ירושלמים תישארו בבתים - תזמינו משלוחים

הקורונה עוד כאן לחורף הקרוב, הקור הירושלמי הולך ומתגבר ויציאה החוצה לא מומלצת אלא רק במקרים הכרחיים. נו, אז מה לא אוכלים? בטח שאוכלים! קבלו המלצות משלוחי ספיישל של מסעדות ירושלמיות - עד הבית

מה נאמר, ירושלים היא עיר מיוחדת שאף פעם לא משעמם בה. לאו דווקא מבחינת אפשרויות בילוי, יותר מכיוון של דרמות פוליטיות, מגוון אוכלוסין והיסטוריה עשירה שמהדהדת מכל בלטה. גם עכשיו בתקופת הקורונה ירושלים לא נשארה חייבת ונכנסה מהר מאד לרשימה השחורה של ערים אדומות/כתומות עם נטייה מובהקת להדבקות מרובות, לסגרים ולמצבי חירום.

הסגר הנוכחי, השלישי אבל מי סופר, מתחיל לאט לאט להשתחרר אבל ברור שהשגרה המלאה עוד רחוקה מאוד. ירושלים בוודאי לא תצא ממנו ראשונה. שכונות אדומות בוהקות ולא מעט מגזרים שלא שומרים על ההנחיות עוד יותירו אותנו הירושלמים יותר ויותר בבתים ופחות בבילויים ברחובותיה של עיר הקודש.

אל דנטהשומרים על סטייל בכל מצב. מסעדת אל דנטה. צילום: באדיבות המקום

מה עושים במצבי חירום? אוכלים, אלא מה. מישהו אמר לכם אחרת? תתעלמו ממנו. במצבי חירום איש איש עושה לביתו, לפעמים תחת פיקוח ההנחיות שפשוט אוסרות יציאה, ולפעמים מתוך זהירות טבעית. אכילה ביתית היא האפשרות החביבה על חוששי וחוששות הקורונה. קבלו את ״המלצת הבית״ שלנו - רשימה של מסעדות ירושלמיות עם מגוון המלצות ואפשרויות לארוחה הבאה בבית על הספה ובמשלוח מהיר ובעיקר בטוח.

לכל המשלוחים בירושלים והסביבה
5 משלוחים מומלצים בירושלים
משלוחי סושי מומלצים בירושלים

 רימוןארוחת מלכים של קפה רימון. גם במשלוח. צילום: באדיבות המקום

קפה רימון 

מדובר במיתולוגיה, ולא סתם פתחנו איתו: קפה רימון על שני סניפיו, במדרחוב בן יהודה ובשדרת ממילא, מהווה כבר שנים ארוכות מקום מפלט למפגשים-במרחב-בטוח עם המשפחה המורחבת וגם לבילוי מצומצם יותר ששואף להיות שגרתי אך מפנק. אפשר לומר, שהמקום הראשון שעולה בראש לירושלמי הממוצע כששואלים ״אבל איפה נשב לאכול?״ - זה קפה רימון. או שני מקומות אחרים שמגישים סביח, אבל בואו לא נסטה מהדיון. המרחב הבטוח הוא גם בהיצע התפריט במשלוחים - ל״רימון״ יש תפריט רחב, שבא לענות על הבקשות והרצונות של כל הסועדים שרוצים ליהנות. 

המלצת הבית: ארוחת בוקר מושחתת בשם ״בנדיקט טרטופו״; ביצים עלומות ברוטב שמנת כמהין על לחם בריוש קלוי, פטריות פורטובלו צלויות ופרמז'ן, סלט עלים ושתייה חמה או מיץ טבעי. 

קפה רימון, לונץ משה 4, ירושלים. 0537101265

אל דנטהאל דנטה בירושלים. צילום: באדיבות המקום

אל דנטה

המסעדה האיטלקית בלב שכונת רחביה נפתחה לפני למעלה מ-20 שנה, והיא יציבה יותר מכל קורונה. תפריט המשלוחים של השף אסי איטח, קליל, מדוייק ומפנק במידה הנכונה. מגוון עשיר של מנות ראשונות, סלטים עשירים, דגים וכמובן, מלכות איטליה הלוא הן הפיצות והפסטות שבאות תמיד בטוב. 

המלצת הבית: פילה סלמון עם חמאה מרווה, ערמונים, תרד, שום ויין לבן, על פירה כמהין, מוגש עם סלט ירוק קטן. ולסיום, קינוח 'טארט אגסים וקרם שקדים'. טעם מתוק לארוחה בסטייל.

