ליגת האלופות במשלוחים

נקניקיות בוואריות או פיש אנד צ'יפס, פיצה נפוליטנית או פאייה? גמר ליגת האליפות יוצא לדרך (23.8) וכעת נותר לכם רק לבחור מה להזמין במשלוח לנשנש מול המסך. ראש בראש קולינרי

טינטובאיזה מקום ריאל תסיים? טינטו טאפאס בר הספרדית, בת ים. צילום: באדיבות המקום

מכבי תל אביב הודחה על ידי קלוז' כבר בשלב המוקדמות השני. זה אמנם עצוב, אבל ודאי לא סיבה להפסיק לעקוב אחרי ליגת האלופות, שחוגגת השנה את העונה ה-65 שלה. לאחר רצף משחקים מותחים של שמינית, רבע ו2- חצאי גמר מורטי עצבים הגענו לנקודת הסיום לקראת ראשון הקרוב (23.8) עם הגמר הגדול של באיירן מול פ.ס.ז.

מתארגנים על הקרנה ביתית: מגשי סושי במשלוח

צופים ומנשנשים: המלצות צפייה עם טעם טוב

השנה פאבים רבים בחרו לא לשדר את המשחקים בשל הגבלות הקורונה. אנחנו כמובן נצפה מהבית ונצפה לימים יפים יותר שבהם גם נוכל לטוס לראות את המשחקים על אמת. עד שכל זה יקרה - פיניתם את סוף השבוע הקרוב, הזמנתם חברים ומילאתם את המקרר במספיק בקבוקי בירה? זה הזמן לבחור אילו מנות יעלו על שולחן הסלון בזמן המשחקים. קרבות האוכל יוצאים לדרך עם כל הקבוצות שיעלו על המגרש בסופ"ש הקרוב.

טינטו

  1. מנצ'סטר סיטי – ריאל מדריד (7.8, 21:00, ספורט 5+)

ראש בראש: פאטאס ספרדי מול פיש אנד צ'יפס בריטי

המטבח שמאפיין את מדריד מבוסס על כבוד מרבי לחומרי הגלם המשובחים כך שהן שיטות ההכנה והן צורת ההגשה, משמשות להבלטת הייחודיות והאיכות של חומרי הגלם. בניגוד למטבח הצרפתי או האיטלקי למשל, המטבח הספרדי המשיך להתחדש ולהשתנות במהלך השנים וכיום ניתן למצוא בו השפעות רבות של מטבחים אחרים ולא מעט מנות פיוז'ן מרתקות. עם זאת, המטבח הספרדי הוא בבסיסו מטבח פשוט יחסית וישנן מספר מנות בסיסיות שמאפיינות אותו באופן מובהק.

בין השאר מדובר במנות כמו טורטיה דה פטאטאס (חביתת תפוחי אדמה), קרוקטס (כדורי רוטב בשמל מצומצם בציפוי פריך מטוגנים בשמן עמוק), סלמורחו עם פיסות חמון וביצה קשה (קרם סמיך וקר של עגבניות עם חומץ שרי, שמן זית ושום), אנשובי בחומץ ופלפלוני פדרון מטוגנים בשמן זית שנאכלים כמו פיצוחים. כל אלו הן מנות טאפאס קלאסיות ביותר שניתן למצוא בכל טאפאס בר מדרידאי טיפוסי.

טינטופירות ים של טינטו טאפאס בר. צילום: באדיבות המקום

קוויאר, טארט ומסעדות הודיות

במנצ'סטר לעומת זאת, תמצאו כיום את הריכוז הגבוה בעולם של מסעדות הודיות מחוץ להודו וכן אינספור בתי אוכל ודוכני מזון שמייצגים מטבחים מכל רחבי העולם. אחת המנות האופייניות ביותר למנצ'סטר ולצפון אנגליה באופן כללי היא הבלק פודינג: נקניק דם עז טעם, שקל מאוד להתמכר אליו. מנה טיפוסית נוספת היא הקוויאר של מנצ'סטר: מחית אפונה מסורתית שכלל לא מכילה ביצי דגים, המוגשת לצד מנות מקומיות רבות כמו פיש אנד צ'יפס כמובן. לקינוח, נהוג להגיש במנצ'סטר מנה שנקראת טארט מנצ'סטר: מאפה בצק פריך עם פודינג וניל וריבת פטל.

הולנדתזמינו את כל הרטבים. הולנד צ'יפס אשדוד. צילום: באדיבות המקום

מתחשק לכם להראות סולידריות עם ריאל מדריד? צרו קשר עם טינטו טאפס בר שבבת ים והזמינו פאטאטס בראווס (28 שקלים) או פאייה פירות ים (72 שקלים). גרים במקרה באשדוד ומנצ'סטר היא הפייבוריטית שלכם? הזמינו מנה מנחמת של פיש אנד צ'יפס עם שלושה רטבים ופחית שתייה (60 שקלים) מהולנד צ'יפס, האשדודית הכשרה למהדרין.

