גלאט עד הבית: משלוחים כשרים למהדרין

לא צריך להתפשר על כלום - בשנים האחרונות ישראל נהנית מפריחה מבורכת של מסעדות המציעות משלוחים כשרים למהדרין. בואו נכיר כמה מהמומלצות ביותר שבהן

בשנים האחרונות ניתן לראות התפתחות יוצאת דופן של מסעדות כשרות במחוזותינו. גם מסעדות שבמשך שנים פעלו ללא תעודת כשרות, לרבות מסעדות שף נחשבות, בראו את עצמן מחדש והפכו לכשרות, בין השאר הודות להכרה בכוחו של הקהל שומר המסורת וחובשי הכיפות.

הקפדה על כל פרט. צלילי האש, בני ברק. צילום: באדיבות המקום

המצב בשוק המסעדות הכשרות למהדרין מעט שונה, אך אין ספק שגם בו מורגשת התעוררות מסוימת: נכון להיום הסועדים שמקפידים לאכול במקומות כשרים למהדרין בלבד, יכולים ליהנות ממבחר הולך וגדל של מסעדות המציעות תפריט כשר למהדרין, המרוכזות מן הסתם בעיקר באזורים עם אוכלוסייה חרדית גדולה כמו בני ברק וירושלים, אבל לא רק..

מסעדות בשרים כשרות ומומלצות עד הבית

לכל משלוחי האוכל הכשר

למהדרין עד הבית

הכשרות המהודרת מזכירה בהרבה מובנים את תרבות האוכל הבריא: מבין אלו המקפידים על אוכל בריא, תוכלו למצוא את אלו שמקפידים לאכול בעיקר פירות וירקות, בתוכם תמצאו את אלו שמקפידים לאכול מזון אורגני בלבד וגם בהם ישנם את אלו שיסכימו לאכול אך ורק מזון שהוכן מחומרי גלם מקומיים ועונתיים. בדיוק כך גם בתחום המסעדות הכשרות למהדרין, שבו ישנם סוגים שונים של כשרויות ומחלוקות שמתקיימות כבר מאות שנים בין רבנים מזרמים שונים על הלכות שחיטה לדוגמה.

בכתבה שלפניכם תמצאו משלוחים של מסעדות כשרות למהדרין, שפועלות בכשרויות "הנחשבות" ביותר, לרבות הרב מחפוד, העדה החרדית ואגודת ישראל עם תפריטי בשרים, דגים, סושי, אוכל מהיר ואוכל יהודי מסורתי. בתיאבון

כל המשלוחים בבני ברק והסביבה

אוכל מוכן לשבת וחג. מסעדת צנעני. צילום: באדיבות המקום

צנעני – בני ברק (בד"צ יורה דעת – הרב מחפוד)

כבר קרוב לשלושה עשורים שמסעדת צנעני מפנקת את תושבי בני ברק עם ארוחות פועלים פשוטות, טעימות ומתומחרות בהגינות. השורשים התימניים מורגשים בעיקר במנות כמו מרק הבשר (מגיע עם חילבה, סחוג ולאפה - 42 שקלים) או החמין הבשרי (35 שקלים). אך לצד אלו, תמצאו בתפריט המשלוחים של צנעני גם שפע מנות ישראליות למהדרין כמו שניצל עוף בפיתה (32 שקלים), שווארמה הודו בבאגט (47 שקלים) ומעורב ירושלמי בלאפה (47 שקלים).

בנוסף לכל זה, טוב נעשה אם נעדכן שמדי שישי וערב חג, מסעדת צנעני מזמינה אתכם להגיע ליריד אוכל מוכן שבו תוכלו להצטייד בשלל מטעמים לארוחת החג או ארוחת ערב שבת כמו שלל סלטים, מבחר עצום של ממולאים ומרקים, מגוון אדיר של תוספות  ומנות דגים ועוד הרבה אוכל ביתי שמוכן עם המון אהבה.

