חורף ללא שפעת: זה מה שתאכלו השנה

מספיק יש לנו קורונה – בואו נעבור את החורף הקרוב הכי בריא שיש בלי וירוסים מיותרים וימים מתישים. שומרים על הכוחות עם המשלוחים הכי מזינים שיש. המלצות לוהטות לעונה הקרה

כל חורף והחורף הזה במיוחד אנחנו ממש לא רוצים לחלות. לא קורונה, לא שפעת ולא שום וירוס אחר שישבית אותנו וירתק אותנו למיטה. מספיק השגרה לא שגרה, מספיק שמענו שנה שלמה על וירוסים וחיסונים. אין צורך במחלות חדשות. בין הגבלה להגבלה ובתקווה לחיסון לקורונה במהרה, שומרים חזק על הגוף ועל הבריאות.

גשם בחלונות מרק בקערות. צילום: שאטרסטוק

אוכל טוב הוא כזה שכולל את כל מה שהגוף זקוק לו כדי להתקיים ולהיות חזק. ובחורף זה עוד יותר קריטי. הגוף רגיש יותר, המזג אוויר לא תמיד מרחם והחיידקים חוגגים בכל פינה. אי אפשר רק לנשנש ולחטוף ארוחה פה ושם, וגם לבשל ארוחה מזינה וחמה מידי יום זה אתגר לא פשוט. אפשר ורצוי להתפנק מידי פעם, להתכרבל עמוק מתחת לשמיכה ולהזמין את המשלוח החורפי, הטרי והמחזק שאתם כל כך צריכים. הנה כמה המלצות לוהטות:

גם בחורף: משלוחי גלידה בכל הארץ

להזמין מבית קפה לשבת בבית

משלוח בסטייל: מסעדות שף עד הבית 

חורף בטוח עם מאמא נולה 

החורף הוא שעתן היפה של הקטניות. מחממות, מזינות ומלאות בריאות. מאמא נולה כמו מאמא אמיתית יודעת מה שווה, מה נכון ומה נותן תחושה של בית. התפריט של מאמא נולה לא פוסח על שום שלב בדרך להרגיש טוב בחורף ומספק את כל אבות המזון הנדרשים בכל השנה, ובעיקר בחורף.

אורז הוא מאכל מומלץ במיוחד לחורף וכאן הוא מגיע בשילובים משובחים של לימון, כמון ותבלינים ארומטיים. מה עוד בריא כאן? הכול. צ'ולה (תבשיל גרגרי חומוס טבעוני), מונג דאל (תבשיל שעועית), בלילה של דוסה ועוד ים קטניות בטעמים חזקים. יש כאן ליין של חטיפים ותבלינים הודיים. יש לנו תחושה שהם לא פחות בריאים. בקיצור, תעשו כאן סיבוב תצאו חזקים ומחוזקים. 

מאמא נולה אוכל בריאות, הוד השרון. 0539415085

קדרת בשרים חורפית. צילום: שאטרסטוק

הקובה של גוטה

מזין וטעים בהגזמה – רשת קובה גוטה מהמרת על כל המגרש עם הטעמים המוכרים, ניחוח של פעם ותבשילים אותנטיים שבאים כל השנה בטוב. התבשילים של גוטה מתחלפים מידי יום מה שאומר קודם כל שהם הכי טריים שיש ובנוסף, תוכלו להזמין כל יום מחדש ולהישאר מופתעים. למשל יום רביעי כולל מאכל דרוזי של מנסאף בקר עם אורז וקרעי בשר בבישול ארוך, ומרק עגבניות ואורז. קובה גוטה נולדו מוכנים לחורף.

ומה בדבר הקובות? כאן צריך לבחור בנחישות בין קובה סלק במילוי בשר במרק במיה, קובה חמוסטה במרק חמצמץ עשיר בסלרי, עלי מנגולד, קרישה וקישואים, וגם קובה טבעונית מצטרפת לחגיגה עם חומוס פטריות ועשבי תיבול. מגיע עם מרק לבחירה. יש עוד לא מעט מנות עיקריות ותוספות. סומכים עליכם. 

קובה גוטה, המנופים 11, הרצליה. 0539379876

קובה גוטה, ז'בוטינסקי 50, טירת הכרמל. 0537105931

קינואה ובורגול של גלי'ס, כפר סבא

תחת הכותרת 'מה שאבא שלי אופה' מסעדת גלי'ס חולשת על מטבח איטלקי ואסייאתי, מעדנייה, קונדיטוריה ובית קפה, מגשי ארוחות אישיים ומגשים לאירועים וכל מה שכלול במה שאבא שלי אופה שזה עוד הרבה פינוקים אישיים ומתוקים.

בית הקפה הכשר בכפר סבא מקדיש מקום של כבוד גם לפינת הבריאות עם מנות הבית הכוללות קציצות קינואה עם אורז מלא וסלט, שווארמה צמחונית/טבעונית עם תוספת חמה וסלט אישי ובודהה בול, אורז/בורגול עם עדשים, ירקות אפויים, קציצות צמחוניות וזוקיני. אין מה להתבלבל. זה נשמע בריא וטעים. משלוחים בהוד השרון כפר סבא ורעננה. 

גלי'ס, התע"ש 20, כפר סבא. 0539417126

 לא נמאס לעולם. מרקים בחורף. צילום: שאטרסטוק

קילו של בריאות ברמה גבוהה, רמת גן

אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל במקרה הזה העיסה מעידה על עצמה או ליתר דיוק תפריט המשלוחים של קייטרינג אוכל ברמה גבוהה ברמת גן עם המיטב שיש לאוכל ביתי מה להציע. משלוחים גם בתל אביב, גבעתיים והאזור אז להפשיל שרוולים ולהזמין משלוח חם ומפנק עד הדלת.

כאן עובדים בראש גדול וכשמתעסקים בתיאבון שלנו כמה שיותר גדול יותר מתקבל על הדעת, הלב והקיבה. תוכלו להזמין קילו של סיר חריימה, קציצות דגים, קציצות עוף ובשר, קוסקוס עבודת יד ועוד ועוד. הצצנו ונפגענו – סיר מפרומות, מג'דרה וקיש ברוקולי. רק בריאות. 

אוכל ברמה גבוהה, רמת גן. 0539417478 

אוכל בוכרי ומחזק, רעננה

שווה להקשיב לבוכרים ולא רק בחורף. הדה בסט של האוכל הבוכרי במשלוחים עם יחס מפנק לכל מה שבריא, לכל מה שצריך בחורף ולכל מה שהחך מצפה לו בימים קרים. ראשית, קבלו את המרקים הקלאסיים שבאים במנה אישית של מרק לגמן ומרק שורפה.

העיקריות עם כל להיטי הבית – פלוב בחמגשית עם אורז ובשר בקר, באחש, פלמני ודושפרה לפי משקל. מבחר מנות בשריות ויש גם דגים, אמנון ופילה סלמון ברוטב חרדל בתנור. משלוחים בכל אזור המרכז.

אוכל בוכרי, זרחין אלכסנדר 26, רעננה. 0539344519

כל המשלוחים מכל המסעדות