אל דנטה, אוסישקין 50, ירושלים. 0539347419

 כריך של דיאלנה. צילום: נועם פריסמן 

דיאלנה

לפני כמה חודשים, בעיצומו של משבר הקורונה, החליט השף רונן דברת בלוך לחזור למסעדנות אחרי עשור שבו לא החזיק באף מסעדה (ארטישוק, לורנס ו-RDB). הפעם הוא החליט לפתוח רשת של בתי אוכל בתוך שווקים בשם דיאלנה. בעבר החזיק דברת בלוך במסעדות שף יוקרתיות וכעת החליט לחזור לשורשים ולהגיש מנות מהמטבח הצפון אפריקאי המוגשות בלחם פרנה שנאפה במקום. 

המלצת הבית: חריימה דג עם כוסברה, אריסה ושום (55 שקלים); נתחי לחי עגל שבושלו חמש שעות לפני שנכנסו לרוטב סמיך שלציר בקר, גרגירי חומוס וארטישוק (55 שקלים); אסאדו עצם במעשנה שפורק ובושל בציר בקר ונגיעות חריפות (56 שקלים); שקדי עגל נימוחים שנצלו על אש (75 שקלים). 

דיאלנה - אגריפס 127, ירושלים. 0539415841

 ארוחת מלכים עם ציפורה אקפרס, ירושלים. צילום: באדיבות המקום

ציפורה אקספרס 

מסעדת ציפורה נמצאת במתחם הסינמה סיטי בעיר. אין קולנוע מה שאומר שיש משלוחים והרבה. המסעדה מציעה מנות גריל ים תיכוניות בכשרות מהודרת של בד"ץ בית יוסף עם פוקוס על נתחים משובחים ויש גם תוספות, סלטים ומנות ילדים.

המלצת הבית: הדילים משחקים כאן חזק. תוכלו להזמין שיפודים, דגים ובשר עם תוספות ו-5 סלטים במחירים שווים שיארזו לכם את המנה בטעם טוב עד הבית. אחד המומלצים הוא השיפוד שקדים. לא לפספס.

ציפורה אקספרס, שד' יצחק רבין 10, ירושלים. 0536113240

פויו לוקו

מסעדת פויו לוקו הוותיקה התחילה את דרכה לפני כעשרים שנה בתלפיות והשתדרגה לקניון מלחה בעיר. הקניונים עוד סגורים אבל המשלוחים של פויו לוקו יביאו לכם את העוף המטוגן והקצב הדרום אמריקאי אליכם עד הבית. התפריט הססגוני והכשר מתמקד בעיקר בצ'יקן בשלל הגוונים בארוחה, בוריטו או ג'בטה. מומלץ בחום.

המלצת הבית: ג'בטה קרניטו עם בשר בקר מנתח מובחר קצוץ על הפלנצ'ה ברוטב הבית עם סלטים ורטבים לבחירה.

פויו לוקו, אגודת ספורט בית"ר 1, ירושלים. 0537931901

רובןהמבורגר של רובן. כשר למהדרין. צילום: באדיבות המקום

רובן 

המסעדה הבשרית ״רובן״ שבכנפי נשרים פיתחה במיוחד אזור בתפריט שנקרא ״רובן בידודא״, שמיועד, אם לא הבנתם, לאנשים בבידוד שלקו בדודא. נחמד. באזור המבודד הזה (בום!) אפשר למצוא מנעד כריכים בשריים, מקלאסיקה של שניצל בג׳בטה ועד אסאדו מפורק והמבורגר כפול ומכופל. בידוד בסטייל. סניף ירושלים בכשרות הרב מחפוד.

המלצת הבית:  Dirty Combo- קומבינציה שמנמנה. בורגר 225 גרם וסלופי ג'ו, ריבת בצל, ביצת עין, מיונז, איולי שום, עלים ירוקים, בצל וחריף. צ׳יפס בצד. יאמי יאם.

