סוף שבוע בבית: משלוחי אוכל לכל השבת

עונג שבת עד הבית - מהחמין של שרית, לאורז ההודי של מאמא נולה, מהפסטייה של רשל לצלי הטבעוני של J17. אלו המשלוחים שיסגרו לכם את כל הפינות בשבת הקרובה

שבת שלום חלה ומטבלים של רשל. צילום: באדיבות המקום

משבר הקורונה אמנם פגע קשות בענף המסעדנות המקומי, כשלמרבה הצער מסעדות רבות וטובות נאלצו לסגור השנה את הדלתות בפעם האחרונה. עם זאת, השנה גם זכינו לחוות גל רציני של יוזמות קולינריות שהגיעו מצד בשלנים חובבים שהפכו את המטבח הפרטי שלהם, למסעדת רפאים הפועלת במתכונת של משלוחים בלבד. מעניין לציין בהקשר זה שאחד התחומים שזכה לעדנה יוצאת דופן ב-2020, הוא הבישול הביתי - בעידן של חוסר ודאות ומתח מתמיד, כולנו זקוקים למשהו מרגיע ומנחם.

אם השבת בפתח ואין לכם יותר מדי כוח לקניות ולסירים, נשמח להמליץ לכם על מספר מקומות שישמחו לארגן לכם ארוחות שבת ביתיות מוצלחות במיוחד, שלא ישאירו אף סועד אדיש:

אוכל ביתי במשלוח בכל הארץ

החורף כאן: מרקים לוהטים במשלוח

תבשילי קדירה במשלוחים

מזרח אירופה בצלחת. שרית אוכל ביתי. צילום: באדיבות המקום

שרית אוכל ביתי (משהו מתבשל פה) – הוד השרון

תפריט המשלוחים של "משהו מתבשל פה" מהוד השרון, הוא כל מה שאתם זקוקים לו כדי ליהנות ממיטב המטעמים של המטבח היהודי המזרח-אירופאי. בין אם מדובר בגפילטעפיש, קיגל, מרק עוף צח, כבד קצוץ או קרעפלך במילוי בשר/תפו"א, שרית זילבר תשמח לשגר אליכם כל מה שדרוש כדי להחזיר אתכם לבית סבתא ולטעמי הילדות הבלתי נשכחים. כל זה מבלי להזכיר את הצ'ולנט/חמין המושקע שיחמם לכם את השבת הקרירה (צ'ולנט/חמין + קישקע + ביצים חומות).

עוד נציין שעל כל הזמנה של חמש יח' גפילטעפיש, תקבלו יח' נוספת על חשבון הבית, בהזמנה של מעל 200 שקלים תקבלו מנת חזרת מתנה ובהזמנה של מעל 350 שקלים, תתפנקו עם מנת כבד קצוץ ללא עלות. שווה!

שרית אוכל ביתי, המעגל 54, הוד השרון. 0539349311

מיטב המטבח ההודי. מאמא נולה. צילום: באדיבות המקום

מאמא נולה – הוד השרון

אם אתם פחות נמשכים למטעמים המזרח-אירופאיים ומתחברים יותר לטעמים ולניחוחות של המטבח ההודי, נמליץ לכם בחום לעיין בתפריט המשלוחים של מאמא נולה. בנוסף למנות כמו אורז עם זרעי כמון מתפוצצים וארומה של הל, ציפורן וקינמון (1 ליטר – 39 שקלים), טופו טיקה מסאלה (חצי ליטר – 79 שקלים) וצ'יקן טיקה מסאלה (נתחוני חזה עוף חתוך ברוטב משגע של עגבניות, קשיו ועלי חילבה – 85 שקלים), תוכלו להזמין גם מגוון מוצרי מעדנייה מהודו הרחוקה ולהתנסות בבישול הודי אותנטי בעצמכם.

הכוונה היא למשל לתמר הינדי לח (28 שקלים), סוכר דקלים (17 שקלים) וצ'ילי קשמירי (17 שקלים). כמו כן תוכלו להזמין מחבת מיוחדת להכנת דוסה (98 שקלים) ובלילת דוסה להכנה מהירה (49 שקלים). עוד נציין שמדי שבוע מאמא נולה מציעה מנת ספיישל מיוחדת כך שמומלץ להמשיך להתעדכן באתר.

