתחלנו לתכנן לפני שהכול התחיל. אם גם לכם מתחשק להיעלם לאיזו קערת מרק ולשכוח מהצרות, הגעתם למקום הנכון. הנה שלל המלצות למסעדות אסייאתיות שישמחו לשגר אליכם מרקים חמים ומנחמים לאורך הסגר השלישי:

חורף בזוג: משלוחי שרינג מומלצים

כל הטיפים להכנת פויקה מושלמת

טאייפיי – חיפה

מתחשק לכם להתנחם עם מרק ויאטנמי, זוגתכם יותר בעניין של מרק תאילנדי והילדים בכלל מפנטזים כבר זמן מה על מרק סיני? זה הזמן להציץ בתפריט של מסעדת טאייפיי, הסינית החיפאית שמאפשרת לכם ליהנות מכל העולמות.

תפריט המשלוחים של טאייפיי הוותיקה כולל שפע רב של מרקים מענגים ובכלל זה מרק תאילנדי מסורתי העונה לשם טום ים (מרק על טהרת הלמון גראס ושורש קראנקה על עלי ליים, פטריות, עגבניות, סלרי, כוסברה ובצל ירוק – 30 שקלים), מרק ויאטנמי בשם פו בו (קערת מרק גדולה עם אטריות אורז עבות וחתיכות בקר. מוגש בליווי עלים טריים – 57 שקלים), מרק תירס סיני (תירס טחון ונטיפי ביצים. מוגש עם שבבי צ'או מיין – 19 שקלים) והרשימה עוד ארוכה וטעימה ביותר.   

טאייפיי, יפה נוף 108, חיפה. 0539431033

מתאלינד ועד הודו. מינה טומיי, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

מינה טומיי – תל אביב

אם כבר מדברים על גיוון, לא ניתן שלא להזכיר את מסעדת מינה טומיי התל אביבית, שמציעה מנות המגיעות מחמישה מטבחים שונים: היפני, הקוריאני, ההודי, התאילנדי והווייטנאמי. לכן אם אתם מפנטזים למשל על חופשה בקוריאה, נמליץ לכם לתת הזדמנות למרק העונה לשם גומטנג. מדובר במרק משובח על בסיס ציר עוף בתיבול אסייאתי עדין, עגבניות שרופות מקולפות, בוקצ'וי, פטריות שמפיניון, בצל לבן, אטריות אורז ונתחי פרגית או בקר לבחירתם (59 שקלים).

כמו כן תוכלו להזמין מרק הודי בשם דאל מנגלור (מרק עדשים עם תפו"א, גזר, בצל וקשיו בתיבול מנגלור, יוגורט, כוסברה ופאפאדם – 37 שקלים) ואף מספר מרקים תאילנדיים כמו טום יאם עוף (45 שקלים) או טום יאם פירות ים (49 שקלים)  

מינה טומיי, הארבעה 7, תל אביב. 0539381977

צ'אנג מאי נודלס – רמת גן

צ'אנג מאי נודלס היא מסעדה רמת-גנית שמציעה שלל מנות אסייאתיות במחירים שכבר נדיר מאוד לפגוש בימינו. כך לדוגמה תמורת 11 שקלים בלבד, שזה בערך הסכום שאנחנו משאירים לשליח בימים כתיקונם, תוכלו ליהנות ממרק תירס עם נטיפי ביצה וכן ממרק עדשים כתומות או מרק חמוץ חריף עם מבחר ירקות.

למעשה גם המרקים היקרים ביותר בתפריט המשלוחים של צ'אנג מאי נודלס הרמת-גנית, הם בין המרקים היותר משתלמים שנתקלנו בהם. הכוונה היא למשל למרק טום ים פיקנטי (עם נתחי עוף, פטריות, בצל ולימונית) ולמרק הבקר (מרק אטריות אורז עם נתחי בקר, כרוב, סלרי, נבטים, גזר וכוסברה בסגנון תאילנדי). שניהם אגב, עולים 34 שקלים בלבד.  

חשוב לציין שלמרות המחירים המצחיקים, אין ספק שהטבחים של צ'אנג מאי נודלס לוקחים את העבודה שלהם ברצינות, שכן כל מרק הוא חוויה עשירה של טעמים מופלאים. נסו ותיהנו!

