קרניבורים ותקועים בבית? קצביות עם משלוחי בשר טרי

מכורים לבשר אבל מעדיפים לשמור מרחק ממסעדות? את החורף הקרוב נבלה בעיקר בבית וזה הזמן להשקיע ולהתחיל להעמיס את הבשרים הכי טריים בשכונה. כל הטיפים והמשלוחים לנתח המובחר הבא שלכם

עודפי הזמן הפנוי, סגירת המסעדות ואווירת הנכאים הכללית, הובילו בשלנים ביתיים רבים לבלות יותר זמן במטבח מאי פעם. בשנה האחרונה חל שיפור ניכר בכישורי הבישול של רבים מאתנו, שלא לדבר על כישורי האפייה. משבר הקורונה חולל מן הסתם גם שינוי בחלק מהמסעדות, כשבין השאר מסעדנים רבים התחילו להציע משלוחים של ארוחות בסגנון "בשל זאת בעצמך".

קולוני1מבחר הנתחים של קולוני גריל בחיפה. צילום: גלעד הר שלג

אחד התחומים שנהנה מעלייה משמעותית בפופולאריות שלו הוא תחום משלוחי הבשרים המוכנים לצלייה. כי עם כל הכבוד לקורונה ולהגבלות, אף קרניבור שמכבד את עצמו, לא יכול לעבור שבוע שלם בלי איזה סטייק עסיסי לרפואה.

כך לדוגמה חוסאם סובח, איש הבשר של מסעדת קולוני גריל החיפאית, מדווח שבחודשים האחרונים ניתן לראות עלייה ניכרת בכמות המשלוחים של נתחי הבשר המוכנים לצלייה: "אין ספק שבגל הראשון של הקורונה הרגשנו עלייה רצינית במשלוחי הבשרים שלנו. אנשים לא מוכנים לוותר על בשר איכותי וכשאין ברירה, אז מכינים בבית".

לא יכולים בלי בשר? כל משלוחי הבשרים במקום אחד
מה אוכלים בחורף: משלוחי מרקים מומלצים

כל נתח והטיפול שלו...

הנתחים המובחרים של קולוני גריל מגיעים היישר מהעדרים של כפר יהושוע ועוברים יישון מוקפד במקררי היישון הגדולים במסעדה. כשהנתחים המובחרים מגיעים לדרגת היישון האופטימלית עבורם, הם מוצגים לראווה בוויטרינה רחבת הידיים, ממנה יכולים הלקוחות לבחור את אלו שיעלו על שולחנם במהלך הארוחה.

קולוניצלעות כבש של קולוני גריל החיפאית. צילום: גלעד הר שלג

אם אתם מקפידים לשמור על כללי הריחוק החברתי ובאופן כללי נמנעים מביקורים במסעדות בימים אלה, באפשרותכם להזמין הביתה במשלוח מבחר מסנוור של בשרים טריים היישר מהקצבייה של קולוני גריל. חוסאם שיתף אותנו בכמה טיפים בנושא, שכדאי להכיר:

  • אוכף טלה (149 שקלים לק"ג) – את אוכף הטלה יש לפתוח ולשטח על משטח העבודה כדי שניתן יהיה למלא את הנתח בתערובות שונות. את האוכף ניתן למלא בתערובת של בשר טחון עם עשבי תיבול, בתערובת של אגוזים או פשוט בפטרוזיליה קצוצה עם שום ופלפל חריף. אחרי המילוי יש לגלגל את הנתח כמו רולדה, לקשור היטב ולהכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לכ-25 דקות. לאחר מכן פורסים את הנתח, משפדים כל פרוסה באמצעות שיפוד יקיטורי וצולים את הפרוסות במחבת.
  • אוסובוקו עגל רך (100 שקלים ל-2 ק"ג) – אוסובוקו עגל רך הוא יופי של נתח לתבשילי קדירה ואפילו בשלנים מתחילים יכולים להפיק ממנו תבשילים מצוינים. את פרוסות האוסבוקו מומלץ לצלות היטב משני הצדדים לפני שמוסיפים את הירקות, כשסך הכול האוסבוקו דורש בין שעתיים לשלוש שעות של בישול בחום נמוך. כשהבשר רך ומוכן לאכילה, ניתן להוציא את הנתחים מהסיר ולהמשיך לצמצם את הנוזלים. בהמשך אפשר לטחון במעבד מזון את הירקות המבושלים וליצור יופי של רוטב לליווי הבשר.
  • שייטל ראמפ סטייק (119 שקלים לק"ג) – שייטל ראמפ סטייק הוא נתח ללא שומן ולכן ההמלצה שלי היא להימנע מלצלות אותו על גריל פחמים. תחת זאת מומלץ לצלות אותו במחבת עם חמאה או לחילופין עם שמן זית, אם מקפידים על כשרות.

