מה אוכלים בחורף? המלצות בריאות במשלוח

קטניות עשירות בסיבים, מרקי בריאות, תבלינים מחממים וכל הויטמינים שישמרו על הגוף שלנו חזק ובריא. בצעדים איטיים, החורף כבר כאן, הגשמים והרעמים ברקע וזה הזמן להתכונן לעונה הקרה עם משלוחי אוכל מזינים ומחזקים. חורף בריא

נתוני התחלואה בשפעת בישראל נמצאים השנה בשפל חסר תקדים (שנמשיך להיות בריאים!) ככול הנראה הודות למסכות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמלתחה של כולנו. אך למרות שהשפעת לא מצליחה לזקוף את ראשה המצונן השנה, עדיין חשוב לחזק את הגוף לקראת העונה הגשומה עם שלל מאכלים שמחזקים את מערכת החיסון, משפרים את המצב הרוח ועושים טעים בפה וחם בבטן. אלו המקומות שישמחו לעשות לכם חורף חם וטעים:

אוכל ביתי ומנחם במשלוח
קר בחוץ חם בלב: משלוחי גלידה מומלצים
החורף כאן: עונת המרקים במשלוחים

ויטמינים טבעיים ומזינים. סורה. צילום: באדיבות המקום

סורה – גבעתיים

המודעות לחשיבות העצומה של ויטמין D עבור אלו המעוניינים לשמור על עצמות בריאות, מערכת חיסונית תקינה ותפקוד עצבי אופטימלי, נמצאת בימינו בשיאה. למרבה הצער, כשהשמש מסתתרת, כשהבדים מסתירים את העור וכשכולנו מעדיפים להסתגר בבית, הרבה יותר מאתגר להשיג את הוויטמין בחסות קרינת השמש.

החדשות הטובות הן שוויטמין D ניתן לצרוך גם במזון, כשבין השאר מזונות כמו פטריות, סלמון, טונה וצדפות, מכילים ריכוז גבוה מאוד של ויטמין D. אם תבחרו החורף לצרוך את הוויטמין שלכם באוכל ולא בתוספי תזונה, נמליץ לכם להציץ בתפריט המשלוחים של מסעדת סורה שבגבעתיים, המציעה שלל מנות עשירות בוויטמין D כמו טאטאקי טונה (פרוסות טונה צרובה בקראסט שומשום עם קרם סויה ויוזו. מוגש על סלט אצות ווקאמה – 41 שקלים), רול סאקורה 8 יח' (ספייסי סלמון, שבבי טמפורה, אבוקדו, שערות צנון עטוף בסלמון צרוב עם רוטב יוזו טריאקי – 44 שקלים) וגיוזה צמחונית במילוי פטריות (4 יח' – 33 שקלים).   

סורה, דרך השלום 53, גבעתיים. 0538092963

תבשיל מרוקאי בחורף. רשל. צילום: באדיבות המקום

רשל – אשקלון

אחרי שבמשך חודשים ארוכים נתנו עדיפות לסלטים ומנות קלילות כאלו ואחרות, הגענו בשעה טובה לשעתם הגדולה של התבשילים, המרקים והמזונות שבילו הרבה זמן בסיר לפני שהגיעו לצלחת. מרק מענג שמומלץ בחום גבוה במיוחד, תמצאו בתפריט המשלוחים של רשל מאשקלון, כשהכוונה היא למרק חרירה מרוקאי אותנטי, שמגיע עם קטניות ותבלינים מרוקאיים (38 שקלים). בנוסף כולל תפריט המשלוחים של רשל שלל מנות שכאילו נולדו לחורף הקר כמו תבשיל דלעת שרופה (100 גרם – 12.5 שקלים) וצלי כתף, פטריות וערמונים בבישול ארוך (מוגש עם קוסקוס וירקות – 82 שקלים).

