עושים שוק במשלוחים: מנות טריות מהשווקים

חיפאים, ירושלמים ותל אביבים – אתם כאן? השווקים כבר פתוחים, המסעדות גם וזו ללא ספק סיבה נהדרת לחגיגת שוק מהבית! אז בדיוק עכשיו כשהחורף מגיע, הכנו לכם רשימה של משלוחים עד הספה ממסעדות השוק עם מנות חורפיות, טריות, משביעות, באווירת השווקים הכי שווים בארץ

טיול בשוק הוא ממש לא רק קניות של מוצרי מזון, ירקות טריים ופירות עסיסיים מהבסטה לעגלת הבד ומשם היישר למקרר ולסירים. טיול בשוק הפך לחוויה של ממש, יום כיף שלם מלא בשקיות צבעוניות עם פיצוחים, ממתקים, ירקות ומאפים. לטיול בשוק יש ריח מיוחד, ריח של אוכל טרי, תבלינים, עלים רעננים ירוקים ומאכלים טובים מהבסטות לנשנש בדרך, או לשבת בשולחנות מסודרים על הרחוב ולאכול עד שובע.

המבורגר מהדוכן. המבשלה, שוק תלפיות, חיפה. צילום: באדיבות המקום

כבר כמעט שכחנו איך טיול בשוק מרגיש ואיך הוא מריח, כי לקורונה חוקים משלה וחוקי הקורונה נוגדים את הצבעוניות וההמוניות של השוק. ודווקא עכשיו, כשהשווקים נפתחים, החורף סוגר אותנו בבתים.

אז אם בדיוק הוצאתם את הפוך, את תנור החימום והתמקמתם על הספה, קבלו טעימה של מנות פרשיות שיגיעו עד אליכם, יחממו לכם את החורף ויכניסו לכם אווירה ססגונית ו"פרשית" הביתה. מוואדי ניסנאס, דרך שוק מחנה יהודה ועד שוק הפשפשים: מנות בשריות תוצרת בית בפרנה לוהטת, בורגרים טובים עם תוספות רעננות ופלאפל טעים בטירוף. אלו המסעדות שישלחו לכם שקיות קרטון עם מנות בניחוחות של הבאסטות הכי חמות בשוק. 

המלצות בריאות למשלוח חורפי

אוכל ביתי ומנחם במשלוחים

החורף כאן: מרקים עד הבית

חיפה

שוק תלפיות
בשוק תלפיות תמיד שמח. פרלמנט שיכורים בשעות הצהריים, דוכנים ובאסטות ססגוניות עם ניחוחות של אוכל טרי וחומרי גלם משובחים ורחובות השוק תמיד צבועים באנשים שמחים שיושבים בחוץ עם מזלג, פיתה או לחמנייה ביד.

ב'מסעדת המבשלה', הממוקמת בשוק תלפיות סיפרו לנו כמה מתגעגעים להמוניות בשוק שוקק החיים ששינה גוון בתקופה האחרונה. בינתיים, גם בזמנים בהם העולם עצר מלכת, הם ממשיכים בכל הכוח ומציעים משלוחים טריים, לחובבי הבשר וגם לטבעוניים עד שעות הערב המאוחרות. המנות עשויות חומרי גלם איכותיים וכוללות פרנה קרנה עם תערובת בשרים בייצור ביתי, ירקות טריים וחריף או חומוס טרי תוצרת בית טעים בטירוף לאורך כל שעות המשלוחים, מנה מעולה גם לטבעוניים.

 מרק ובירה במשלוח של המבשלה. לחיים. צילום: באדיבות המקום

 בספיישל החורף שלהם תוכלו ליהנות ממרק משתנה מדי יום ומחמין בסופי השבוע. בקיצור, אנחנו חושבים שאנחנו מוכנים נפשית לגשמים הצפויים. ואם אתם מתגעגעים לניחוחות הכוהל והאווירה השמחה, המבשלה שולחים לכם גם בירות תוצרת בית מ-5 סוגים שונים! לחיי הבריאות והשגרה, הא?

משלוחים בימים א'-ה' 12:00-21:30

המבשלה, סירקין 27, חיפה   0534292360 

שוק ואדי ניסנאס
השוק הזה קטן וקולע. הוא אמנם לא גדול במיוחד אבל הוא חגיגה קולינרית משגעת.
בייחוד בשל העובדה שמדובר בשוק קטן יחסית, הסגר והקורונה היו מורגשים כאן במיוחד. בימים יפים של התקהלות ושמש, טיול בשוק ואדי ניסנאס היה בהכרח מעורר תיאבון, צבעוני וממלא את הנשמה בטוב, במיוחד בסופי שבוע. 

מתגעגעים לטעמים של השוק? פלאפל מישל מוציא משלוחים חמים ומפוצצים של מנות בפיתה: פלאפל, שניצל, סביח או חומוס. עם אפשרות לפטאייר וקובה בצד וסלטים רעננים. כי כשאי אפשר לטייל בחופשיות בואדי, הואדי יגיע אליכם וישלח לכם ניחוחות של חופש בפיתה.

משלוחים בימים ב'-ש' 9:00-17:00

פלאפל מישל, ואדי 21, חיפה  0539344518

אפשר להזמין עתיקות במשלוח? שוק הפשפשים. צילום: שאטרסטוק

תל אביב

שוק הפשפשים

את שוק הפשפשים כולם מכירים, זה מסוג השווקים שמגיעים אליו ביום חופש, מטיילים עד שהרגליים כבר לא יכולות ללכת, נהנים מאווירת וינטג' ייחודית, ריהוט מקסים בטעם של פעם ובגדים מדליקים עם סטייל אחר.

