הכן גופך לצום: פרויקט מיוחד ליום כיפור

על זה לא תצטרכו לבקש סליחה – אין יותר מוצדק ממאנצ' של אחרי צום או רעב דמיוני כבר יומיים לפני יום כיפור. השנה מכניסים ומוציאים את הצום במשלוחים שסוגרים את הפינה לטווח ארוך ובטוח. צום קל

יום כיפור הוא היום הכי מיוחד בשנה בכל המובנים. אווירה של שבתון מוחלט בכל פינה, עצירה מוחלטת מהמירוץ הקבוע ושקט נדיר שמשתרר בכל רחבי הארץ. השקט המיוחד והמרגיע הזה, שמופר רק בשל קרקורי הבטן שהולכים ומתגברים ככול שחולפות השעות. לאלו שצמים, נוסף האתגר המרכזי של היום שכולל, גם להגיע שבעים ומוכנים לפני הצום וגם להחזיר לאט לאט את הקלוריות שנעלמו, מיד בצאת הצום.

אתם תצומו אנחנו נדאג לאוכל של לפני ואחרי. סטקיית הבוקרים. צילום: באדיבות המקום

כל שנה מחדש ואיתה הלחץ שלא נגמר בערב יום כיפור והרעב הדמיוני שמתחיל לזחול בבטן כבר כמה ימים לפני הצום. הדרך הטובה ביותר להגיע לתחילת הצום עם קיבה מלאה ומקסימום אנרגיה, עם ראש שקט לחלוטין ומינימום מטלות, היא לדאוג להזמנת משלוח מושחת להשביע את המאנצ' המתעורר ולהיות מוכנים במקסימום. כל זה נכון כמובן גם בנוגע לדרך האולטימטיבית לשבור את הצום ולהשביע את התיאבון האדיר שמתעורר בתום התענית.

ברשימה שלפניכם תמצאו מסעדות שמציעות פיצות מושחתות, המבורגרים אימתניים, שווארמות יוצאות דופן באיכותן ומנות בשריות על גריל פחמים אמיתי. אז שיהיה בתיאבון, צום קל וגמר חתימה טובה

חוזרים למסלול: מה אוכלים אחרי הצום?

לפני הצום: המלצות משלוחים בריאים

פחמימה טעימה לכבוד הצום. פיצה פרגו. צילום: באדיבות המקום

פיצה: קלילה, משביעה ומפוצצת פחמימות

פיצה פרגו – כל הסניפים

הרשת המצליחה ממשיכה לחדש ולהפתיע. לאחרונה נחשפנו למספר מוצרים חדשים כמו מקלות הגבינה המצוינים ופיצת הצ'יזי קרסט המושחתת. אם חשוב לכם להתמלא בפחמימות כמו שצריך, נמליץ לכם לעיין בתפריט המשלוחים של פיצה פרגו ולהתמקד במגשי ה-XL, שמגיעים בקוטר יוצא דופן של 45 ס"מ. מגש סטנדרטי מגיע לרוב בקוטר של 36 ס"מ "בלבד".

יש לכם תיאבון שלא יודע שובע וקיבולת מרשימה באופן מיוחד? לכו על מגש XL עם תוספת אחת ולחם שום אישי/3מקלות גבינה (95 שקלים). בונים על ארוחה מפסקת עם כל המשפחה או על שבירת הצום על כל החברים? באפשרותכם לבחור במבצע הכולל שש פיצות משפחתיות ב-45 שקלים למגש בלבד. ואם במקרה אחד החברים טבעוני, אל דאגה – פרגו מציעה גם תפריט טבעוני שלם ומושקע במיוחד כך שלכל החבורה יהיה מה לאכול.  

פיצה פרגו, כל הסניפים

מבצעים שיעזרו לכם לצום בקלות. פיצה פרגו. צילום: באדיבות המקום

פיצה 1+1 – רמת גן

פיצרייה נוספת שמאמינה שגדול יותר = טוב יותר, היא פיצה 1+1 מרמת גן, שמציעה מגשי פיצה בשלושה גדלים, כשהגדול ביותר שבהם מגיע אף הוא בקוטר פנטסטי של 45 ס"מ. כפי שניתן לנחש, שמה של הפיצרייה ניתן לה משום שמהיום בו נפתחה, הציעה מגוון מבצעי 1+1. לאלו שהתברכו בקיבה ללא תחתית, נמליץ ללכת על מבצע פיצה XL 1+1 הכולל זוג מגשים עצומים ב-89 שקלים בלבד. אם תרצו לשדרג את המגשים עם תוספת, תצטרכו להיפרד מ-16 שקלים נוספים סך הכול. הכוונה היא למשל לתוספות כמו בטטה, בצל מטוגן, אננס, זוקיני ובולגרית.

ואם כבר מבצעים, טוב נעשה אם נציין שלמזמינים דרך זאפ משלוחים, ממתין מבצע מיוחד: 2 מגשים של פיצה XL עם לחם שום ובקבוק שתייה ליטר וחצי, ב-102 שקלים בלבד.  

