להכין בבית או להזמין משלוח? החלטנו לבדוק מה יותר שווה

המבורגר, פיצה, שניצל וכנאפה. לקחנו ארבע מנות פופולאריות ובדקנו מה הכי משתלם בכל הפרמטרים – להזמין במשלוח או להשקיע ולהכין בבית? התשובות לפניכם

בימים שבהם הארנק הולך ומתרוקן, רבים מאתנו משקיעים יותר ויותר זמן במטבח הביתי ופחות בישיבה במסעדות. ההנחה הרווחת היא שלאכול בבית יהיה זול יותר מלאכול בחוץ. עם זאת, כשזה מגיע לאוכל, החישוב הכלכלי הוא לא היחיד שנכנס לתמונה. כמה אפשר לבשל שוב ושוב את המתכון הסודי לפסטה של אימא או לנשנש שקשוקה בבוקר ובערב?

באיזה יום העוזרת באה?? צילום: שאטרסטוק

זה לא תמיד יותר זול – מעבר להשקעה, לפעמים דווקא הזמנה של משלוח תעלה לנו פחות מרכישה של כל חומרי הגלם הדרושים לייצור המנה החביבה עלינו. יש מנות שמורכבות מחומרי גלם רבים ומגוונים שידרשו ממכם המון מאמץ לצד ההשקעה הכלכלית.

הלכתם על משלוח: המלצות ג'אנק פוד עד הבית

צופים ובולסים: המלצות צפייה עם טעם טוב

קחו לדוגמה מנה כמו אגדשי טופו, המככבת בתפריטים של מסעדות אסיאתיות רבות כמנה ראשונה קלילה וממכרת. אמנם העלות הכוללת של חומרי הגלם לא בשמיים, אך כדי להכין את הרוטב בלבד, תצטרכו להצטייד בין השאר בפטריות שיטאקה, אבקת דאשי, סאקה, מירין, סויה, חומץ אורז, ג'ינג'ר טרי, אצת קומבו ובצל ירוק. כעת נסו לדמיין שתצטרכו לרכוש את כל זה בשביל מנת אגדשי בודדת וזה עוד לפני שהתייחסנו למצרכים הדרושים להכנת הטופו שמככב במנה. כפי שניתן להבין, לפעמים הדרך הפשוטה, המהירה והחסכונית ביותר, היא פשוט לחייג ולהזמין.

אגאדיראני יכול לעשות את זה לבד? המבורגר של אגאדיר. צילום: איתן וכס

יצאנו למבחן: לקחנו ארבע מנות פופולאריות שמגיעות במשלוחים וניסינו להבין מה עדיף - להכין או להזמין?

המבורגר וצ'יפס – השילוב המנצח

הסוד להמבורגר איכותי טמון בתשומת הלב שניתנת לפרטים הקטנים. תערובת הבשר חייבת להיות איכותית ומידת הצלייה מדויקת. את הלחמנייה חשוב לקלות קלות לפני הרכבת המנה ואת הצ'יפס יש לטגן בטמפרטורה הנכונה. בנוסף, את הירקות יש לפרוס דק ככל האפשר ואת הטופינגז יש להכין בתזמון מושלם כדי שההמבורגר לא יצטרך להמתין יותר מדי. למרות כל זה, המבורגר הוא עדיין בין המאכלים שיותר פשוט, זול וקל להכין במטבח הביתי. איך עושים את זה נכון?

  • לזכור לקנות - לרובנו יש בבית קטשופ ומיונז וירקות כמו חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל סגול, ממש לא קשה להשיג. כעת כל שנותר זה להצטייד בלחמניית המבורגר טרייה, בשר איכותי להכנת הקציצה, שמן לטיגון ותפוחי אדמה.
  • על הדבש – עם טיפה מאמץ והשקעה, תוכלו ליהנות ממנת המבורגר לא רעה בכלל. יש לכם מחבת פסים איכותית, מד-חום שיאפשר לכם לטגן את הצ'יפס כראוי ואולי גם איזה טוסטר בהישג יד כדי לקלות קלות את הלחמנייה (אפשר להסתפק גם במחבת יבשה)? יותר מזה באמת שלא צריך.
  • על העוקץ – כל עוד הבשר שלכם ברמה גבוהה והלחמנייה טרייה, הכול טוב ויפה. אך קחו בחשבון שהכנה של צ'יפס איכותי היא לא עסק פשוט במיוחד. אמנם תמיד אפשר לטגן צ'יפס קפוא, אבל זה פשוט לא יהיה אותו דבר. מעבר לזה, קחו בחשבון שתצטרכו למלא סיר טיגון בשמן ולאחר מכן להיפטר מהעודפים, גם אם אתם בונים על מנה אחת בלבד...