רשל, הנמל 9, אשקלון. 0535983731

קר רק בחוץ. תבשיל לוהט של רשל. צילום: באדיבות המקום

שרינה – ראשון לציון

אין ספק שהחורף הוא הזמן הנכון להגדיל את צריכת הקטניות. הקטניות תורמות לתחושת מלאות לאורך זמן, מסייעות לחימום הגוף ועשירות מאוד במינרלים וסיבים תזונתיים. מעבר לכך, הקטניות עשירות בחלבון ותורמות לאיזון רמות השומנים בדם. שפע של מנות עשירות בקטניות תוכלו למצוא בתפריט המשלוחים של שרינה, המתמחה בתבשילים ביתיים מנחמים.

הקטניות מככבות בתפריט של שרינה בין השאר במנות כמו חורשט סבזי (תבשיל בשר פרסי עם שעועית לבנה ואדומה והרבה עשבי תיבול, מוגש עם זוג תוספות לבחירה – 48 שקלים),  קציצות בקר ברוטב עגבניות ואפונה (4 יח' – 48 שקלים) וקציצות בקר ברוטב חצילים וחומוס (3 יח' – 36 שקלים).

שרינה, הרצל 82, ראשון לציון. 0534268811

המטבח הגיאורגי בפעולה. דדה. צילום: באדיבות המקום

דדה – ראשון לציון

המנות של דדה מגיעות אלינו מהמטבח הגיאורגי, שהתפתח בין השאר באקלים הקריר של הרי הקווקז. רק כדי לסבר את האוזן נציין שבגאורגיה הטמפרטורה הממוצעת בחודש דצמבר היא מעלה אחת בלבד ושבינואר, הטמפרטורה הממוצעת היא מינוס שלוש מעלות.

לפיכך אין זה פלא שתפריט המשלוחים של דדה עשיר במנות מחממות שמתאימות כמו כפפה ליד לימי החורף הקרים ובכלל זה מנות כמו סוליאנקה (מרק עם ירקות, חמוצים ובשר עגל – 35 שקלים), מרק חרצ'ו (מרק בשר עגל עם אורז ואגוזים – 35 שקלים), פלוב (אורז מבושל עם בשר עם ושבעה תבלינים ארומטיים (59 שקלים) וחשלמה (תבשיל בשר עגל עם 11 סוגים שונים של עשבי תיבול – 64 שקלים).

דדה, הרצל 75, ראשון לציון. 0539378025

 תבשילים שנולדו לחורף. דדה. צילום: באדיבות המקום

מאמא נולה – הוד השרון

בנוסף למאכלים חמים, תבשילים ומרקים, טובי המומחים ממליצים לאכול בעונה הגשומה גם מאכלים המתובלים בתבלינים הידועים כמחממים כמו ג'ינג'ר, הל, קינמון, פלפל שחור, צ'ילי וכורכום. את כל אלו עוד רבים אחרים ניתן למצוא במנות המשובחות של מאמה נולה מהוד השרון. כך לדוגמה תוכלו להזמין מתפריט המשלוחים של מאמא נולה מנות כמו אורז עם כמון, הל, ציפורן וקינמון (1 ליטר – 39 שקלים), 10 יח' של מומו נפאלי מאודה המוגש לצד מתבל חריף (במילוי כרוב – 85 שקלים), תבשיל טבעוני של שעועית מש קלופה בתיבול ג'ינג'ר, כורכום וצ'ילי העונה לשם מונג דאל (חצי ליטר – 44 שקלים, ליטר – 65 שקלים) והרשימה עוד ארוכה.

כמו כן תוכלו להזמין במשלוח שלל חומרי גלם שיעשו לכם חורף חם כמו צ'ילי קשמירי טחון (80 גרם – 17 שקלים), אבקת מנגו ירוק (17 שקלים) ומארז קטורת הכולל ארבעה סוגי קטורת (ורדים, מוגרה, סנדל ולבנדר – 20 שקלים). כי אף פעם לא מזיק לפנק את הבית עם ניחוח נעים מארץ רחוקה.

מאמא נולה, הוד השרון. 0539415085

כל המשלוחים מכל המסעדות