כשמדובר במסעדות השוק, מדובר במדרחובים שרגילים להכיל מסות של מטיילים, תיירים ומקומיים שמגיעים לשבת במסעדות הרחוב, על ספות מבית סבתא ולאכול מנות טריות עם טעמים של ירקות, שוק ותבלינים חזקים.

ומה יותר מאפיין את מסעדות השוק מאשר ד"ר שקשוקה בכבודו ובעצמו? השקשוקה של בינו היא כנראה הכי טובה שתאכלו, כזו שמתבשלת שעות, כמו שצריך ומוגשת עם לחם חם אוורירי וטחינה. בתפריט של הדוקטור תמצאו גם ארוחות בוקר, סיגרים, קובה ומנות מבושלות מהלב. אז אמנם הוא לא ישלח לכם את המנה בתוך המחבת הרותחת, אבל גם במשלוחים של בינו מרגישים שהמנות יצאו מהגז ישר אליכם לשקית הטייק-אווי.

משלוחים בימים א'-ה' 11:00-17:00

דוקטור שקשוקה, בית אשל 3, תל אביב   0539373110

 דוקטור בפעולה. ד"ר שקשוקה, יפו. צילום: באדיבות המקום

עדיין בפשפשים - אם אתם בקטע של מנה בשרית בלחמנייה, כזו שאוכלים עם הידיים מלאה ברטבים וירקות - יש גם ארוחת בורגר, צ'יזבורגר, או המבורגר טבעוני! של אבו סוסו.

מה בתפריט? המבורגר עם או בלי גבינה, או קציצות טבעוניות למעוניינים והמשלוחים הם עד שעות הערב המאוחרות. כאן גם הילדים שובעים במנת סוסונים עם צ'יפס ורטבים!

משלוחים בימים א'-ש' 11:00-00:00

אבו סוסו, יפת 9, תל אביב  0539380876

 השיפודים של אווזי. צילום: באדיבות המקום

שוק התקווה
הוא לא מבין השווקים המפוארים והמתויירים במיוחד, אבל הוא ללא ספק נכס לתושבי אזור התקווה ודרום תל אביב. מדובר בשוק נעים ונוח, מרווח ועשיר במעדניות, אטליז, ממתקים ומאפים, באסטות צבעוניות ובתי אוכל מוצלחים וטובים.

מסעדת אווזי ממוקמת בסביבת השוק ומציעה תפריט בשרים שיחמם לכם את החורף וימלא לכם את הבטן בשפע. באווירת השוק והשיתופיות, מבין מנות המשלוחים של אווזי תוכלו לבחור גם מנות עסקיות ל-5 סועדים, או עסקית אישית סופר משתלמת.

ליד המנות העיקריות תיהנו מסלטים טריים ורעננים ומסלטי הבית בניחוחות של שוק וצבעוניות שמאפיינת את דוכני הירקות והפירות השונים. מה תאכלו לקינוח? אל תוותרו על הבקלוואה המתוקה לקפה של אחרי ארוחה מוצלחת וטובה.

משלוחים בימים א'-ה' 11:13-23:15, ו' 11:15-16:15 

אווזי, אצ"ל 54, תל אביב 0538092709

השוק של ירושלים. מחנה יהודה. צילום: שאטרסטוק

ירושלים

שוק מחנה יהודה

השוק הירושלמי האהוב הוא בית הבשרים, התיירים והמקומיים. טיול בשוק מחנה יהודה תמיד ילווה בניחוחות של מעורב ירושלמי, מאפיות, דוכנים ובתי אוכל עם מאכלים שמספרים סיפור ישן וטוב.

מסעדת באבי מגישה בשרים איכותיים וטובים, נתחים משובחים וגם את מנת הדגל הירושלמית בשבילה כולם מגיעים: המעורב. בתקופה רגילה, העצירה במסעדת באבי נעימה והכרחית בין הטיולים המרובים בשוק וברחבי העיר. בתקופה האחרונה, במסגרת השגרה החדשה והשונה, המסעדה אורזת לכם את המנות, את הטריות של השוק ואת האווירה ושולחת לכם עד לפתח הדלת, גם בשעות הקטנות של הלילה.

מחממים לכם את החורף: בתפריט המסעדה גם מרקים ביתיים טובים ומשביעים. מרק חרירה, מרק עדשים ומנות מחממות נוספות וטובות.

משלוחים בימים א'-ה' 10:00-2:30, ש' 18:30-2:30 

באבי, שמואל ברוך 1, ירושלים 0538096235

 ארוחת שחיתות של השוק. ההמבורגר של שגב. צילום: באדיבות המקום

בין מסעדות השוק, מנצנץ גם ההמבורגר של שגב, ששולח עד אליכם גריל בורגר מיוחד בלחמניות מפוצצות בכל טוב אמיתי ותוספת מיקס צ'יפס מגרה. בין המנות גריל בורגר עם בייקון צלעות, עם קונפי שום, בריסקט מעושן ועוד.

טבעונים? מי אמר שאתם לא יכולים ליהנות גם משחיתות בלחמנייה? גם לכם מחכה בתפריט שניצל חלבון חיטה או קציצת ביונד גדולה.

משלוחים בימים א'-ה' 11:00-23:00, ש' 17:50-23:00

ההמבורגר של שגב, השקמה 6, ירושלים  0539416133

כל המשלוחים מכל המסעדות