טינטו טאפס בר, דרך בן גוריון 105, טיילת בת ים. 053-8096173

הולנד צ'יפס, רוגוזין 72, אשדוד. 053-8093447

בא לכם צ'יפס? תזמינו כבר המבורגר

  1. יובנטוס – אולימפיק ליון (7.8, 21:00, ספורט 5+)

ראש בראש: ירקות מאודים וחמאה איטלקיים מול עוף מבושל ביין צרפתי

הקבוצה המצליחה ביותר בכדורגל האיטלקי היא יובנטוס. לפי מומחים רבים, בפיימונטה ניתן למצוא את האוכל הטוב ביותר באיטליה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמטבח המקומי מושפע במידה רבה מהמטבח הצרפתי שכן פיימונטה הייתה חלק מבית סבויה במשך מאות שנים. אך באותה נשימה ניתן לציין שהמטבח המקומי לרגע לא שוכח את השורשים האיטלקיים שלו.

פרליטהבעד יובנטוס? מסעדת פרליטה האיטלקית בגדרה. צילום: באדיבות המקום

בשדות האורז שבמזרח פיימונטה, מגדלים את האורז שמשמש להכנת הריזוטו המשובח של טורינו, המוגש שם כמנה ראשונה ובשדות המרעה שלמרגלות האלפים, רועים עדרי הבקר המשמשים להכנת הטרטר המקומי (CARNE CRUDA). ירקות הם אמנם לא הצד החזק של המטבח הפיימונטי אך בכל זאת ניתן להזכיר מנה מקומית מצוינת של ירקות מאודים המוגשים עם רוטב על בסיס חמאה, שמן זית, אנשובי, בזיליקום ושום, שנקראת BAGNA CAUDA ("אמבט חם"). מנה ראשונה פופולארית נוספת במחוז פיימונטה היא הוויטלו טונטו: פרוסות דקיקות של בשר עגל המוגשות עם מחית של אנשובי וטונה עם צלפים.

ליון עיר הבשר

אולימפיק ליון לעומת זאת, מגיעה מהעיר שמהווה את לב ליבה של הקולינריה המקומית, כשבין השאר ליון זכתה לכינויים רבים בהקשר זה כמו "עיר השפים" ו"עיר הבשר". למעשה לא מעט מנות צרפתיות פופולאריות באו לעולם בליון, כשבין השאר מדובר במנות כמו קוק או ואן (עוף מבושל ביין עם שום ופטריות), תפוחי אדמה ליונזיים (פרוסות תפו"א מטוגנות בחמאה) וסלט ליונזי המורכב מחסה, קרוטונים, בייקון וביצה עלומה. הקינוח המסורתי של ליאון הוא טארט פרלינה ורדרד, שממולא בשברים של אגוזים מסוכרים וקרם אגוזים.

הנמללחיי הטובים והמנצחים. מסעדת הנמל 24, חיפה. צילום: באדיבות המקום

מעודדים את יובנטוס? חייגו למסעדת פרליטה שבגדרה והזמינו מנות כמו טליוליני כמהין (67 שקלים) או ארנצ'יני (38 שקלים). מתים שדווקא אולימפיק ליון תעלה לרבע הגמר? צרו קשר עם מסעדת הנמל 24, שם תמצאו את השף רן ראש, שרכש את ההשכלה הקולינרית שלו בבית הספר הגבוה לבישול של פול בוקוז בליון ומתמחה בבישול צרפתי. בין השאר נמליץ לכם להצטייד לקראת המשחק הגורלי במנות כמו מרק קרם בצלים מוקצף (עם שמן ריחן ופטריות כמהין – 38 שקלים) או שרימפס בחמאת מרווה, קרוטוני בריוש ותרד תורכי על ברולה שום (55 שקלים).  

פרליטה, הביל"ויים 12, גדרה. 053-9373385

הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262

לעוד מסעדות איטלקיות בכל הארץ

  1. באיירן מינכן – צ'לסי (8.8, 21:00, ספורט 5+)

ראש בראש: קרם בוואריה גרמני מול פאי סטייק אנגלי

באיירן מינכן הוא מועדון הכדורגל המצליח ביותר בגרמניה, כשהשנה הוא חוגג את יום הולדתו ה-120 (!!!). המטבח הבווארי מושפע מאוד מהמטבח האוסטרי והשוויצרי ומפורסם בעיקר בזכות החרדל המתקתק והנקניקיות הלבנות השמנמנות (וייסוורסט). בנוסף ניתן לראות השפעות אוסטרו-הונגריות מובהקות בשפע הכופתאות שמוגשות במסעדות המקומיות (קנודל). מעבר לכל זה, לא צריך להיות מומחה לקולינריה גרמנית כדי להבין שקרם הבוואריה שהתאקלם לא רע בישראל, מגיע אף הוא מדרום גרמניה.

מועדון הכדורגל צ'לסי, נוסד חמש שנים בלבד אחרי באיירן מינכן ומעניין לציין שב-2012 הייתה הפעם הראשונה שצ'לסי זכתה בליגת האלופות. מעניינת אף יותר העובדה שגם במשחק ההוא, שהוכרע בדו-קרב פנדלים, התמודדה צ'לסי מול באיירן מינכן.

