מייפל סטורי: משלוחים עם מתוק

המתוק של הטבע – ריזוטו, המבורגר, עוף מעושן וכמובן, עוגות ופנקייקים. רעבים למתוק? המלצות מושחתות למשלוחים מנחמים עם מייפל

הוא מופק מעץ מייפל הסוכר, העלה שלו מפאר את דגל קנדה, הוא מתבשל בבקתות עץ חשוכות. הוא בעל ערך תזונתי גבוה מכל הממתיקים האחרים ומכיל תרכובות פנוליות רבות הנמצאות בדרך כלל בצמחים ובמוצרים בריאים. יש לו חיקויים רבים העשויים מעמילן תירס וחומרים מעובדים אחרים וכשהוא טבעי, הוא מתוק, זך ובעל ארומה מענגת. מייפל, כבר אמרנו?

סוכר פלוס קקאו: נוטלה במשלוחים

רק מתוק: עוגות, קינוחים וכנאפה עד הבית

לא רק בפנקייק

במשך שנים השתמשו בסירופ המייפל לקינוחים, עוגות, גלידות ופנקייקים. כיום כבר יודעים, הוא טעים לא פחות בשילובים המלוחים. הוא משתלב מצוין בכל מנה בה הייתם מתבלים בסילאן או דבש. לכן, הוא ישתדך באופן מופלא לרטבים לעוף או לבשר בשילוב נגיעה חרפרפה, יהיה נהדר ברוטב ויניגרט לסלט וילך מעולה עם דגים, פירות ים וירקות כתומים אפויים בתנור ועם עוד כמה מנות:

מזהים את המייפל בשולחן? מסעדת סנסט, אשדוד. צילום: באדיבות המקום

המבורגר

אם אתם מחובבי ההמבורגרים המושחתים, ודאי כבר נתקלתם בתוספת של מייפל על הבשר שלכם לפעמים במזרק קטן ולפעמים בילט אין. כך או אחרת המייפל מוסיף מתיקות מעודנת שמאזנת את טעמי הבשר והגבינה של ההמבורגר ובוהק על הנתח במלוא זוהרו. במסעדת "סנסט בר" באשדוד ישלחו לכם מנה הנקראת "היכל התהילה" ובה בורגר בקר מאיכות מעולה המלווה בבייקון טלה, גבינת גאודה ומייפל קנדי מקורי. תשתוללו.

Sunset BLVD, אשדוד. טל' - 0539415968

בריזוטו

למסעדת "סינטה בר" שמתמחה בבשרים. יש מנה שאנחנו מזמינים בכל פעם מחדש: ריזוטו קרם תירס. המנה המתקתקה והמעניינת הזו היא שילוב הריזוטו וקרם התירס עם טימין, צנוברים ומייפל שמקפיץ את המנה כולה ומעניק לה מהארומה המשגעת הזו, שאי אפשר להתנגד לה.

סינטה בר, חיפה. טל' - 0534878234

כנפיים ממותקות של טקסס ברביקיו. צילום: באדיבות המקום

עוף

מייפל משתדך נהדר לעוף מעושן. שילוב הארומות עושה משהו שקשה להסביר לחווית הטעם. ב"טקסס ברביקיו" בת"א, המתמחה בבשרים מעושנים ישלחו לכם כנפיים מעושנות ברוטב מייפל וסיררצ'ה וגם עוף קריספי המונח על וופל בלגי ומוצף ברוטב מייפל וסרירצ'ה. חריף, מעושן ומתוק. חלום.

טקסס ברביקיו, ת"א. טל' – 0539366686

במסעדת "אנג'י" המיתולוגית, אליה אנחנו מגיעים בדרך כלל כדי לאכול סטייקים, עושים גם עופות מצוין. משם, אתם חייבים להזמין את המנה המעולה ובה כרע של עוף מעושן, עם מייפל, טימין ופלפל שחור. העוף פריך וטעמיו המעושנים חורכים את הלשון והמייפל, הטימין והפלפל השחור מעקצצים בערבוב טעמים מענג.

אנג'י, ת"א. טל' - 0536113894

מתוק וזולג מכל כיוון. צילום: שאטרסטוק

פנקייק

מתנצלים. אי אפשר לעשות כתבה כזו בלי הפנקייק. כן, ההוא, הקלאסי עם המייפל הזולג מכל צדדיו. אם אתם צפוניים, תזמינו אחד כזה מ"בית הפנקייק המקורי שומרה". עם בננה או בלי, העיקר המייפל.

בית הפנקייק המקורי, שומרה. טל' - 0539346161

ואם אתם מחפשים את הגרסה הבריאה, היא נמצאת ב"מטבחה של רונית" בת"א. שם, הפנקייק עשוי מקוואקר ועליו גרעיני רימונים, פיצוחים בריאים וכמובן – מייפל טהור.

ממטבחה של רונית, ת"א. טל' – 0539431212

בסדר, גם עוגות

כן, אנחנו יודעים, חייבים לספר גם על עוגות המייפל המפורסמות. רשת "עוגות דה לה פה", תשלח אליכם עוגת מוס מייפל פקאן ובה, לא תאמינו – ברולה מייפל. אם אתם מעדיפים את הגרסה היבשה יותר – תוכלו לקבל עוגה בחושה נהדרת בשילוב הקלאסי של מייפל ופקאן.

רשת עוגות דה לה פה, רחובות, ת"א, ר"ג, אשדוד, ראשל"צ. כשר. טל' - 03-9641794

מלוח או מתוק, צמחוני או בשרי, אין על הנוזל המתוק והבריא הזה. נכון הוא קצת יקר, אבל דברים טובים באמת עולים כסף. והכי חשוב – היזהרו מחיקויים.

כל המשלוחים מכל המסעדות