צ'אנג מאי נודלס, תובל 16, רמת גן. 0538092782

מתנחמים ומתחממים. צילום: שאטרסטוק

TENKA – תל אביב

מתאילנד, הודו ווייטנאם, נמשיך ברשותכם לארץ השמש העולה וליתר דיוק למסעדת TENKA שבאבן גבירול. בתפריט המשלוחים של המסעדה היפנית האותנטית לא תמצאו אמנם ולו רול סושי בודד, אך במקום זה תמצאו שלל מרקים יפניים מושקעים.

הכוונה היא למשל למרק אודון בתוספת פירות ים, בקר או דג לבן (מרק ציר דגים עדין בתוספת אטריות, ירקות וביצה – 62 שקלים), טונקוצו ראמן (מרק ציר בשר לבן בתוספת בטן חזיר, אטריות, ירקות וביצה – 65 שקלים) ומובן שגם מרק מיסו נהדר (מרק מיסו טבעוני עם אטריות סובה, טופו ואצות – 45 שקלים).

אם אתם מעוניינים בתוספת נוזלים שתעניק לכם גם תוספת חיוך, נמליץ לכם להזמין גם פחית אישית של ניגורי איש השלג (180 מ"ל סאקה לא מסונן – 30 שקלים) או 300 מ"ל סאקה צ'וינאמה (סאקה יבש, מתאים לשתייה בזמן הארוחה – 45 שקלים).

TENKA, אבן גבירול 37, תל אביב. 0539348677

פת קואה – הרצליה

מסעדת פת קואה באה לעולם אי אז בשנת 1992, בתקופה שבה כבר למדנו להשתמש בצ'ופסטיקס, אך מעטים במחוזותינו ידעו מה זה סושי או מיסו. בתקופה ההיא פעלו בישראל מסעדות סיניות רבות מאוד. בעשורים שחלפו מאז, רובן נסגרו ואלו ששרדו, החלו להגיש במרוצת השנים תפריטים רחבים שכוללים מנות ממגוון מטבחים, בדגש על המטבח היפני והתאילנדי.

פת קואה לעומת זאת, מצליחה לשגשג גם בעשור השלישי של המאה ה-21, מבלי ששינתה את התפריט המקורי שלה כהוא זה. ובדיוק כמו בימים הרחוקים ההם, גם היום תפריט המרקים כולל מרקים עם שמות שלא חושפים יותר מדי כמו מרק טופו (32 שקלים), מרק תירס (32 שקלים) או מרק פירות ים (38 שקלים). היופי הוא שמאחורי כל אחד מהשמות הקצרים והפשוטים, מסתתר עולם שלם של טעמים וניחוחות ממכרים. הפייבוריטים שלנו הם מרק חמוץ-חריף (32 שקלים) ומרק ג'ינג'ר (32 שקלים).  

פת קואה, גלגלי הפלדה 6, הרצליה. 0539419268

ני שי – נתניה

את הרשימה המכובדת שלנו נסיים במסעדת ני שי שבנתניה, המציעה שילוב קסום בין בר קוקטיילים למסעדה אסיאתית. בגזרת המרקים של ני שי תמצאו לא מעט מנות מעניינות וטעימות במיוחד כמו לדוגמה קרם תירס יפני (מרק תירס יפני, כפיר ליים, למון גראס ופלפל אנגלי – 34 שקלים) וראמן אווז (ציר עוף מושחם, פרוסות אווז קונפי, אטריות ראמן, ביצה רכה, בצל ירוק, פאק צ'וי ואצת נורי – 63 שקלים), כשכל אחד מהם יכול להוות ארוחה שלמה.

אם דווקא המטבח הויאטנמי הוא מה שעושה לכם את זה, לכו על מרק פו עם כיסוני עוף, אטריות אורז, נבטים, בצל סגול, בצל ירוק וכוסברה (58 שקלים) ולחובבי המטבח התאילנדי, נמליץ להזמין טום יאם טופו, המוגש עם טופו ואטריות זכוכית (מרק תאילנדי פיקנטי על בסיס חלב קוקוס ולמון גראס, מוגש עם עגבניות שרי, פטריות, בצל ירוק וכוסברה -56 שקלים).

בנוסף לכל הטעים טעים הזה, תוכלו להזמין גם מספר קוקטיילים בבקבוקים. ההמלצה שלנו: לכו על קוקטייל חמצמץ עם מרירות קלה, העונה לשם קמפשיין (ג'ין, קמפרי, פסיפלורה ומיץ לימון – 48 שקלים). ההנאה מובטחת.

ני שי, שדרות עובד בן עמי 113, נתניה. 098788888

כל המשלוחים מכל המסעדות