פיצה 1+1, הרא"ה 104, רמת גן. 0538092677

כל משלוחי הפיצה ברחבי הארץ

הקציצה האידיאלית לשבור את הרעב. אגאדיר. צילום: באדיבות המקום

המבורגר: שחיתות מומלצת לכבוד הצום

METRO BURGER – תל אביב

אם אתם פחות בעניין של פיצה ומעוניינים לרפד את הקיבה עם המבורגר איכותי במיוחד, תעברו לתפריט המשלוחים של מטרו בורגר, שם ממתינות לכם מספר הצעות אטרקטיביות. בין היתר מדובר בארוחה לארבעה סועדים הכוללת ארבעה המבורגרים במשקל 200 גרם האחד, ארבע מנות צ'יפס, טבעות בצל, כדורי פירה ובנוסף בקבוק שתייה ליטר וחצי לבחירה. כל הטעים טעים הזה יעלה לכם 189 שקלים בלבד כך שיישאר לכם מספיק כסף לקינוחים ובכלל זה צ'ורוס (15 שקלים) ומלבי תוצרת בית (12 שקלים).

אם אתם מתכוונים להתחיל או לשבור את הצום בגפכם ומעולם לא הסתפקתם בקציצה בודדת, אין באמת סיבה שתתחילו דווקא לפני או אחרי הצום. תחת זאת אתם מוזמנים לתת הזדמנות למנת ההמבורגר טריפל (300 גרם) שמגיעה עם צ'יפס ועולה 49 שקלים בלבד (כולל הצ'יפס). אין לנו ספק ולו הקל שבקלים שהיא לא תאכזב אתכם.  

METRO BURGER, מקווה ישראל 2, תל אביב. 0539368366

בכל הגדלים והשילובים. רשת אגאדיר. צילום: באדיבות המקום

אגאדיר – כל הארץ

מבצעים משפחתיים והמבורגרים עצומים תוכלו למצוא גם בתפריט המשלוחים של רשת אגאדיר. אגאדיר נוסדה בשנת 1997 וניתן לומר שהיא זו שהחלה את טרנד הבורגר-בר ושחשפה אותנו לראשונה לכך שניתן לשדרג את ההמבורגר שלנו עם שלל תוספות שלא ברור איך לא חשבנו עליהן קודם. לבעלי התיאבון שלא יודע שובע מבינכם, נמליץ להזמין מתפריט המשלוחים של הרשת המצליחה, מנה של המבורגר אגאדיר במשקל 330 גרם (69 שקלים) עם תוספת של אסאדו מעל (15 שקלים) וצ'יפס גדול בצד (14 שקלים). כי למה לא בעצם?

לאלו מכם שמחפשים משהו מעט קליל יותר, נמליץ על המבורגר ג'וניור 160 גרם (49 שקלים) עם תוספת של ירקות מוקפצים בצד (16 שקלים). ואם טרם יצא לכם לטעום, נראה שמדובר בהזדמנות מצוינת להכיר את המנה שנקראת המבורגר דיאנא (67 שקלים): קציצת בשר בקר וטלה במשקל 250 גרם עם איולי, עגבניות, בצל ירוק ולימון כבוש או במילה אחת: תענוג!   

אגאדיר, כל הסניפים

כל ההמבורגרים במשלוח בכל הארץ

ארוחת מלכים. שווארמה שמש, חיפה. צילום: באדיבות המקום

שווארמה: המאכל הלאומי ליציאת הצום

שווארמה צ'ק פוסט חאזן – חיפה

סיפורה של שווארמה חאזן החיפאית, מהשאוורמיות המפורסמות ביותר בישראל, הוא בין הסיפורים המפותלים ביותר שנתקלנו בהם. עדות לכך ניתן למצוא בסניפים הרבים שנפתחו לאורך השנים תחת השם שווארמה חאזן וביניהם חאזן פורד שער הכרמל, חאזן צ'ק פוסט, חאזן צ'ק פוסט המקורי והרשימה עוד ארוכה. כיוון שאנחנו לא מעוניינים ללכת רכיל אלא ללכת לאכול או ליתר דיוק להזמין משהו טוב לאכול, עדיף שנתמקד בעיקר.

מה שחשוב - תוכלו להזמין שווארמה לא פחות ממושלמת במגש גדול שכולל מלבד הר של שווארמה גם הרבה מאוד ירקות טריים, טחינה עמבה וחמוצים. כל זה תמורת 135 שקלים. מגש אישי לעומת זאת, הכולל מלבד שווארמה גם זוג פיתות, טחינה, עמבה וחמוצים, יעלה לכם 53 שקלים בלבד. את הארוחה ניתן לשדרג בין השאר עם חומוס (קטן – 15 שקלים, גדול – 25 שקלים) וצ'יפס (קטן – 15 שקלים, גדול – 20 שקלים) ואם אתם נמנים על מביני העניין, אנחנו משוכנעים שאת כל זה תשטפו במורד הגרון עם בקבוק של מיץ ענבים (9 שקלים).

