איך מכינים פויקה? טיפים מעשיים להכנת קדירה מעולה

המדריך המלא לפויקה - איך מכינים אותו נכון ואיך מוודאים שהוא יצא לא פחות ממושלם? אנחנו ממליצים לכם לנסות את החוויה בעצמכם, ואם תפרשו מההכנות בדרך, יש כאן גם כמה המלצות למשלוחי קדירות מעולים עד הבית

פויקה, סיר אחד שמולך על כל הקדרות והתבשילים, עושה בית ספר לבישול ארוך ועוזר להיפרד מכל מה שנשאר לנו במקרר. נשמע כמו ארוחה מאולתרת, אבל מדובר בסיר שדורש הכנה מחוץ לבית – על אש גלויה בסדר גודל של קומזיץ, בישול לפי שלבים, המון סבלנות ותיאבון עצום.

קערת קסמים שמקבלת הכול באהבה. צילום: שאטרסטוק

הכנת פויקה אינה דורשת הבנה וידע רב בבישול, אז מה כן? קבלו מדריך מזורז לבשלן פויקה מתחיל וכמה המלצות למסעדות מעולות שמציעות משלוחי תבשילי קדרה מצוינים.

מסעדות עם משלוחים של אוכל ביתי

פותחים שולחן בסגר: משלוחים עם שפע בשרים

טיפ 1: בואו באיזי

הפויקה אוהב זמן. כמו כל תבשיל קדרה. אל תגיעו רעבים מדי למלאכה כי כנראה שלא תאכלו בשעתיים שלוש הקרובות. אם אתם מתכננים להכין את הפויקה במהלך טיול או פיקניק, קחו לכם כמה נשנושים עד שהתבשיל יהיה מוכן.

רעבים ולא רוצים לחכות?
מסעדת makloba  תעשה בשבילכם את כל העבודה! אם אתם אנשים של כאן ועכשיו, פשוט תבחרו תבשיל מהתפריט והשליח כבר ידאג שהמנה שלכם תגיע עד הבית.
מקלובה makloba, תל אביב. 0536217436

מבחר תבשילים ומטעמים במסעדת מקלובה. צילום: באדיבות המקום

טיפ 2: תיהנו מהפשטות

הקטע בפויקה זה שהכול פשוט. פשוט להכנה, פשוט לחיתוך, פשוט לאכילה ופשוט טעים! חתכו את הבשר והירקות לקוביות גדולות, אין צורך להשקיע בנראות והכי כיף? שלא צריך כלום מעבר לסיר הזה. כל הארוחה כבר נמצאת בפנים.

לא בא לכם להסתפק רק בסיר אחד? מעדני אליהו מציעים תפריט קדרות ותבשילי בשר צלי מעולים! המגוון בתפריט עשיר ומעורר תיאבון והמנות מתומחרות לפי משקל, כך שתוכלו להזמין קצת מכל סיר.
מעדני אליהו, מבשרת ציון. 0537101775

ארוחה בשרית מלאה בסיר אחד. צילום: שאטרסטוק

טיפ 3: אל תפחדו לשפוך הכול לסיר

כל הטעמים הופכים לטעם אחד מגובש ועמוק. שימו בסיר כל מה שתרצו: יין, קולה, בירה, צ'ילי, טריאקי, דבש, סילאן, צמחי תבלין, ירקות שורש, פטריות, בצלים, שום שלם, בשר מכל סוג שהוא, פרגיות, אורז – הכול!

הבשרים המומלצים לפויקה הם בשרים שריריים אם מדובר בבשר אדום, שפונדרה יכול להיות מעולה למשל. אם תעדיפו עופות, בחרו בפרגיות או בעופות על העצם.

מתקשים להחליט מה לזרוק לסיר?
אם אתם מעדיפים לשמור את כל הטיפים לפעם אחרת ופשוט להזמין את התוצר הסופי – בתפריט של שרית תוכלו ללכת על בטוח ולבחור במנת צ'ולנט מנצחת שללא ספק עונה על ההגדרה של תבשיל קדרה.
שרית – אוכל ביתי, הוד השרון. 0539349311

מגוון של אוכל ביתי אצל שרית, הוד השרון. צילום: באדיבות המקום

הטיפ המנצח: היו ערניים

פויקה כמעט תמיד מצליח. עד שהוא נשרף, או הופך נוזלי. אז מה עושים כדי שזה לא יקרה? שומרים על ערנות ומטפלים בו נכון. הקפידו לערבב אותו מדי פעם, לוודא שהקדרה לא נשרפת ושכמות הנוזלים נכונה – שלא חסר מים ושאתם לא מוסיפים יותר מדי נוזלים.

נוהגים לשרוף סירים?
הנה מישהו שידע להכין עבורכם את המנה המושלמת מבלי לשרוף אף קציצה ואפילו ישלח לכם אותה עד פתח הבית: מסעדת זעפרן האילתית מגישה תבשילים בשריים בטעמים מוכרים ואהובים, תבשיל בקר פיקנטי, עוף ושומר, קציצות ועוד!
זעפרן, אילת 0539431342

כל המשלוחים מכל המסעדות