חוגגים ט"ו באב בבית: המלצות אוכל ויין מתאים

הקורונה לא תנצח את הרומנטיקה - מהיינות של יקב גוש עציון לבירות של פאב הדיוק החיפאי, קבלו שלל המלצות לשילובים מנצחים בין אוכל טוב לאלכוהול איכותי, שניתן להזמין במשלוח לארוחה חגיגית ואינטימית. פרויקט מיוחד לט"ו באב

אהבה ואלכוהול, אלכוהול ואהבה: הקשר בין יין לרומנטיקה נוכח כאן מהיום שבו בא היין הראשון לעולם. קשה לדמיין ארוחה רומנטית בלי זוג כוסות יין על השולחן. בימים מורכבים אלה, שבהם יציאה למסעדה הופכת לאפשרות פחות ופחות אטרקטיבית, הכוונה היא יותר לשולחן שבפינת האוכל או בסלון..

דיוק ברלחיי האהבה. פאב דיוק בר בחיפה. צילום: חיים יוסף

למה להישאר רק עם אלכוהול? אם בחרתם השנה לחגוג את ט"ו באב באווירה ביתית ואינטימית - החדשות הטובות הן שבעקבות לקחי הגל הראשון, יותר ויותר מסעדנים החליטו להוסיף לתפריטי המשלוחים שלהם, מבחר מרשים של משקאות אלכוהוליים. תוכלו להזמין ולשלב ארוחת חג אמיתית של יין ובשר, יין וגבינות, יין וסושי. בקיצור הבנתם את העיקרון.

המדריך לארוחה רומנטית: חוגגים ט"ו באב בבית

אהבה ומתוק: משלוחים של קינוחי שוקולד

פאב הדיוק: יין אלקוש ואסאדו מפורק

פאב הדיוק החיפאי הפופולארי נפתח ב-2003 כבאר אירי ושינה את פניו לפני כחמש שנים, כשהפך לגסטרו פאב מודרני עם תפריט אוכל מושקע. דיברנו עם המסעדן רן צוקרמן, המייסד והבעלים:

"כבר לקראת הגל הראשון היה לנו ברור שמשהו גדול מאוד קורה בתחום שלנו ושאנחנו חייבים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה. אחד הדברים הראשונים שעשינו היה להפנות הרבה משאבים לתחום המשלוחים. בנוסף לכך שאנחנו מתחייבים לזמני הגעה קצרים במיוחד, אנחנו מקפידים הקפדה יתרה על כל מה שקשור להיגיינה בהכנת המזון וכן משקיעים הרבה מאוד באריזות עצמן. השאיפה שלנו היא לספק ללקוח חוויה כמה שיותר מוקפדת ואיכותית, גם במרחב הביתי".

דיוק ברכריכי הבשר של פאב הדיוק בחיפה. צילום: גלעד הר שלג

ומשלוחי האלכוהול הם חלק מהעניין

"אכן כן. השאיפה היא להעניק ללקוחות שלנו חוויה שלמה שתהיה כמה שיותר דומה לחוויית הישיבה במקום עצמו. בירות בבקבוקים אנחנו מציעים כבר לא מעט שנים במשלוחים, אבל היינות המובחרים שלנו, נכנסו לתפריט המשלוחים רק בעקבות הגל הראשון. האמת היא שהתחלנו לעבוד גם על תפריט קוקטיילים במשלוחים אבל כרגע היוזמה הוקפאה כי לשמחתנו חזרנו לפעילות קרוב לשגרתית מוקדם ממה שצפינו".

על אילו יינות היית ממליץ לארוחה רומנטית לכבוד ט"ו באב?

"היין החביב עליי ביותר באופן אישי הוא אלקוש של יקב דלתון (155 שקלים). מדובר על יין שהוא רמה אחת אם לא שתי רמות, מעל היינות האחרים שמגיעים מהיקב הנהדר הזה כמו מרלו דלתון אסטייט וקברנה דלתון אסטייט. אלקוש של דלתון הוא היין המושלם לארוחות בשריות חגיגיות ולדעתי המנה המומלצת ביותר בהקשר זה היא מנה של אסאדו מפורק: שורט ריב בקר שאנחנו מבשלים 16 שעות עם יין אדום, שום וטימין עד שהבשר פשוט מתפרק מהעצם ונמס בפה. במשלוח המנה מוגיעה עם תוספת לבחירה כמו שעועית מוקפצת, שעועית חלוטה, פריקי וצ'יפס בטטה.