שווארמה צ'ק פוסט חאזן, חלוצי התעשייה 2, חיפה. 0539370476

על טהרת הבשר. שווארמה שמש. צילום: באדיבות המקום

שווארמה שמש – רמת גן

אי אפשר לדבר על שווארמיות מומלצות מבלי להזכיר את שווארמה שמש, שנפתחה לפני קרוב לשבעה עשורים ברמת-גן. המוסד המיתולוגי המשגשג בא לעולם בשנת 1961 ונכון להיום מציע מלבד שווארמה הודו עם שומן כבש שאין שנייה לה, גם מבחר שיפודים שניתן להזמין בפיתה, בלאפה ובחמגשית. כשאין שום רצון למלא את הקיבה במשהו שאינו שווארמה, מזמינים משווארמה שמש מגשית שווארמה ללא תוספות (90 שקלים). אבל אם רוצים ליהנות מכל העולמות, עדיף ללכת על שווארמה בלאפה עם מבחר סלטים וממרחים לבחירה (52 שקלים).

ההמלצה שלנו: אל תוותרו על מנה של קובה בורגול (10 שקלים ליחידה) ובנוסף פנקו את עצמכם גם בבוואריה (11 שקלים). כי אם מיתולוגיה, אז עד הסוף.  

שווארמה שמש, ז'בוטינסקי 85, רמת גן. 0538093352

משלוחי שווארמה בכל הארץ

 גם קרניבורים צמים. סטקיית הבוקרים, חיפה. צילום: באדיבות המקום

בשר על האש: לשבור את הצום עד הסוף

אחלה – אילת

זה לא שחסרות מסעדות ישראליות מצוינות שמציעות מנות בשרים על האש. אבל רובן המוחלט לא מחזיקות בגריל פחמים אמיתי. כיוון שאין שום סיבה שתתפשרו על פחות מהאותנטי והטעים ביותר דווקא רגע לפני צום יום כיפור, הרשו לנו להמליץ לכם על אחד מהמוסדות הקרניבוריים הפופולאריים ביותר באילת, שבימים אלה בצל משבר הקורונה והשמיים הסגורים, נהנית אף היא מפופולאריות גבוהה במיוחד.

מסעדת אחלה הוותיקה, תשמח לפנק אתכם עם מבחר שיפודים עסיסיים שנצלים ביד אמן על גריל הפחמים שבמקום. בין אם מתחשק לכם להכין את עצמכם לקראת הצום או לשבור את הצום עם זוג שיפודי לבבות עוף, כבד עוף, קבב כבש, נקניקיות מרגז או פרגית בבאגט או בלאפה, כל שעליכם לעשות זה להכין 48 שקלים ולהרים טלפון למסעדה המצליחה.

בנוסף תוכלו לענג את החך והקיבה עם סטייק אנטריקוט בפיתה (65 שקלים), כבד אווז בפיתה (88 שקלים) או שיפוד פילה בקר בפיתה (46 שקלים). לצד המנה העיקרית, תמיד מומלץ שיהיה איזה משהו טוב לנשנש, בדגש על מנות כמו שיפוד ירקות על האש (10 שקלים), כרובית מטוגנת עם צ'ילי מתוק (38 שקלים) וצ'יפס כמובן (22 שקלים).

אחלה, קאמן 1, אילת. 0537101433

כל סוגי הבשרים בסטקיית הבוקרים. צילום: באדיבות המקום

סטקיית הבוקרים – חיפה

את רשימת ההמלצות האקסקלוסיבית שלנו, נסיים במסעדה נוספת שמתגאה בגריל פחמים. ולא סתם גריל פחמים, אלא כזה שלא כובה כבר קרוב לרבע מאה. סטקיית הבוקרים החיפאית תשמח להכין אתכם לקראת הצום וכן לשבור אותו כמו שצריך (שלא לומר לרסק) עם שלל מנות בשריות איכותיות כמו נקניקיית צ'וריסו מבשר עגל (300 גרם – 69 שקלים), קבב רומני (300 גרם – 69 שקלים), שיפודי פרגית (300 גרם – 69 שקלים) ונקניקייה ספרדית מבשל עגל המוגשת על כרוב כבוש ונתחי קבנוס (400 גרם – 69 שקלים).

לאלו מכם שמעוניינים לסיים את הארוחה עם טאץ' של בריאות, נמליץ להזמין לקינוח כדורי תמרים ואגוזים (22 שקלים) ולאלו מכם שמעוניינים ללחוץ על דוושת השחיתות עד הסוף, נמליץ לבחור במוס שוקולד חם עם שברי אוריאו (22 שקלים).

סטקיית הבוקרים, קדושי יאסי 1, חיפה. 0539426149

כל המשלוחים מכל המסעדות