אמריקה אצלכם בסלון: משלוחים מומלצים SAY CHEESE

כריכי בשר מפילדלפיה, מנות ברביקיו מטקסס, פיצה מניו יורק ומסעדה שלמה שנוצרה בהשראת פונדק דרכים עתיק במדבר אריזונה: השנה חוגגים את יום ה-4 ביולי מבלי לצאת מהבית, עם כל הטוב שיש למטבח האמריקאי להציע בישראל

על פניו המטבח האמריקאי והמטבח הישראלי הם מטבחים שונים לחלוטין. עם זאת, ניתן לשרטט מספר קווי דמיון בין שני המטבחים, כשבראש ובראשונה מדובר על האופן שבו הם התעצבו: הן המטבח הישראלי והן המטבח האמריקאי מתבססים על מסורות בישול של עמים שונים, שהתבשלו בכור ההיתוך במשך שנים רבות על אש נמוכה. 

טקסס ברביקיו

אמריקה חוגגת עצמאות ואנחנו לא נשארים מאחור. המבורגר של טקסס ברביקיו, תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

קו דמיון נוסף שמחבר בין המטבח הישראלי למטבח האמריקאי, ניתן למצוא בגודל המנות. הישראלים אוהבים מנות גדולות בדיוק כמו האמריקאים והדבר ניכר אפילו במנות מובהקות מהמטבח האמריקאי כמו ההמבורגר לדוגמה. הידעתם למשל שמקדונלדס ישראל הגדילה את קציצת המק-רויאל מ-114 ל-120 גרם זמן קצר אחרי פתיחת הסניף הראשון בשנות ה-90 ובתחילת העשור הקודם פעם נוספת ל-150 גרם? דוגמא נוספת לחיבה שלנו למנות גדולות ניתן למצוא למשל במנת הפסטה הטיפוסית, שבאיטליה שוקלת לכל היותר 100 גרם ובישראל לעומת זאת 250-200 גרם הם התחלה נחמדה, בדיוק כמו בארה"ב...

ב-4 ביולי 1776, הכריזו 13 המושבות האמריקניות על פרידה מהאימפריה הבריטית ומדובר על הזדמנות מצוינת להכיר כמה מהמסעדות הישראליות שעושות הרבה כבוד למטבח האמריקני. בואו נצא לדרך! 

כל הגלידות הכי שוות - עכשיו במשלוח עד הבית

פילדלפיה – תל אביב ורמת השרון

פילדלפיה היא האחות הקטנה של מסעדת דיקסי גריל בר התל אביבית, מהמסעדות האמריקאיות המצליחות ביותר בישראל ברבע המאה האחרונה. היא נקראה על שם הכריך שמזוהה יותר מכל מאכל אחר עם פילדלפיה, הלא הוא ה-Philly cheesesteak. בדומה למנות מפורסמות אחרות, גם במקרה הזה קשה לנקוב בשמו של ממציא הכריך המפורסם. עם זאת, לפי רוב המומחים בתחום, נראה כי יוצרי הכריך הם האחים פט והארי אוליביירי, אמריקאים ממוצא איטלקי שפיתחו את הכריך בשנות ה-30 המוקדמות של המאה הקודמת.

בנוסף לסוגים שונים של כריכי פילדלפיה, כולל תפריט המשלוחים של מסעדות הרשת (שמונה נכון להיום שני סניפים) שפע רב של מנות אמריקאיות קלאסיות. בין השאר מדובר במנות כמו סלט קיסר (38 שקלים, תוספת עוף – 20 שקלים), Philly cheese cake (19 שקלים) ומבחר המבורגרים מושקעים. כמו כן ניתן להזמין מפילדלפיה את מנת הכנפיים האגדית של דיקסי גריל בר (8 יח' – 32 שקלים, 12 יח' – 45 שקלים, 22 יח' – 74 שקלים).

