TOP 5 של שחיתות: המלצות ג'אנק פוד במשלוח

אוף, זה טעים. כן, גם השנה ובעיקר במציאות קשוחה של מגיפה עולמית, דאגות כלכליות ולחץ שיא באוויר - יום הג׳אנק פוד הבינלאומי נחגג ב-21 ביולי ואנחנו מרשים לעצמנו פעם אחת בשנה לחגוג עם אוכל מושחת בלי חשבון ובלי לקום חלילה מהספה. המצעד הפרוע שלנו עם חמישה מאכלים עתירי קלוריות שכולנו אוהבים

יום הג'אנק פוד הבינלאומי מצוין מידי שנה ב-21 ביולי - מה שאומר שבשלישי הקרוב מותר, ואף רצוי לשכוח לכמה דקות ארוכות מהמציאות המטורללת ולהזמין את ההמבורגר, השווארמה או הפיצה הכי ג'אנק פודית שתמצאו. אם כבר בריחה מהמציאות בואו נעשה את זה כמה שיותר מושחת.

מוזס קצת חסה להשקיט בכאילו את המצפון. המבורגר של רשת מוזס. צילום: באדיבות המקום

מחפשים אשמים (לג'אנק פוד כמובן! המציאות הפעם כנראה פחות קשורה אליהם..)? אלו כנראה האמריקאים. אמריקה, מלכת האוכל התעשייתי הבלתי מעורערת, שאצלה הכול מגיע נוטף שמן ובחבילות גדולות כמה שיותר, היא האחראית הראשית למה שאנחנו קוראים ג׳אנק פוד. זה קצת יותר נוח לא לתרגם את המושג, כי וואלה, ״אוכל זבל״ זה כבר ממש מעל יכולות המצפון שלנו. אבל לא באמת. כולנו חוטאים מפעם לפעם במנה של אוכל לא בריא, שומני וטעים בטירוף. כי זה קל, כי זה מנחם, כי זה כל כך כיף.

להתפרע גם בקינוח: המלצות משלוחים הכי מתוקים

חוגגים אמריקה כל השנה: משלוחים מושחתים עד הבית

בין מאמצים גבוהים יותר או פחות לשמור על הבריאות ועל הגזרה, יש יום אחד בשנה שבו אנחנו מרשים לעצמנו להתפרע ולאכול בלי לרוץ בבהלה לבדוק כמה עלינו במשקל. פעם בשנה מותר! קבלו את מדרג השחיתות ורשימת המסעדות שיספקו לכם את מיטב הג׳אנק, במשלוח כמובן, מדורגות לפי רמת שחיתות וקלוריות מהגבוהה לעוד יותר גבוהה:

רפאלופיצה שורט ריב של רפאלו. צילום: אנטולי מיכאלו

פיצה: ברור שעם תוספות

אשמה בהכול: איטליה! המדינה שיודעת לקחת בצק ועגבניות ולהפיק מהם את כל מה שטוב. מי לא אוהב פיצה, מי? אין מדינה שלא תמצאו בה את המנה האהובה הזו, עם מבחר תוספות מגוון שעם השנים רק הולך ומתרחב. מרשתות פיצה שכל תכליתן הוא להפוך אתכם לבטטות כורסא ועד אלו שמתחקות אחר המוצא האיטלקי ומספקות מנה ברמה גבוהה לאניני טעם, הנה מספר מקומות להזמין מהם מגש ולרדת עליו באהבה:

פיצה אורי הירושלמית, פיצה מעולה ליודעי דבר, אם לא זכיתם לשמוע עליה מחברים - זכיתם עכשיו. הפיצות של רפאלו החיפאית הולכות על כל הקופה עם שילובים מושלמים כמו פיצת ביאנקה חזה אווז, שלוש גבינות ופסטו ועוד. דומינו׳ס פיצה, ובכן, לא מנסה לעשות עליכם רושם. כי היא שם בשביל מטרה אחת בדיוק - להשאיר אתכם נזקקים לחסדיה העצלים, ועדיף באופן קבוע. מגש קלאסי מול סדרה בחמישי בערב זה הדיבור.

רמת נזק: נסבלת
מס׳ קלוריות ממוצע: 350 קלוריות למשולש
רמת שחיתות: פיצה היא הדבר הכי מוסרי שקיים בעולם

פיצה אורי, ירמיהו 9, ירושלים. 0539368313

רפאלו, פלימן משה 8. חיפה. 0539369756

דומינו'ס פיצה – ברחבי הארץ

דומינוספיצה המבורגר של רשת דומינו'ס. צילום: דן פרץ

כל המגשים במשלוח – משלוחי פיצה לשירותכם

לקנח בסטייל: משלוחי גלידות שוות

עוף מטוגן: מלא חלבונים בשמן

אשמה בהכול: אמריקה! רק באמריקה מסוגלים לקחת חלבון מצוי, לא משמין ולא מזיק, לעטוף אותו בקראסט, לזרוק אותו לתוך שמן רותח ולהרוס הכול. חוץ מאת הטעם, כמובן. כי הטעם פשוט מושלם. איפה תמצאו מנה חביבה כזו? לצ׳יקן קריספי ולאמריקן ברוסטר צ׳יקן יש לא מעט סניפים ברחבי הארץ, והמזל כולו שלכם.

