חורף ביתי: תבשילי קדירה במשלוחים

החורף הזה לוהט - מקדירת פירות הים של ג'אסיה לנזידים ההודיים של מא פאו. אלו הם התבשילים המומלצים ביותר שתוכלו להזמין במשלוח עד הבית או המשרד במהלך החורף הקרוב

בין אם אתם נמנים על האוהדים הגדולים של גנרל חורף ובין אם אתם כבר סופרים לאחור את הימים עד חודש מרץ, על דבר אחד אתם בטוח מסכימים: אין מאכל מנחם ומחמם יותר מתבשיל קדירה שהתבשל במשך שעות ארוכות על חום נמוך.

המלכים של החורף. קדירה של מא פאו. צילום: באדיבות המקום

תבשילי הקדירה הם ללא ספק הכוכבים הגדולים של תפריטי החורף במסעדות וכשהמבחר מסנוור, הבחירה עשויה להיות לא פשוטה בכלל. כדי לעשות לכם חיים קלים ולסייע לכם בלבטים, ריכזנו עבורכם את תבשילי הקדירה השווים ביותר שניתן להזמין במשלוח. כעת רק נותר לאחל לכם חורף חמים, נעים וטעים.

מעבירים את החורף בלי שפעת

גם בחורף: משלוחי גלידה מומלצים

נונו – הוד השרון

אם אתם מחבבים קדירות הכוללות שפע של פירות ים, תשמחו ודאי לדעת שמסעדת נונו שבהוד השרון, מציעה קדירת פירות ים עשירה בכל טוב הכוללת בין השאר יין לבן, חמאת פלפלים, אפונה, תרד ועגבניות שרי (114 שקלים). בנוסף ניתן להזמין מנונו גם קדירת בקר עם תפו"א, אספרגוס ופלפל מתוק יבש (79 שקלים). לקינוח נמליץ לכם ללכת על קסטה הפוכה (גלידת מסקרפונה, עוגיות באטר סקוטצ', קקאו, חמוציות, צימוקים וקרמל טופי – 43 שקלים) ו/או מוס שוקולד וקרמל עם שקדים מסוכרים (27 שקלים).

נונו, ז'בוטינסקי 2, הוד השרון. 0539370496

פירות ים בקדירה של פיאנו פיאנו. צילום: באדיבות המקום

פיאנו פיאנו – יקנעם

מסעדה מומלצת נוספת שמציעה קדירת פירות ים משובחת, היא פיאנו פיאנו שביקנעם. קדירת פירות הים של פיאנו פיאנו עשירה ברוטב שמנת לימוני ומגיע בנוסף לפירות ים עם קולפניות גזר, בזיליקום וקארי. הקדירה עולה 82 שקלים אך בין השעות 17:00-12:00, ניתן ליהנות מעסקית הכוללת קדירת פירות ים עם סלט או לחם הבית וסודה (שתייה אחרת – תוספת של 6 שקלים, תוספת לחם שום – 10 שקלים) ב-72 שקלים בלבד.

פיאנו פיאנו, התמר 2, יקנעם עילית. 0539369152

הנבחרת של ג'אסיה. צילום: נטי דונדואה

ג'אסיה – תל אביב

אם עשינו לכם חשק לקדירת פירות ים ואתם גרים בתל אביב, אל דאגה: באפשרותכם להזמין קדירת פירות ים משובחת ממסעדת ג'אסיה. הקדירה של ג'אסיה היא קדירה של קארי ירוק עם חלב קוקוס הכוללת מולים, קלמרי, שרימפס וחצאי סרטנים ומגיעה בתוספת של אורז מתובל (99 שקלים). בנוסף כולל התפריט של ג'אסיה קדירת קארי עם עוף (63 שקלים), קדירת קארי עם בקר (79 שקלים) ואפילו קדירת קארי עם טופו (59 שקלים). כל אחת מהן היא ארוחה בפני עצמה.

ג'אסיה, לואי פסטר 7, תל אביב. 0539431367

BEERLOGA – נתניה

מסעדת BEERLOGA זכתה לפרסום בין השאר הודות למנות הבשריות המשובחות שלה. הכוונה היא למשל לעוף המעושן (99 שקלים), לשוק האווז (ברוטב מתוק מוגש עם פירה – 99 שקלים) ולפלטת נקניקיות הבית (שלושה סוגי נקניקיות: פרגית, בקר ולבן. מוגש עם פירה תפו"א, כרוב כבוש ורוטב חרדל – 119 שקלים). עם זאת, בתפריט המשלוחים של BEERLOGA מסתתרת מנה טבעונית מומלצת במיוחד של קדירת ירקות העונה עם כוסמת ברוטב קוקוס (59 שקלים). נסו ותיהנו (תודו לנו אחר כך...).