צנעני, ז'בוטינסקי 92, בני ברק. 0538092991

לכבוד שבת קודש. יריד אוכל של צנעני. צילום: באדיבות המקום

טייק א ווק – ירושלים (בד"ץ אגודת ישראל)

לפני כשנתיים באה לעולם מסעדת טייק א ווק וביום בהיר אחד הרחיבה את ההיצע הקולינרי בכלל והאסייאתי בפרט, בגזרת המסעדות הכשרות למהדרין בירושלים והסביבה. התפריט של טייק א ווק כולל מבחר מנות כמו אטריות ביצים, אטריות אורז, אורז ואטריות קמח מלא, כשכל מנה מגיעה עם גזר, בצל, נבטים וביצה. במעמד ההזמנה עליכם רק לבחור את הרוטב (סויה/חלב קוקוס/פיקנטי/קארי צהוב/טריאקי/סויה ללא גלוטן) ואת התוספות והמנה כבר בדרך אליכם. מגוון התוספות של טייק א ווק עשיר במיוחד וכולל בין השאר אננס (4 שקלים), פרגית (11 שקלים), טופו (7 שקלים), אפונה (3 שקלים) ותירס גמדי (3 שקלים).

בנוסף מציעים במשלוחים של טייק או ווק מספר מנות ראשונות, מרק בהרכבה ומבחר נאה של קינוחים כמו טרין מוס שוקולד עם חמאת בוטנים ושבבי בוטנים (19 שקלים) ומוס פסיפלורה עם שבבי מרנג ורוטב פירות יער (19 שקלים).

טייק א ווק, שרי ישראל 15, ירושלים. 0537104744

פיצה כשרה של האיטלקייה, בית שאן. צילום: באדיבות המקום

האיטלקייה – בית שאן (בד"ץ בית יוסף)

מדי יום חול בין עשר בבוקר לחצות ובמוצ"ש החל מהשעה 21:00 ועד חצות, יכולים תושבי בית שאן והסביבה להזמין את הפיצות הממכרות של האיטלקייה וליהנות משלל מבצעים כמו זוג פיצות משפחתיות עם בקבוק קולה ב-75 שקלים בלבד או פיצה משפחתית עם סלט ב-65 שקלים בלבד.

בנוסף לפיצות מצוינות, כולל תפריט המשלוחים של האיטלקייה גם טוסטים מושקעים, מבחר מסנוור של סלטים עשירים ואפילו מאפים תימניים ואיטלקיים, פסטות, מנות מוקפצות, ארוחות בוקר שוות וגם מבחר קינוחים כמו פאי שוקולד בלגי בקרם אגוזים (35 שקלים), פנקייק ברוטב שוקולד עם תוספת גלידה (35 שקלים) וסופלה עם ליבת טראפל שוקולד לבן (35 שקלים). 

האיטלקייה, ירושלים הבירה 46, בית שאן. 0539426952

משלוחים אש מסעדת צלילי האש, בני ברק. צילום: באדיבות המקום

צלילי האש – בני ברק (הרב לנדא)

לא בטוח שתצליחו לשמוע את צלילי האש המענגים מהבית שלכם, אבל את המנות של המסעדה המצליחה, תוכלו גם תוכלו לקבל עד הבית במשלוח. הכוונה היא למשל לחומוס צלילי האש (בתוספת בשר קצוץ מעודן – 55 שקלים), קבבוני הבית (400 גרם קבבונים מבשר טלה ובקר משובח בתוספת שומן כבש – 120 שקלים), צלעות כבש במשקל 350 גרם – 185 שקלים) וזוג שיפודים של שקדי עגל (150 שקלים).

חשוב לעדכן שלאחרונה מסעדת צלילי האש יצאה במבצע אטרקטיבי במיוחד לתושבי רמת ובני ברק: בהזמנה של 5 מנות בלאפה, תוכלו לקבל בקבוק קולה גדול בחינם ולא תצטרכו לשלם את דמי המשלוח. שווה!

