אוכלים בריא: המדריך להכנת חומוס ביתי

כמה זמן משרים את הגרגרים, מה מוסיפים לתיבול ומה הופך את החומוס שלנו לבריא, מזין וטעים? ככה עושים את זה נכון

חומוס זה בריא - הידיעה הנחרצת הזאת תעזור לנו להשקיע את האנרגיה הנצרכת להכנת החומוס המושלם בבית. גרגירי החומוס הם חלק ממשפחת הקטניות והם עשירים בחלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים. הסטיגמה על חומוס כמאכל משמין נגרמת מהעובדה שאנחנו רגילים לאכול את החומוס כשהוא שוחה בשמן עם תוספות מטוגנות של צ'יפס ופלאפל, ועוד לא הזכרנו את הפיתות.

גם את החומוס עצמו אפשר כמובן 'להרוס' עם חומרים משמרים שמאריכים את חיי המדף שלו בסופר אך מורידים מערכו התזונתי. כמו כן, עמילן התירס שמצוי בחומוס הקנוי בריא הרבה פחות. חומוס בריא הוא חומוס שמבוסס על גרגירי חומוס, מעט טחינה ותוספת קטנה של שום, מלח ולימון.

הלבנוניתגם טעים וגם בריא. חומוס של הלבנונית, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

בלי להתאמץ: אוכל בריא – אוכלים בבית

אוכל מוכן לשבת: אל תטרחו פשוט תתקשרו

איך מכינים חומוס בריא בבית?

קודם כל סבלנות – את גרגרי החומוס שקניתם (עדיף כמה שיותר קטנים. תשאלו בשווקים) תשרו בסיר מלא במים ללילה שלם כדי שהבישול ירכך את הגרגרים בזמן סביר. אל תתקמצנו ותשרו את הגרגרים בהמון מים. לאחר כ-8 שעות מסננים ושוטפים. כעת אפשר לבשל.

שעה וחצי של בישול יספקו לכם גרגרים רכים ומוכנים לטחינה. מומלץ להוסיף מעט סודה לשתייה שגם עוזרת לריכוך וגם מספקת ערך תזונתי נוסף. אחרי הבישול תאפשרו לגרגרים להתקרר. עוד קצת סבלנות ויש לנו את זה.

הגרגרים המושלמים

הגענו לשיעור המעשי והכי חשוב - טוחנים את הגרגרים עם מעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק ומוסיפים טחינה. תבחרו בטחינה גולמית ונקייה כמה שאפשר. כמה טחינה? בגדול לא לעבור את ה-30 אחוז ובאופן כללי שתדעו, ככל שתוסיפו יותר טחינה ככה החומוס שלכם יהיה סמיך וכבד יותר.

מוסיפים מעט כמון, מיץ לימון ושום כתוש ו-לא להאמין. יש לנו מנת חומוס בריאה וטעימה כמו שרק אנחנו יודעים לעשות.

כל משלוחי החומוס ברחבי הארץ

רוצים להתפנק על אוכל ביתי במשלוח? כנסו

אנחנו כמובן לא אומרים לכם מה לעשות אבל תשתדלו לא להרוס. טוב? כן, כמובן שלנגב זו הדרך היחידה שלנו לאכול את החומוס. אבל חשוב שתוסיפו ירקות בריאים כמו עגבנייה, בצל וחמוצים שמשתלבים נהדר בכל ביס.

חומוס אליהוחומוס אליהו. משלוחי חומוס בכל הארץ. צילום: באדיבות המקום

לא חייבים לעשות לבד

יש מקומות שיספקו לכם חומוס במשלוח. חומוס נקי וכמה שיותר קרוב למקור. אז אם אתם לא רוצים להתפשר על בריאות וערך ואין לכם את הזמן להכין הכול בעצמכם הנה כמה המלצות למשלוחי חומוס ביתיים.

חומוס נקי במגוון גדלים
חומוס אליהו – ברחבי הארץ

חומוס גרגרים וגם עם פטריות, חציל ועוד
חומוס הארץ כפר עציון. 0539417206

חומוס קלאסי ועוד מלא סלטים שווים
הלבנונית אבו גוש, שד' שאול המלך 4, תל אביב. 0538093241

 

כל המשלוחים מכל המסעדות