BEERLOGA, התרופה 8, נתניה. 0536110840

תבשילים מלאי ניחוחות של מא פאו. צילום: באדיבות המקום

מא פאו – תל אביב

לאלו מכם שמכורים לתבלינים ולניחוחות ההודיים, נמליץ לעיין בתפריט המשלוחים של מא פאו, המתמחה במנות הודיות אותנטיות. בתחום הקדירות, מא פאו מציעה מספר מנות שיעשו לכם טוב על הנשמה ועל הבטן ובכלל זה קדירה של גרגירי חומוס ברוטב עגבניות, יוגורט, כוסברה טרייה ובצל קצוץ (רג'דה – 42 שקלים), תבשיל לוביה ברוטב עגבניות (צ'אולי – 42 שקלים) ונזיד עדשים צהובות וכתומות (ד'אל טאד'קה – 42 שקלים). את כל זה מומלץ ללוות עם תוספת של אורז בסמטי (10 שקלים) וצ'אפטי (2 יח' - 10 שקלים).

מא פאו, נחלת בנימין 59, תל אביב. 0539431203

קר בגאורגיה, לוהט בדדה. צילום: באדיבות המקום

דדה – גבעתיים

הטמפרטורה הממוצעת בגאורגיה בחודש ינואר היא מינוס שלוש מעלות ואילו בפברואר היא מינוס אחת. לאור זאת אין שום דבר מפתיע בעובדה שהמטבח הגיאורגי עשיר בתבשילים מחממים ומנחמים. כמה מהמפורסמים ביותר שבהם תוכלו למצוא בתפריט המשלוחים של מסעדת דדה שבגבעתיים. בין השאר מדובר בתבשיל של בשר עגל עם תפו"א וחצילים (צ'נחי – 56 שקלים), תבשיל של בשר עגל ו-11 סוגים שונים של ירק (חשלמה – 64 שקלים) ועוד הרבה הפתעות טעימות.

דדה, כצנלסון 113, גבעתיים. 0539431348

הבית – כפר סבא

בניגוד למטבח הגיאורגי, שלא תמיד מסביר פנים לסועדים טבעונים וצמחונים, תפריט המשלוחים של מסעדת הבית מכפר סבא, הוא חלום שמתגשם עבור טבעונים וצמחונים שמתגעגעים לקדירות עשירות בכל טוב. בין השאר מככבים בתפריט תבשילי קטניות (ראג'מה, הטריפוליטאית, דאל מקאני, חורשט סבזי – 28 שקלים למנה) ומגוון תבשילים מתחלפים הכוללים תחליפי בשר על בסיס סויה ומגיעים עם חמוצי הבית, טחינה ואורז לבן, אורז מלא או קוסקוס של אימא. בין השאר מדובר בתבשילים כמו צ'ילי קון "קרנה", "עוף" בקארי אדום פיקנטי ועוד (36 שקלים למנה).

הבית, התע"ש 23, כפר סבא. 0538674780

שמוליק כהן – תל אביב

מסעדת שמוליק כהן היא המסעדה הוותיקה ביותר בישראל. היא נפתחה לפני יותר משמונה עשורים ומתמחה במטעמים מהמטבח היהודי-מזרח-אירופאי כמו גפילטע פיש, רגל קרושה, קישקע וכיו"ב. בגזרת התבשילים, תמצאו בתפריט המשלוחים של שמוליק כהן מספר מנות מפורסמות שמבושלות לפי מתכונים שעוברים במשפחה מדור לדור כמו צ'ולנט בשרי (86 שקלים), גולאש (96 שקלים) וקציצות בשר מבושלות (קלופס – 94 שקלים).  

שמוליק כהן, הרצל 146, תל אביב. 0539371200

שולחן מלכים חורפי של גואטה. צילום: באדיבות המקום

גואטה – יפו

בתפריט של מסעדת גואטה היפואית, המציעה את מיטב הלהיטים של המטבח הטריפוליטאי, מככבים מספר תבשילים שהיה שווה להמתין בשבילם לחורף. הפייבוריטים שלנו הם ברודו (תבשיל ירקות עם בשר, מוגש לצד קוסקוס), טבחה בסאלק (תבשיל שעועית עם בשר, תפוחי אדמה ועלי מנגולד, מוגש לצד קוסקוס או אורז) וטבחה בלכמון (תבשיל שעועית עם בשר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וכמון. מוגש לצד קוסקוס או אורז). כל התבשילים של גואטה מוגשים עם צ'רשי מסייר ולחם של פעם ומוצעים במחיר אחיד של 56 שקלים בלבד.

גואטה, שדרות ירושלים 6, תל אביב. 0539379269

כל המשלוחים מכל המסעדות