מאמא נולה, הוד השרון. 0539415085

עוף לכבוד שבת. רשל. צילום: באדיבות המקום

רשל – אשקלון

אחרי שביקרנו במזרח אירופה ובהודו, נמשיך את המסע הקולינרי שלנו וננחת במרוקו וליתר דיוק במסעדת רשל שבאשקלון. במסעדת רשל תמצאו את השף דודו בן אבו, שמגיש את המאכלים עליהם גדל, לפי המתכונים המסורתיים שלמד מסבתו, רשל. בין השאר מדובר למשל בפסטייה פרגית ופיצוחים (מוגשת עם דלעת מסוכרת, טחינה גולמית ושקדים פרוסים – 47 שקלים), מחמאר (פשטידה מרוקאית קלאסית המוגשת עם מטבוחה – 52 שקלים) וסיגרים מרוקאיים במילוי אסאדו בבישול ארוך (מוגשים עם טחינה, איולי עמבה וקרם חציל – 42 שקלים).

אם תרצו למלא את השולחן בשלל סלטים וממרחים צבעוניים, עומדת לכם האפשרות להזמין גם סלטים במשקל ובכלל זה משוואיה (100 גרם - 8.5 שקלים), מטבוחה (100 גרם - 11 שקלים) וממרח חצילים שרופים במרקם עננים (100 גרם - 10 שקלים).

רשל, הנמל 9, אשקלון. 0535983731

ערכת שבתון של קייטרינג יהלום. צילום: באדיבות המקום

יהלום – קריית אתא

אם אתם מעוניינים לארח את המשפחה או החברים בשבת ואין לכם כוח לבשל, יש לנו יופי של פתרון עבורכם: קייטרינג יהלום, יצרו במיוחד עבורכם זוג ערכות "שבתון", המתאימות לארוחות של חמישה ועשרה סועדים. הערכה הראשונה כוללת חמישה דגים בסגנון מרוקאי ומגש של חמש מנות בשריות (490 שקלים) והשנייה כוללת שני מגשים של חמישה דגים בסגנון מרוקאי, שני מגשים של חמש מנות בשריות וחמגשית שניצלונים (990 שקלים). שתי הערכות מגיעות עם תוספות לבחירה, סלטי הבית, זוג חלות קטנות ובקבוק מיץ ענבים לקידוש.

מעבר לכל הטעים טעים הזה, מסעדת רשל מציעה בנוף גם סיר חמין לשבת הכולל חומוס ושעועית מעורבת, תפוח אדמה, בטטה, בשר בקר ועוד הרבה הפתעות (180 שקלים). בגזרת התוספות מככבות מנות כמו קוסקוס מרוקאי, מרק ירקות לקוסקוס, אורז צהוב ואורז לבן (2 ליטר – 70 שקלים).

יהלום, שדרות הציונות 27, קריית אתא. 0539377542

סעודה טבעונית לכבוד שבת. J17. צילום: באדיבות המקום

J17 – תל אביב

לאלו מכם שנותנים עדיפות למאכלי שבת נטולי מוצרים מן החי, נמליץ להציץ בתפריט של אחת המסעדות הטבעוניות המצליחות ביותר בעיר הלבנה. אפשר לומר ש-J17 שברחוב ירמיהו, מציעה שלל מנות טבעוניות מצוינות אבל נכון יותר יהיה לומר שהיא פשוט מציעה מנות מצוינות. עדות לכך ניתן למצוא בעובדה שגם קרניבורים מושבעים רבים פוקדים את המקום באופן קבוע.

תפריט המשלוחים של J17 עשיר במגוון רחב ביותר של מנות טבעוניות קלאסיות כמו קציצות עדשים (ברוטב עגבניות, בצלים מקורמלים ושום קונפי – 44 שקלים), תבשיל במיה (עם עגבניות שרי, בצלים מקורמלים ושום קונפי – 39 שקלים) ותבשיל דאל הודי (עדשים ותבלינים מהמזרח לצד אורז – 57 שקלים). אך לצד כל אחלה, ישנן גם מנות "מטובענות" שלא נופלות באיכותם מהמקור. הכוונה היא למשל למנות כמו שווארמה סייטן (עם תבלינים מלוינסקי ובצלים מקורמלים – 42 שקלים) וצלי סויה בנוסח בורגיניון (ביינות אדומים, פטריות, ערמונים ועשבי תיבול – 47 שקלים).