בנוסף אני ממליץ על פטי שאבלי (90 שקלים), שהוא יין לבן מענבי שרדונה, שכאילו נולד למנות דגים ופירות ים כמו קלמרי על הפלנצ'ה (טבעות קלמרי צרובות במחבת, בליווי ארוגולה, נענע, קונפי שום, בצל סגול, טבעות צ'ילי אדום חריף וצנוברים עם נגיעות קרם חציל, לבנה וסומק – 61 שקלים) או סביצ'ה סלמון (אבוקדו, צנונית, עגבנייה מגוררת, טבעות צ'ילי חריף, כוסברה, בצל סגול וצ'יפוטלה – 53 שקלים).

ומה בנוגע לבירות?

"נכון להיום אנחנו מציעים 14 סוגי בירות בבקבוק בתפריט המשלוחים שלנו ולסועדים שעבורם רומנטיקה זה לא בהכרח יין אלא יותר בירה, אשמח להמליץ על בקבוק או שניים של PUNK IPA ממבשלת BrewDog (31 שקלים). PUNK IPA תודה לכם אם תזמינו אותה לצד אחת המנות שאנחנו יותר גאים בה ושהפכה זה מכבר למנת הדגל שלנו, דיוק בורגר (49 שקלים). על ההמבורגר אפשר להזמין מגוון רחב של טופינגז כמו גבינת סנט מור, ריבת תאנים, בייקון וגבינת אמנטל.

פאב דיוק, שדרות מוריה 107, חיפה. 053-8093783

לכל משלוחי הבשרים בעיר חיפה

אומהבא בטוב בשניים. מסעדת אומה בזכרון יעקב. צילום: באדיבות המקום

אין שמחה אלא בסושי ויין...

אם יום האהבה היה מצוין בחורף, היינו ודאי מרחיבים על תבשילים מהבילים ומנות כבדות יחסית באופן כללי. כיוון שאנחנו נמצאים בשיאו של הקיץ, זה הזמן לתת צ'אנס לארוחה רומנטית קלילה על טהרת הסושי והיין. מסעדת אומה שפועלת כבר חמש שנים בזכרון יעקב, החלו להציע בחודשים האחרונים בקבוקי יין שונים בתפריט המשלוחים, לרבות בקבוק קברנה מרלו בנפח 375 מ"ל (58 שקלים), שמתאים כמו כפפה ליד עבור אלו שלא נוהגים ללגום יותר מכוסית אחת במהלך הארוחה.

מבחר היינות של אומה כולל בין השאר יינות קיציים וקלילים כמו גוורצטרמינר של בלו נאן (116 שקלים), שרדונה ברקן ריזרב (128 שקלים) וגם קאווה מבעבע (108 שקלים) שתמיד כיף לחגוג איתו אירועים מיוחדים ורומנטיים. כל אלו ישמחו מאוד לשדרג את ארוחת ט"ו באב הקרובה שלכם.

קאווה מבעבע וגרידת לימון

ההמלצה שלנו: התניעו את הארוחה עם פאפייה מתאילנד (שערות פאפייה טרייה, כוסברה, פלפל צ'ילי, עגבניות, סויה, ליים וקריספי נודלס – 38 שקלים) וגיוזה פטריות (4 יח' גיוזה במילוי שיטאקי, שמפיניון, נבטי אפונה ובוטנים – 34 שקלים), המשיכו עם כמה רולים מממלכת "השגעונות שלנו" וקנחו עם גינה פירותית (קרם פטל, קרם מנגו, מקרון מנגו, פירות העונה, שברי מרנג, גרידת לימון ומיקרו בזיליקום - 46 שקלים). ההנאה מובטחת.