אגאדירלא חייבים בכוח. המבורגר של אגאדיר. צילום: איתן וכס

משלוח של אלופים – אם לא מתחשק לכם למלא את הבית בריחות של טיגון וכל מה שבא לכם לאכול עכשיו זה המבורגר איכותי עם ניחוחות של בשר טלה בלי מאמץ מיותר, לכו על ההמבורגר של מסעדת אגאדיר החיפאית שמציעה מנה של דיאנא בקר וטלה במשקל 250 גרם (לימון כבוש, עגבנייה, בצל ירוק ורוטב איולי – 64 שקלים) לצד מנת צ'יפס קטנה (14 שקלים). אין ספק שמדובר בדרך המושלמת לחסוך הרבה זמן והתעסקות ובמקביל ליהנות מהמבורגר יוצא דופן באיכותו.

אגאדיר, דוד פינסקי 6, חיפה. 053-8092855

לעוד משלוחי המבורגרים באזור חיפה

מבחן התוצאה: אפשרי בבית. לא לעצלנים

פיצהיש לכם כזה תנור בבית? צילום: שאטרסטוק

פיצה נפוליטנית או פיצה על פיתה?

קצת מוזר להתייחס לכל הפיצות באשר הן כמקשה אחת. הרי כדי להכין פיצה נפוליטנית איכותית, תצטרכו להשקיע כ-48 שעות בהתפחת הבצק ולעומת זאת פיצה על פיתה, תגזול לכל היותר 10 דקות מזמנכם היקר. אך מעבר לזמן שתידרשו להשקיע, זכרו שכדי להכין פיצה שווה באמת יש להצטייד בחומרי גלם איכותיים כמו קמח פיצה איטלקי, מוצרלה משובחת ושמן זית איכותי. אז נכון, אמנם להכין פיצה בינונית ומטה בבית זה לא עניין מסובך במיוחד. אך אם האיכות של הפיצה חשובה לכם והזמן שלכם יקר, רוב הסיכויים שמשלוח הוא הפתרון המתאים עבורכם.   

  • לזכור לקנות – כדי להכין פיצה נפוליטנית אמיתית, עליכם לייצר חום גבוה במיוחד בתנור הביתי שלכם ולא מדובר בעניין של מה בכך. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם האתגר היא לרכוש אבן שמוט, שמסוגלת לאגור חום בצורה יעילה. בנוסף אם שרירי הידיים שלכם כבר ידעו ימים טובים יותר, לא יזיק אם תצטיידו במיקסר עוצמתי ללישת הבצק. כמו כן עליכם להצטייד בעגבניות איטלקיות, מוצרלה די בפאלו, שמרים יבשים, שמן זית איכותי וכפי שציינו, הרבה מאוד זמן.
  • על הדבש – הכנה של פיצה נפוליטנית במטבח הביתי היא אמנם עניין שדורש לא מעט השקעה, אך היו סמוכים ובטוחים שבתום המלאכה תחושו תחושה אדירה של סיפוק, שרק מי שהכין פיצה נפוליטנית אמיתית במטבח הביתי יכול להרגיש.
  • על העוקץ – אף אחד מאתנו לא רגיל להמתין לפיצה שלו יום או יומיים וכדי להכין פיצה נפוליטנית לפי הספר, זה פחות או יותר הזמן שתצטרכו להמתין עד שתוכלו ליהנות מהפיצה שלכם. בנוסף, אלא אם כן אתם לא מיומנים בהכנת פיצה, קחו בחשבון שתצטרכו לנקות את הקמח ממשטח העבודה, התנור והרצפה במשך לא מעט זמן.

רוסומגש פיצה של רוסו פומודורו. צילום: באדיבות המקום

משלוח של אלופים – מעוניינים לחסוך יומיים של התפחה ושעות של ניקיונות ועדיין ליהנות מהפיצה הנפוליטנית הטובה ביותר שיצא לכם לאכול מאז הביקור האחרון שלכם באיטליה? זה המקום להמליץ על משלוח ממסעדת רוסו פומודורו. חיים בר, הפיצאיולו של רוסו פומודורו, הוא בין אמני הפיצה המוערכים ביותר בישראל ובצדק.

ההמלצה שלנו: כדי להבין במה מדובר, התחילו עם פיצה מרגריטה (45 שקלים). בהזמנה הבאה, הרשו לעצמכם להפליג למחוזות הארטישוק (רוטב עגבניות, מוצרלה, גרנה פדנו, ארטישוק, שמן זית ובזיליקום – 56 שקלים) ובהמשך, תנו הזדמנות לפיצה החריפה (פיצה אש – רוטב עגבניות, מיקס פלפל חריף, גבינת מוצרלה, גרנה פדנו, בזיליקום ושמן זית – 52 שקלים).  

רוסו פומודורו, דרך אליהו נאוי 18, באר שבע. 08-9722221

פיצה בבאר שבע? משלוחים מומלצים

מבחן התוצאה: אם אין לכם סבלנות ותנור מקצועי – לכו על משלוח

שניצל – לא לילדים בלבד

על פניו שניצל נחשב למאכל פשוט מאוד להכנה. אך כמו תמיד, כשנכנסים בעובי הקורה, מבינים ששניצל איכותי דורש הרבה מאוד הקפדה ותשומת לב. בין השאר חשוב לשטח את חזה העוף אך להיזהר שלא לקרוע אותו בטעות, לתבל את תערובת הביצים אך להיזהר שלא להפוך את הטעם לדומיננטי מדי ולטגן את השניצל היטב אך להיזהר שלא לשרוף את פירורי הלחם. כל זה דורש מיומנות ובנוסף גם נכונות לעבוד עם שמן רותח.  