צלילי האש, ז'בוטינסקי 100, בני ברק. 0537101758

ארוחות שלמות במשלוח. הלו תימן. צילום: באדיבות המקום

הלו תימן – בני ברק (בד"ץ יורה דעת - הרב מחפוד)

לפני כשלושה עשורים, נפתח הסניף הראשון של מסעדת הלו תימן בתחנת הדלק פז שברחוב יוחנן הסנדלר. בעקבות ההצלחה של הסניף המקורי, נפתח לפני יותר מארבע שנים סניף נוסף ברחוב ז'בוטינסקי. מהסניף שבקרוב יחגוג את יום הולדתו החמישי, תוכלו להזמין מגוון רחב של מנות בפיתה כמו מעורב ירושלמי, שניצל ושיפוד פרגית (35 שקלים למנה), מנות בלאפה כמו שווארמה הודו (47 שקלים) ומנות בבאגט כמו חזה עוף (41 שקלים). כל המנות מגיעות עם צ'יפס, חמוצים, טורשי וטחינה תוצרת בית.

בנוסף ניתן להזמין מהלו תימן, ארוחות שלמות המגיעות בחמגשית, הכוללות מנה עיקרית ושלוש תוספות לבחירה (אורז, סלט, צ'יפס או חומוס). הכוונה היא למשל לשווארמה הודו (70 שקלים), שיפוד כבד (68 שקלים) ושיפוד פרגית (68 שקלים).

הלו תימן, ז'בוטינסקי 114, בני ברק. 0539415437

פיצה הלל – ירושלים (בד"ץ העדה החרדית)

לפני כעשור וחצי, התחדשה ירושלים בפיצרייה מיוחדת במינה. מלבד פיצות מצוינות, פיצה הלל מציעה גם פלאפל מצוין לא פחות. השילוב הנדיר מאפשר לכם לספק לכל אחד מבני המשפחה בדיוק את המנה שמתחשק לו לאכול. בנוסף לפיצות ופלאפל, מציעים בפיצה הלל גם סלטים, פסטות, תוספות ומאפים מיוחדים כמו קרואסון פיצה המגיע בארבעה טעמים (זיתים, פטריות, צ'ילי מתוק או ברביקיו – 6 שקלים ליחידה או 10 שקלים לזוג יחידות). בין המנות היותר מיוחדות בתפריט, מככבות מנות כמו פיצה כפולה (120 שקלים למגש) ופיצה מגולגלת, המתאימה כמו כפפה ליד לאירועים מיוחדים (120 שקלים למגש).

פיצה הלל, זכרון יעקב 1, ירושלים. 0539366782

כל המשלוחים הכשרים בירושלים

גם סושי כשר למהדרין. ג'אפן ג'אפן. צילום: באדיבות המקום

ג'אפן ג'אפן – ירושלים (בד"ץ בית יוסף)

14 שנים חלפו מהיום שבו הסניף הראשון של רשת ג'אפן ג'אפן בא לעולם ועד שנפתח הסניף הכשר למהדרין בדרך חברון. בינתיים הספיקה הרשת להקים סניפים במקומות רבים ברחבי הארץ לרבות טבריה, רמת גן, חדרה ותל אביב ולהפוך לאחת מרשתות הסושי המוערכות ביותר בישראל. מהתפריט העשיר במיוחד של ג'אפן ג'אפן תוכלו להזמין מנות ראשונות מהמטבח האסייאתי כמו אדממה (18 שקלים), אגרול צמחוני (28 שקלים) וקימצ'י (18 שקלים), סלטים ומרקים אסייאתיים (מרק קוקוס – 29 שקלים, סלט סום טאם פפאיה – 45 שקלים) ומובן שגם מבחר מסנוור של מנות סושי איכותיות. בנוסף תפריט המשלוחים של ג'אפן ג'אפן כולל מספר מנות באן (לחמניות סיניות מאודות), מנות מוקפצות ושלל קינוחים מפנקים.