אומה, הנדיב 29, זכרון יעקב. 053-7103600

משלוחי הסושי של מסעדת אומה בזכרון יעקב

ביר לייןהבירות של ביר ליין בחיפה. צילום: באדיבות המקום

רומנטיקה לאורך כל השנה בביר ליין החיפאית

בזכות מערכת הבקבוק הייחודית של ביר ליין, הלקוחות הרבים של המקום יכולים ליהנות מכוס צוננת של בירה מהחבית, מבלי לצאת מהבית. מסעדת ביר ליין החיפאית היא בין המקומות היחידים בישראל שמציעים שירותי משלוחים של בירות מהחבית. בנוסף למבחר הבירות, המקום הצעיר התפרסם גם בזכות תפריט הנקניקיות המושקע שלו. לכן לכבוד ט"ו באב הממשמש ובא, נמליץ לכם על מנה שעונה לשם "יין רומנטי", הכוללת 6-4 נקניקיות גרמניות משובחות שנצלו על הגריל, כרוב כבוש בסגנון גרמני, לחמניות מתובלות, 6 רטבים ובקבוק יין לבחירה (220 שקלים).

בירלייןפלטת נקניקים של ביר ליין בחיפה. צילום: באדיבות המקום

אם פלטת נקניקיות היא לא בדיוק האסוציאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשאתם חושבים על ארוחה רומנטית - תפריט המשלוחים של ביר ליין כולל גם פלטות מושקעות הכוללות שלל גבינות איכותיות לצד בקבוק יין או בירת בוטיק. כך לדוגמה, פלטת הגבינות הזוגית של ביר ליין, כוללת בין השאר גבינות כמו מנצ'גו כמהין, בלו אמסטרדם ופרובלונה מעושנת, ריבה תוצרת בית ובקבוק יין צרפתי, איטלקי או גרמני לבחירה (258 שקלים). את הגבינות השונות ניתן גם להזמין בנפרד מהסט השלם וכך להרכיב ארוחה רומנטית לפי טעמכם האישי.

ביר ליין, שדרות בן גוריון 6, חיפה. 053-9346145

מפסגות גוש עציון ישירות לסלון

לא רק מסעדות ופאבים החלו להציע משלוחי אלכוהול בתקופת הקורונה אלא גם לא מעט יקבים. כך לדוגמה, יקב גוש עציון הוותיק, הקים מערך משלוחים חדש זמן קצר אחרי פרוץ המשבר בחודש מרץ. אסף רוזנברג, מנהל היקב ובן הדור השני למייסדי המקום, מפרט: "באופן עקרוני הצענו משלוחי יין גם לפני הקורונה. אך עד פרוץ המשבר, התמקדנו בלקוחות מסחריים כמו חנויות יין למשל ולמעשה לא פנינו מעולם ללקוחות פרטיים. כשהחליטו לסגור את החנויות בגל הראשון, הבנו שהגיעה השעה להרחיב את מעגל הלקוחות שלנו ולפנות ישירות לצרכני הקצה. בעקבות ההחלטה הקמנו אתר למכירות אונליין וכיום אנחנו מציעים משלוחים ללקוחות פרטיים בכל רחבי הארץ".

יקב גוש עציוןמבחר היינות של יקב גוש עציון. צילום: באדיבות המקום

במקביל לאתר ההזמנות, התחדשתם גם במארז קיצי במיוחד

"נכון מאוד. בימים אלה אנחנו מציעים מארז מיוחד במינו של יינות לבנים ב-429 שקלים בלבד, במקום 534 שקלים. המארז כולל שישה יינות מזני ענבים שונים, שגודלו והופקו על פסגות גוש עציון: עמק ברכה לבן, האלון הבודד סוביניון בלאן, האלון הבודד פינו גרי, האלון הבודד ויונייה רוסאן האלון הבודד גוורצטרמינר ורוזה עמק הרון". המארז מאפשר לערוך היכרות עם הטרואר הייחודי של האזור ולהבחין במאפיינים הספציפיים של כל זן וזן. כל מארז מגיע עם עלוני מידע הכוללים פירוט מלא על כל בקבוק ובנוסף שובר הזמנה לסיור מודרך ביקב".

שתו היום, טיילו מחר

"משהו בסגנון. מבחינתנו זו סגירת מעגל: בשלב הראשון הלקוחות מכירים אותנו דרך הבקבוקים בלבד ובשלב השני מוזמנים לערוך סיור מהנה ומעשיר ביקב עצמו, לשטוף את העיניים בנוף המרהיב ולראות כיצד אנחנו מייצרים את היינות האיכותיים שלנו".