פילדלפיההכנפיים של דיקסי גם בפילדלפיה. צילום: באדיבות המקום

את ה-4 ביולי יציינו השנה בפילדלפיה עם פסטיבל המבורגרים מיוחד שיימשך שבוע שלם! בין ה-11-4 ביולי יציעו בפילדלפיה חמישה מיני בורגרים במשקל 110 גרם, כשכל אחד מגיע עם תוספת שונה וייחודית.   

פילדלפיה, תוצרת הארץ 3, תל אביב. 053-8092749

פילדלפיה, משה סנה 199, רמת השרון. 053-8092675

אוונגרד – תל אביב

מסעדת אוונגרד, שחגגה אשתקד את יום הולדתה ה-20, באה לעולם בשנת 1999 ברחוב הברזל ולפני כארבע שנים עברה למשכנה הנוכחי, ברחוב ראול ולנברג. אמנם לא פשוט לשחזר את אווירת הדיינר האמריקאי כשיושבים בבית וצופים בנטפליקס, אך גם כשיושבים על הספה בסלון, ניתן לפחות להתענג על הטעמים והניחוחות של המסעדה הוותיקה. כך למשל ניתן להזמין במשלוח סלט קיסר (חסה, ארוגולה, קרוטונים ופרמז'ן – 45 שקלים, תוספת עוף – 11 שקלים), כריך פילי צ'יז סטייק (נתחי אנטריקוט בגריל, בצל מטוגן, פלפלים, איולי חרדל וגבינת אמנטל בתוספת צ'יפס או הום פרייז – 64 שקלים) וניו יורק צ'יז קייק לקינוח (38 שקלים).

אוונגרדמבצע מפנק על כנפיים עם צ'ילי של אוונגרד. צילום: באדיבות המקום

מעבר לכל הטעים טעים הזה, תמצאו בתפריט המשלוחים של אוונגרד גם מנה מושחתת במיוחד העונה לשם המבורגר BOB אוונגרד: מנת המבורגר הכוללת חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ, בצל סגול, ביצת עין, בייקון טלה וגבינת אמנטל – 78 שקלים). לכבוד יום העצמאות האמריקאי, במהלך השבוע שבין ה-5 ביולי ל-10 ביולי על כל הזמנה מעל 180 שקלים, תקבלו מנת כנפיים ברוטב צ'ילי, שום, חמאה ועירית במשקל 500 גרם על חשבון הבית (במשלוחים בלבד).

אוונגרד, ראול וולנברג 18, תל אביב. 053-7104109

טקסס ברביקיו – תל אביב

"ברביקיו אמריקאי מושחת, אותנטי וללא פשרות. כמו שלמדנו בטקסס". זה המוטו של TEXAS BBQ, שעברה השנה מרמת החייל לפלורנטין. בגלגול הנוכחי שלה, טקסס ברביקיו היא מזללה לארוחה זריזה בסגנון עדות הדיינר, שמציעה תפריט שכולל את כל הלהיטים הגדולים של המטבח הטקסני, בדגש על מבחר נתחים מעושנים כמו בריסקט ואסאדו.

אחרי שתמלאו את הכרס במנות כמו כנפי עוף מעושנות ברוטב ברביקיו וויסקי (8 יח' – 24 שקלים, 12 יח' – 34 שקלים, 20 יח' – 56 שקלים), חצי עוף מעושן (54 שקלים) ותוספת חביבה של סלט קולסלואו (11 שקלים), אנחנו מקווים שיישאר עוד קצת מקום בבטן לקינוח אגדי של ברד פודינג מלחמניית בריוש (בננה מקורמלת, קרמל מלוח וקצפת – 24 שקלים).

טקסס ברביקיו

20 אחוז הנחה ותפריט אלכוהול חדש בטקסס ברביקיו. צילום: בועז לביא

ב-4 ביולי הקרוב, אתם מוזמנים למבצע מיוחד של 20% הנחה על כל התפריט ובנוסף מוזמנים לחגוג עם 1+1 על כל הבירות בתפריט. מעבר לכל זה, ב-4 ביולי ישיקו בטקסס ברביקיו תפריט אלכוהול חדש. יש למה לצפות!