עוף מטוגןלנשנש ולהתאהב. צילום: שאטרסטוק

רמת נזק: מטוגן, נו
מס׳ קלוריות ממוצע: 750 קלוריות למנה בינונית
שחיתות: כן. מאוד. זה פשוט טעים בטירוף 

צ'יקן קריספי – תל אביב ורמלה

ברוסטר צ'יקן – ברחבי הארץ 

קרניבורים בבית? קצביות עם משלוחי בשר טרי

פלאפל: הכדורים המטוגנים של הטבע 

אשמה בהכול: אין את מי להאשים, זה משלנו זה. כדורי החומוס המטוגנים שנתחבים לפיתה יחד עם צ׳יפס, סלט, חריף, חמוצים וטחינה הם אחת ממנות הרחוב הנפוצות בארץ. לכל אחד יש את הסניף שבעיניו הוא ״הכי טוב בארץ״, ואת הסניף שהוא ״לא יודע למה כולם עפים עליו, בכלל לא משהו״. כך או כך, כמה שיותר כדורים בפיתה ועוד כמה בצד הרי זה משובח.

הנה כמה מקומות שתמצאו בהן מנות פלאפל לטעמכם: חומוס אליהו, שמלבד חומוס עושים גם מנת פלאפל ירוק נפלא, התימני מבת ים (זהירות עם הסחוג), ופלאפל 4 טעמים, לאלו שאוהבים להתחכם. 

פלאפללהעמיס, להעמיס ולהעמיס. צילום: שאטרסטוק

רמת נזק: לא משהו, יש גרועים ממנו
מס׳ קלוריות ממוצע: פיתה עם 5 כדורים, חומוס, צ׳יפס וכל השאר- 900 קלוריות
שחיתות: מה פתאום, פלאפל זה בריא בכלל, תפסיקו לבלבל

חומוס אליהו – ברחבי הארץ

התימני, בלפור 101, בת ים. 0539386905

פלאפל 4 טעמים – רחובות, פתח תקווה

 

עוד פלאפל במשלוחים – היכנסו והזמינו

המלצות שוות של משלוחי פלאפל  

המבורגר: כולנו בעד קציצת הבשר

אשמה בהכול: שוב אמריקה! האחראית הראשית על רשתות הבורגרים וסתימת העורקים מהגדולות בעולם. חיים שלנו המנה הזו. מה היינו בלי המבורגר. נדיר למצוא המבורגר שהוא לא חלק מרשת, אבל רשת לא בהכרח אומר המבורגר גרוע. הנה למשל: בורגר סטיישן עושים המבורגרים מושחתים מאד בלחמניות בריוש, ממפיס עושים את זה קלאסי ומשובח, ומוזס נחושים להעלות לכם את רמת הכולסטרול עם מנות המבורגר שמנמנות ועסיסיות.

ממפיסאיך אפשר שלא להתאהב בך. המבורגר של ממפיס. צילום: באדיבות המקום

רמת נזק: נזק
מס׳ קלוריות ממוצע: המבורגר בינוני לבדו בערך 500 קלוריות. היות ואנחנו נאכל גם צ׳יפס לידו ואף נשתה מנת נוזלים ממותקת כלשהי כדי לאזן את המלח, נגיע ככל הנראה ל-1000 קלוריות. לפני הגלידה של הסוף.
רמת שחיתות: פשע צווארון לבן 

בורגר סטשיין, שארית ישראל 23, תל אביב. 0539345283

ממפיס – ירושלים, תל אביב, פתח תקווה

מוזס – ברחבי הארץ

מוזס

הקציצות המושחתות של רשת מוזס. צילום: באדיבות המקום 

הקציצה המושחתת בעולם – עוד המבורגרים במשלוח 

שווארמה: רק עם טחינה

 אשמה בהכול: אמריקה. סתם, הלוואי, זה שוב אנחנו. בכל רחוב שלישי בישראל יש מסעדת שווארמה. למה אנחנו כל כך אוהבים אותה? הבשר המלא בשומן, הסלטים הטריים, הלאפה שעוטפת הכול בחיבוק מנחם, והטחינה ההכרחית מלמעלה, כל אלו גורמים לך להרגיש צודק. אל תתווכחו. קחו:

השמן (כשמו כן אתם), מרכז החומוס האסלי שביפו, שיפודי התקווה בחולון ושיפודי ציפורה בכל הארץ אחלה מקומות, אבל אתם יודעים יפה מאד איפה אתם אוהבים את השווארמה שלכם.

שיפודי ציפורהשווארמה של שיפודי ציפורה. צילום: באדיבות המקום

רמת נזק: הכחשה
מס׳ קלוריות ממוצע למנה: הלאפה עם הכול בפנים? 1100 קלוריות. לפני שתיה
רמת שחיתות: המשטרה הרימה ידיים

השמן, ביל"ו 27, רחובות. 0537104044  השמן, התנופה 13, ירושלים. 0539431182

מרכז החומוס האסלי, יפת 73, תל אביב. 0539370967

שיפודי התקווה, הפלד 7, חולון. 0539380834

שיפודי ציפורה – ברחבי הארץ

 

כל משלוחי השווארמה כאן>

כל המשלוחים מכל המסעדות