רובן, כנפי נשרים 24, ירושלים. 026475500

עוד משלוחי בשרים בירושלים

דניה עסקיות מפנקות במשלוחים. קפה דניה. צילום: באדיבות המקום

קפה דניה

עוד בגזרת כנפי נשרים (לא שהמיקום מאד רלוונטי לכם היושבים בסלון, אבל תייקו מידע לימים טובים יותר), יושב לו בהדר ובגאון קפה דניה. המקום נאה ליושביו, עם שתי מרפסות סגורות וחלל מעוצב, אבל גם במשלוחים הם לא מפספסים, עם אוכל חלבי פשוט מעולה, עשוי בקפידה, עם טעמים מצוינים ויד אוהבת. שימו לב להבדלים בין תפריט הערב לתפריט הבוקר, ולא פחות מכך לתפריט העסקיות. 

המלצת הבית: סלמון ספינאצ׳י עם פפרדלה עם נתחי סלמון, ברוקולי, אפונה, תרד, יין לבן, שמנת מתוקה, שמן כמהין ופרמז'ן.

קפה דניה, שד' הרצל 102, ירושלים. 0539381970

מלה ביסטרו פולנטה פטריות של מלה ביסטרו. צילום: באדיבות המקום

מלה ביסטרו 

קורונה סעי מכאן, סעי, כמה אפשר? מסעדת ״מלה ביסטרו״ שוכנת באחת הנקודות היפות בעיר, בלב עין כרם המדהימה. היא גם דורגה כאחת מבין 10 המסעדות הטובות ביותר בעיר על ידי גולשי זאפ. מילה שלכם ושלנו זו מילה: אנחנו עוד נחזור. עד אז נתנחם באפשרות להזמין את האוכל הלא פחות מהמם של המסעדה אלינו הביתה. המסעדה מעידה על עצמה שהיא מגישה מנות ירושלמיות (מה זה אומר? שהן מגיעות עטופות במסכה ומתובלות בסטרס? לא מצחיק, לא מצחיק), ושמה דגש על חומרי גלם טריים, איכותיים ומקומיים. זה נכון. 

המלצת הבית: פולנטה פטריות, אספרגוס, פרמז'ן ושמן כמהין. כי מישהו חייב להתחרות ב״מחניודה״.

מלה ביסטרו, המעין 1, ירושלים. 0539426391

המבורגר בירושלים? כל המשלוחים כאן

 טייק א ווק

אין הרבה מה להרחיב. נודלס או אורז, ירקות מוקפצים, כל אלו נועדו למשלוח הביתה, ימי קורונה או לא. טייק א ווק נותנים לכם להרכיב עצמאית את המנה וזה נהדר, מהבסיס (נודלס, אורז וכו׳), הירקות, ועד הרטבים והתוספות. 

המלצת הבית: לא משנה מה תקחו, העיקר שתוסיפו הרבה בוטנים והרבה בצל ירוק. 

טייק א ווק, שרי ישראל 15, ירושלים. 0537104744 

לעוד נודלס במשלוחים בירושלים

 פיצה דומינומתבודדים ומנשנשים. פוקצ'ה מקורמלת של פיצה דומינו. צילום: באדיבות המקום

המנחמת הרשמית של הקורונה: מצעד הפיצות של ירושלים

כל משלוחי הפיצה בירושלים 

פיצה דומינו

היא רחוקה בגבעה הצרפתית ולכם לא אכפת כי אתם קרובים לטלוויזיה. פיצה דומינו היא *לא* פיצה דומינוס, אלא רשת שנוסדה בשנת 1972 על ידי השף רענן נוסל, ומונה כיום למעלה מ-50 סניפים ברחבי הארץ. כבוד. 
המלצת הבית: פוקצ׳ה מקורמלת - בצל מקורמל וגבינה בולגרית.

פיצה דומינו, ההגנה 21, ירושלים. 0538093861

פיצה הום

עוד פיצה ירושלמית, שאפילו נקראת על שם המקום בו אתם נמצאים ברצף מסוף מרץ ועד עכשיו. 
המלצת הבית: פיצה בצלים - בצל סגול, בצל לבן, עגבניות שרי, פסטו.

פיצה הום, אגודת ספורט בית"ר 1, ירושלים. 0539344718

דודא לפיצה

כן כן, כולנו מכירים אותה, ואנחנו יודעים במה היא טובה. אם אתם לא מכירים אותה, אנא היו ירושלמים יותר. זה כיף, והמחיר סבבה, וזה בול למשלוח כיפי.
המלצת הבית: פיצה L הבית - משפחתית  עם רוטב עגבניות, גבינה צהובה, גבינת מוצרלה, בצל ירוק, עגבניות וגבינה בולגרית.

דודא לפיצה, בן הלל 3, ירושלים. 0539416014

כל המשלוחים מכל המסעדות