טקסס ברביקיו, דרך שלמה 43, תל אביב. 03-6768661

סטקיית הבוקרים – חיפה

סטקיית הבוקרים החיפאית, מהמוסדות הקולינריים היותר פופולאריים בעיר, נוצרה בהשראת פונדק דרכים שבו ביקרו קברניטי המקום בעיצומו של מסע ג'יפים באריזונה. יוסי טוכנר, מבכירי המסעדנים של חיפה, החליט לשחזר את היופי הפראי והמחוספס של אותו פונדק שנבנה לפני יותר ממאה שנה ולצורך כך ייבא לישראל אינספור פריטים אותנטיים כמו פסלי אינדיאנים, פוחלצים, אדני רכבת עתיקים ומגוון עצום של אלמנטים שמתכתבים עם הסגנון שאפיין את המערב הישן של אמריקה.

תפריט המשלוחים של סטקיית הבוקרים, כולל מספר להיטים אמריקאיים קלאסיים כשבין השאר מדובר בכריך קורנביף חם בסגנון המעדניות היהודיות בניו יורק (160 גרם קורנביף עם איולי כמהין וחרדל – 44 שקלים) ובהמבורגר הבוקרים ששוקל לא פחות מ-400 גרם (59 שקלים). את זה האחרון מומלץ לשדרג עם תוספות כמו גבינת אמנטל (9 שקלים), בצל מקורמל (6 שקלים), פלפל חלפיניו (6 שקלים) ו/או קריספי טלה (בייקון כשר – 14 שקלים).

סטקיית הבוקרים, קדושי יאסי 1, חיפה. 053-9426149

סטקיית הבוקריםכל הלהיטים של אמריקה במשלוח. סטקיית הבוקרים, חיפה. צילום: באדיבות המקום

ביג אפל פיצה – מבשרת ציון

אחת ממנות הדגל של המטבח האמריקאי, היא הפיצה הניו יורקית, שהתפתחה מהפיצה הנפוליטנית בתחילת המאה ה-20, הודות למהגרים איטלקים שחיו בתפוח הגדול. למעשה לפי הידוע לנו כיום, חלוקת הפיצה למשולשים, היא מסורת שהתפתחה בניו יורק (באיטליה, ככול הנראה לא היו מאשרים את זה).  

אמנם בשנים האחרונות ניתן לראות פריחה של מסעדות המציעות את הגרסה המקומית לפיצה הנפוליטנית, אך ישנן גם כאלו שעדיין שומרות אמונים לפיצה הניו יורקית כמו רשת ביג אפל פיצה. הרשת המצליחה החלה את דרכה בשנת 1986 בירושלים ואילו היום היא מפעילה אחד עשר סניפים. היא הוקמה על ידי המסעדן חיים קדם, שבילה שמונה שנים תמימות בניו יורק, שם עבד כנהג מונית. כששב לירושלים, החליט לחשוף את הקהל המקומי לטעמים ולניחוחות שליוו אותו לאורך התקופה שחי בארה"ב והשאר, היסטוריה.

בתפריט של ביג אפל פיצה לא תמצאו תוספות מוגזמות או גימיקים מיותרים. תחת זאת תמצאו פיצות איכותיות, לחם שום ממכר, מספר מנות פסטה וגלידות של בן אנד ג'ריז לקינוח. יותר מזה, באמת שלא צריך. מגש משפחתי של ביג אפל פיצה יעלה לכם במשלוח 64 שקלים בלבד, כשישנה גם אפשרות להזמין מגש ענק ב-78 שקלים.  

ביג אפל פיצה, החוצבים 3, מבשרת ציון. 053-8093474

לכל המשלוחים מכל המסעדות