ג'אפן ג'אפן, דרך חברון 101, ירושלים. 0539431160

שימבורכ של אישטבח, ירושלים. צילום: באדיבות המקום

אישטבח – ירושלים (בד"ץ בית יוסף)

פחות או יותר מהיום שבו אישטבח באה לעולם, הפכה המסעדה המקסימה של אורן ששון לאתר עלייה לרגל לפודיז מכל רחבי הארץ. ששון, שחובש במקום גם את כובע השף, מפנק את הלקוחות הנאמנים שלו במאפה כורדי-סורי-קוצ'יני, שעונה לשם שמבורכ. ששון נהג לאכול את המאפה הייחודי בבית סבתו ולפי הידוע לנו כיום, הוא היחיד בישראל שמגיש אותו.

השמבורכ של ששון נאפה בטאבון הלוהט שבלב המסעדה ומגיע עם שלל מילויים טעימים כמו צלעות בקר (סיסקה – 45 שקלים), חזה עוף מבושל בבירת סטאוט (בריסקט – 52 שקלים), בקר טחון חריף ומעושן קלות (צ'וריסו – 48 שקלים) ותבשיל לשון בקר עם שיני שום, ארק ולימון כבוש (לשון – 59 שקלים). ולמקרה שתהיתם, אז כן – זה טעים לא פחות ממה שנדמה לכם.

אם התיאבון שלכם גדול במיוחד, תוכלו להזמין לצד השמבורכ גם סלט ירוק (43 שקלים), סלט שוק (41 שקלים), פוטטוס (קטן – 23 שקלים, גדול – 32 שקלים) או מרק היום (36 שקלים). תפריט הקינוחים של אישטבח כולל פאדג' שוקולד בלבד (עוגת שוקולד עשירה ללא קמח עם אגוזים ודובדבני אמרה, מוגש עם קומפוט פירות עונתי – 32 שקלים). ביס אחד מהפאדג' יבהיר לכם שיותר מזה, באמת שלא צריך.

אישטבח, השקמה 1, ירושלים. 0537104987

משלוח שווה של אישטבח. צילום: באדיבות המקום

המסעדה של קרויזר – ירושלים (בד"ץ העדה החרדית)

במסעדה של מוטי קרויזר ואשתו, סירי הטשולנט מתחסלים במהירות אדירה, הגפילטע פיש זורמים לשולחנות  בקצב מסחרר וכל זה מבלי להזכיר את הפופולאריות המטורפת של הכבד הקצוץ המשובח. במסעדה הקטנה וההומה שנפתחה בשנת 2013, תמיד שמח, צפוף וטעים. אם מתחשק לכם ליהנות מהמטעמים של קרויזר בד' אמותיכם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעיין בתפריט המרשים והמלא בכל טוב, לבחור את המנות שיעלו על שולחנכם, להזמין ולהתחיל לפתח תיאבון רציני.

בנוסף למנות קלאסיות מהמטבח היהודי ובכלל זה מנות כמו קוגל ירושלמי (6 שקלים), לאטקעס (5 שקלים), רגל קרושה (18 שקלים) ויאפצ'יק (28 שקלים), תוכלו להזמין גם מבחר מנות בבאגט (פרגיות – 33 שקלים, שווארמה – 24 שקלים, חביתה עם נקניק – 29 שקלים) ומנות בלאפה (שניצל – 24 שקלים, חזה עוף – 25 שקלים, כבד – 39 שקלים). ללא קשר למנה העיקרית, לעניות דעתנו את הארוחה מומלץ תמיד לפתוח עם מרק עוף (15 שקלים) או מרק עם קרעפאלך (22 שקלים). בתיאבון!

המסעדה של קרויזר, חסידי קרלין 16, ירושלים. 0539387108

כל המשלוחים מכל המסעדות