שווה את העבודה. שניצל ביתי. צילום: שאטרסטוק

  • לזכור לקנות – חזה עוף, פירורי לחם (תנו עדיפות לפנקו), ביצים, חרדל ותבלינים (לתיבול
  • הביצים הטרופות), שמן לטיגון וקמח. מתחשק לכם גם פירה? הוסיפו לרשימה גם מספר תפוחי אדמה וחמאה משובחת.
  • על הדבש – השניצל נמצא במצב הטעים והפריך ביותר, ברגע שבו הוא מסיים את הטבילה שלו במחבת. החל מרגע זה ואילך, השעון מתחיל לתקתק והאיכות מתחילה לרדת. לאור זאת, אין ספק שיש יתרון משמעותי להכנה של שניצל בבית, על פני הזמנה של שניצל במשלוח.
  • על העוקץ – כדי להכין שניצל איכותי יש להכין ארבע תבניות: האחת עם חזות עוף, השנייה עם קמח, השלישית עם ביצים טרופות מתובלות והרביעית עם פירורי לחם. כל האופרציה הזו, שמתווספת למחבת עם שמן הטיגון כמובן, רלוונטית יותר למקרים שבהם אתם מתכוונים להכין שניצלים למשפחה גדולה או לכל השבוע. בשביל לאכול מנה אחת או שתיים, עדיף פשוט להתקשר ולהזמין.

משלוח של אלופים – הדרך המומלצת ביותר שבה תוכלו ליהנות משניצל איכותי בשעה הקרובה, היא פשוט להזמין משלוח מהשניצליה התל-אביבית. השניצליה מציעים שורה ארוכה של שניצלים מדליקים ובכלל זה שניצל ספרדי בתיבול של צ'ילי חריף, שניצל ישראלי בתיבול של פלאפל ושניצל צרפתי בתיבול של שום וחרדל דיג'ון. בגט עם שניצל יווני למשל (פילה עוף איכותי במעטפת שום ופירורי זהב בבגט חם וטרי הנאפה במקום), יעלה לכם 37 שקלים בלבד.

השניצליה, קרליבך 10, תל אביב. 053-9368163

כל המסעדות עם שניצלים במשלוח

מבחן התוצאה: אוהבים אותו טרי? תכינו בבית

כנאפהלא חייבים לחכות בתור. כנאפה. צילום: שאטרסטוק

כנאפה – מלכת הקינוחים

סיימתם לאכול וכעת אתם חייבים איזה משהו מתוק ומלוח, פריך ונימוח? נראה שכנאפה היא מה שיסגור לכם את הפינה. בשנים האחרונות קרנה של הכנאפה נמצאת בעלייה מתמדת, כשכמעט מדי חודש אנחנו נחשפים למיזם כנאפה חדש שמתמקד בעיקר במשלוחים. האמת היא שכנאפה היא מנה פשוטה מאוד להכנה. יתכן אמנם שתצטרכו להכין את המתכון מספר פעמים עד שתצליחו להכין כנאפה ראויה לשמה אך עם קצת השקעה, קרוב לוודאי שבסופו של דבר תשתלטו על העניינים.  

  • לזכור לקנות – אטריות קדאיף, חמאה, ריקוטה/מוצרלה, מי ורדים, סוכר ופיסטוקים.
  • על הדבש – כדי להכין כנאפה משובחת אין צורך בציוד מיוחד ואפילו לא נדרשת השקעה של יותר מדי זמן. למעשה אחרי שתכינו את הכנאפה הראשונה שלכם, יש סיכוי לא רע שתשאלו את עצמכם מה לקח לכם כל כך הרבה זמן.
  • על העוקץ – ברגע שתבינו כמה קל ופשוט להכין כנאפה במטבח הביתי, יתכן מאוד שתתחילו להכין כנאפה בתדירות יותר ויותר גבוהה. כך שאם אתם מעוניינים לשמור על הגזרה, אולי כדאי שתמשיכו להתייחס לקינוח המופלא כאל משהו שעדיף להשאיר למקצוענים.

כנאפהיש מספיק מתוק לכולם. צילום: שאטרסטוק

משלוח של אלופים – הכנופיה החיפאית מייצרת כנאפה לא פחות ממושלמת, הכוללת חמאה צרפתית משובחת וגבינת מוצרלה של מחלבות תבור. בנוסף הכנופיה מציעה כנאפה טבעונית מצוינת וגלידת פיסטוק נהדרת, שמגיעה אף היא גם בגרסה טבעונית.  

הכנופיה, סעדיה גאון 10, חיפה. 053-9345785

אוהבים מתוק? משלוחי עוגות וקינוחים בכל הארץ

מבחן התוצאה: אל תפחדו ותכינו בבית

כל המשלוחים מכל המסעדות