יקבי גוש עציון, צומת גוש עציון. 053-9345234

כל משלוחי הבשר באזור ירושלים

הזוג המנצח: מה מזמינים לצד היינות של יקב גוש עציון?

טקסס ברביקיוהבשרים של טקסס ברביקיו, תל אביב. צילום: בועז לביא

קברנה וגבינת אמנטל

נחל הפירים אדום 2017 (85 שקלים) – בלנד מענג של קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו ופטי ורדו, בעל צבע אדום עז במיוחד. נחל הפירים אדום ישמח אם תשתו אותו לצד בשרים מעושנים עדינים וגבינות קשות.

שילוב מנצח שכזה בין בשר מעושן לגבינה קשה, אפשר למצוא למשל בתפריט המשלוחים של מסעדת טקסס ברביקיו, במנות כמו The Overserved: לחמניית המבורגר עם בשר אסאדו מפורק, רוטב ברביקיו-וויסקי, גבינת אמנטל מותכת ופרוסות תפו"א קרנצ'יות (49 שקלים). עוד נציין שב-2019 היין זכה בתחרות הבסט וליו בציון לשבח כתמורה הטובה ביותר למחיר.

טקסס ברביקיו, דרך שלמה 43, תל אביב. 03-6768661

לעוד מסעדות בשרים בתל אביב במשלוח

פסטה מיהפסטה מיאה, תל אביב. צילום: דרור ורשבסקי

אלון בודד ורגו בולונז

האלון הבודד קברנה פרנק (135 שקלים) – האלון הבודד קברנה פרנק, קטף בקלילות את מדליית הזהב בתחרות אשכול הזהב (בקטגוריית קברנה פרנק) בלא פחות משלושה בצירים שונים. היין בעל הגוף המלא, שמיושן 21 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ישמח ללוות מגוון מנות רחב ביותר ויש אף שטוענים כי בדומה לזיקית, כך הוא משנה את אופיו בהתאם לאופי המנות שהוא מלווה.

בחרתם לחגוג את ט"ו באב עם ארוחה איטלקית? אם כך נשמח להמליץ לכם להציץ לתפריט המשלוחים של מסעדת פסטה מיאה, שכבר למעלה משני עשורים מציעה מנות פסטה טריות ופיצות מוקפדות, לצד מנות ראשונות איטלקיות למהדרין כמו סלט קפרזה, ארנצ'יני ושלל פוקצ'ות. מכל אלה, האלון הבודד קברנה פרנק, מתאים במיוחד למנות פסטה ברוטב עגבניות כמו רגו בולונז (עגבניות, בשר בקר טחון, ירקות שורש ויין אדום – 62 שקלים) ופומודורו (עגבניות, שמן זית, שום ובזיליקום – 52 שקלים).

פסטה מיאה, וילסון 10, תל אביב. 053-8093304

תזמינו פסטה: עוד משלוחי פסטה בתל אביב

אומאמינבחרת הסושי של אומאמי, תל אביב. צילום: באדיבות המקום

שרדונה וסשימי

עמק ברכה לבן שרדונה 2018 – זהו אחד היינות המשובחים שמככבים במארז הקיצי החדש של היקב. מדובר ביין עשיר ומורכב, עם ניחוח פריחת הדרים, יסמין וג'ינג'ר, שישתלב נהדר בארוחה רומנטית על הכוללת מבחר נאה של דגים נאים.

מבחר שכזה תמצאו בתפריט המשלוחים של מסעדת ONAMI הוותיקה, שכולל מבחר מסנוור של מנות סשימי כמו סשימי בני טורו (סלמון שמן), סשימי סוזוקי (בס), סשימי קורודאי (דניס) וסשימי המאצ'י (יילו טייל), מגורו טטאקי (סשימי טונה צרובה בליווי רוטב ספייסי פונזו וג'ינג'ר טרי) וסאקה אבוקדו קוקטייל (טרטר סלמון ואבוקדו עם סויה, וואסבי קראנץ' בעיטור ביצי סלמון).

ONAMI, הארבעה 18, תל אביב. 053-8093399

 

כל המשלוחים מכל המסעדות