בירלייןהנקניקיות הגרמניות של ביר ליין החיפאית. צילום: באדיבות המקום

צלי של יום ראשון ותה בריטי

כ-4 שעות נסיעה בלבד מפרידות בין צ'לסי למנצ'סטר ולפיכך אין זה פלא שהמטבחים המקומיים לא שונים במיוחד זה מזה. בין השאר המטבח המקומי בצ'לסי מתגאה במנות אנגליות מסורתיות כמו צלי של יום ראשון המוגש עם פודינג יורקשייר, לחמניות סקונס המוגשות לצד התה בשעות אחר הצוהריים, פאי סטייק וכליות המוגש עם רוטב על בסיס רוטב ווסטרשייר ופיש אנד צ'יפס כמובן.

אוהבים נקניקיות? זה הזמן ליצור קשר עם beerline החיפאית, שתשמח לשגר אליכם מנה מנצחת של מינכן גאודה (32.9 שקלים) או בראטוורסט קלאסית (32.9 שקלים), כשלחילופין תוכלו להזמין משלוח של בראטוורסט עם רטבים ותוספת לבחירה (28 שקלים) ממסעדת פרנק התל אביבית.

פרנק, אבן גבירול 23, תל אביב. 053-9370929

Beerline, שדרות בן גוריון 6, חיפה. 053-9346145

בנג'מיןקוקטייל של בנג'מין, אשקלון. צילום: באדיבות המקום

אוהדים את צ'לסי וזקוקים דחוף למנה מומלצת של פיש אנד צ'יפס? צרו קשר עם בנג'מין האשקלונית, שמציעה מנה נהדרת של פיש אנד צ'יפס (42 שקלים) או עם מסעדת סזאר שמציעה מנה נפלאה של פילה בורי בציפוי שקדים ופצפוצי אורז, המוגשת עם צ'יפס משובח (דיל פיש אנד צ'יפס – 67 שקלים).   

סזאר, חיים פקריס 3, רחובות. 053-9424977

בנג'מין, הנמל 9, אשקלון. 053-9368365

לכל משלוחי הדגים ברחבי הארץ. היכנסו>

  1. ברצלונה – נאפולי (8.8, 21:00, ספורט 5+)

ראש בראש: סנגריה ספרדית מול ריקוטה איטלקית

זה נכון שברצלונה היא לא בדיוק בדיוק בירת הקולינריה העולמית אך אין ספק שהטאפאסים של קטלוניה מפורסמים בכל רחבי העולם. בנוסף המטבח הקטלוני מפורסם בזכות השימוש הנרחב בפירות ים ובמיוחד בזכות הפאייה אם כי האמת היא שמקורה של הפאייה הוא בכלל בחבל ולנסיה. במטבח הקטלוני נהוג להשתמש בכמות מרשימה של רטבים במנות, בדגש על איולי ורומסקו ורוב הסיכויים שלקינוח יגישו לכם צ'ורוס או קרמה קטאלן שיותר מכל דבר אחר מזכיר קרם ברולה. את כל זה מומלץ ללוות עם כוס גדולה של סנגריה.

פבריקהפיצה פבריקה רחובות. צילום: באדיבות המקום

מטוגנים וחטיפי פיצה בנאפולי

המטבח הנפוליטני לעומת זאת, הביא לעולם את הפיצה המטוגנת (FRITA PIZZA), את הפיצה הנפוליטנית ואת מאפה הריקוטה החלומי, שמאופיין בניחוח הדרים מתקתק (SFOGLIATELLE). בנוסף בנאפולי ניתן למצוא בכל פינת רחוב שלל מנות מטוגנות קלילות כמו קרוקטים של מחית תפו"א (CROCCE), פרוסות חצילים מטוגנות (MELANZANE FRITTE) וחטיפים של בצק פיצה עם פרושוטו ופרובולונה ברוטב בשמל (FRITTANITA).

פיצה? הזמינו במשלוח בכל הארץ

סינסתנו למסי לנצח. מסעדת סינס בצומת גבים. צילום: באדיבות המקום

מעוניינים להריע למסי בזמן שאתם מתענגים על פאייה עשירה בכל טוב? צרו קשר עם מסעדת סינס שבצומת גבים והזמינו מנה של מיקס פאייה ברוטב עגבניות וחלב קוקוס (78 שקלים). רוצים לחסל דווקא פיצה נפוליטנית אמיתית? לכו על הפיצות של מסעדת פבריקה שברחובות, שמציעה מגוון מרשים של פיצות נפוליטניות ששניות להן יש רק בנאפולי. הפייבוריטית שלנו: פיצה מלנזנה עם חצילים, שום קונפי, קלמטה, פרמז'ן, בזיליקום, שמן זית ומלח ים (56 שקלים – בטייק אווי בלבד). 

סינס, גבים. 053-9368048

פבריקה, הרצל 203, רחובות. 053-6113733

כל המשלוחים מכל המסעדות