J17 מציעה בימים אלה דיל משתלם העונה לשם "מצב רוח חופשי", הכולל ארוחת טעימות אישית של שלוש מנות מהסירים עם סלט ושתייה ב-60 שקלים בלבד.  

J17, ירמיהו 17, תל אביב. 0536114798

עונג שבת בקופסאות. הקוסקוס של חן. צילום: באדיבות המקום

הקוסקוס של חן – נתניה

גרים בנתניה והשבת בפתח? אם כך נשמח לעדכן אתכם שבימים חמישי עד שבת, מסעדת הקוסקוס של חן מציעה תפריט משלוחים חגיגי לסוף השבוע, הכולל שפע של תבשילים ביתיים ומנחמים. בין השאר מדובר על סיר חמין בשרי המתאים לחמישה סועדים (200 שקלים), דג מרוקאי (בורי, נסיכת הנילוס או פילה מושט – 40 שקלים) וצלי בקר ברוטב פטריות ופלפל אדום (40 שקלים).

עוד תמצאו בתפריט סוף השבוע של הקוסקוס של חן, מנות כמו בצל וקישוא במילוי בשר (3 יחד – 35 שקלים), קציצות בתחתיות ארטישוק (3 קציצות בתוספת תפוח אדמה – 35 שקלים) וקציצות בקר ברוטב אפונה (בתוספת תפוח אדמה – 35 שקלים).

הקוסקוס של חן, שער הגיא 7, נתניה. 0538092799

שוק אוכל מידי שישי. קובה גוטה. צילום: באדיבות המקום

קובה גוטה – טירת הכרמל

תפריט המשלוחים של מסעדת קובה גוטה שבטירת הכרמל, משתנה על בסיס יומיומי, כשמדי יום תמצאו בו תבשילים ביתיים טעימים ומושקעים במיוחד. הכוונה היא למשל לקציצות של סבתא עיזה (קציצות בקר מרוקאיות בליווי רוטב עשיר בבצל מקורמל וציר בקר), עוף מטפון (כרעי עוף במעטפת קרעי בצל ועגבניות חרוכים בתנור אבן) ומרק חרירה מסורתי (עשיר בקטניות וירקות).

מעבר לתפריט המשלוחים הרגיל, קובה גוטה מפיקים מדי יום שישי שוק אוכל עם שלל מנות מבושלות לשבת, שניתן להזמין טלפונית ולהגיע לקחת בין 15:00-8:30. התפריט מורכב ממנות בשר, מנות עוף ומנות דגים, כשכל המחירים מתייחסים לק"ג. בין היתר מדובר במנות כמו קציצות דגים (ברוטב פיקנטי של פלפלים קלויים וגרגירי חומוס מבושלים – 69 שקלים), גונדי ברנג'י (מאכל מהמטבח הפרסי של קציצות בקר בתערובת אורז בליווי מרק ירקות עשיר – 59 שקלים) ופרגית ממולאת בבשר בקר, אורז וצנוברים (120 שקלים).

כל זה מבלי להזכיר את מנות הדגל של קובה גוטה, המוגשות לאורך כל השבוע ובכלל זה קובה חמוסטה (3 יח' במילוי בשר בקר משובח טובעות במרק חמצמץ עשיר בסלרי, עלי מנגולד, כרישה וקישואים טריים), קובה דלעת (במילוי בשר בקר משובח, במרק דלעת כתום ועשיר בירק) וקובה טבעונית (במילוי חומוס, פטריות ועשבי תיבול עם מרק לבחירה: סלק, דלעת, במינה או חמוסטה). כל מנות הקובה כוללות שלוש יחידות קובה ועולות 45 שקלים בלבד.  

קובה גוטה, ז'בוטינסקי 50, טירת כרמל. 0537105931

כל המשלוחים מכל המסעדות