קולוניפיקניק ביתי הכי עשיר שיש. קולוני גריל, חיפה. צילום: גלעד הר שלג

  • פיקנייה (109 שקלים לק"ג) – פיקנייה (שפיץ צ'אך) הוא נתח אידיאלי לעישון במעשנה. אך כיוון שמדובר בנתח עם טעמי בשר עשירים מאוד, ההמלצה שלי היא להימנע מלהוסיף לפיקנייה יותר מדי טעמי עץ ולהסתפק בעישון על פחמים, שידגישו את הטעמים הטבעיים של הנתח.
  • פלאנק סטייק (99 שקלים לק"ג) – לצערי פלאנק סטייק לא מוכר מספיק בישראל ולכן הוא עדיין לא קיבל את הכבוד שהוא ראוי לו. מדובר בנתח מאוד מיוחד שמומלץ לצלות בשלמותו על הגריל עד למידת עשייה מדיום לכל היותר. לאחר מכן יש לפרוס את הנתח לפרוסות בעובי הרצוי ולתבל באופן מינימלי עם מלח גס ופלפל שחור גרוס.  
  • שקדי עגל (15 שקלים ל-100 גרם) – שקדי העגל מאופיינים בטעמים עשירים ומרקם עדין ולכן גם במקרה הזה אני ממליץ להתעסק איתם כמה שפחות. לכל היותר אני מתבל אותם במעט פלפל שחור, מלח, לימון ושום כתוש. יותר מזה, באמת שלא צריך.

קצביית קולוני גריל, דרך אלנבי 56, חיפה. 053-6389487

גרים בחיפה ובא לכם להתפנק על.. תמצאו הכול כאן>

מטקסס ומיזורי, הישר לסלון הביתי שלכם

במקביל לעלייה בפופולאריות של הנתחים המוכנים לצלייה, בחודשים האחרונים נצפתה עלייה משמעותית בהיקף משלוחי הבשרים המעושנים. אמנם טרנד העישון הביתי תפס תאוצה רצינית בשנים האחרונות אבל לפעמים מתחשק להפקיד את מלאכת העישון בידיהם של המומחים. ואם במומחים לעישון בשרים עסקינן, לא ניתן שלא להזכיר את קברניטי מסעדת טקסס ברביקיו התל-אביבית, המתפארת במעשנה הגדולה ביותר בישראל.

טקסס ברביקיונקניקיות עגל של טקסס ברביקיו, תל אביב. צילום: עידן גור

המעשנה עשתה את הדרך הארוכה ממיזורי בספינת משא וכשהגיעה לישראל, נבנה עבורה חדר מיוחד. כל אחד מהנתחים המובחרים שמגיעים למטבח של טקסס ברביקיו, מקבל את הטיפול הספציפי שלו הוא זקוק כדי להפוך לנימוח ועסיסי. אריה פוגלמן, מבעלי המקום, מרחיב: "בטקסס ברביקיו אנחנו מציעים מגוון רחב של נתחים. החל מבריסקט, דרך אסאדו וכלה בסלמון ועוף. הנתחים נבדלים אלה מאלה בין השאר באחוזי השומן שלהם ובמרקם שלהם ולכן כל אחד מהם ייכנס למעשנה למשך זמן אחר ויעושן בטמפרטורה שונה. כך לדוגמה, העופות שלנו יבלו במעשנה בין שעתיים וחצי לארבע שעות והסלמון, כשעה בלבד. לעומת זאת משך העישון של נתחים כמו בריסקט או אסאדו, יכול בקלות להגיע גם ל-14 שעות".

איך אתם יודעים כמה זמן דורש כל נתח?

"האמת היא שבתחילת הדרך היינו צריכים להשקיע לא מעט זמן כדי לגלות את התשובה לשאלה הזו. במשך חודשים ארוכים עבדנו בשיטה של ניסוי וטעייה עד שבסופו של דבר הגענו לתוצאה הרצויה. אז, כמו היום, המעשנה פעלה במשך כל הלילה. לצערי קרה לא אחת שגילינו בבוקר כי עשינו טעות ומדובר מן הסתם בטעות כואבת כיוון שכל פעם שטעינו, היינו צריכים להמתין יום שלם עד שיכולנו לבחון את הנגלה הבאה".

טקסס ברביקיומזמינים במשלוח ומחממים בבית. טקסס ברביקיו, תל אביב. צילום: עידן גור

בימים אלה אתם עושים משלוחים של נתחים מהמעשנה לפי משקל. האם צריך לחמם את הנתחים בבית?       

"יש לנו אכן מבחר נתחים שאנחנו מציעים לפי משקל או לפי יחידה כמו נקניקיית בקר מעושנת עם חרדל-וואסבי (Beef Link – 28 שקלים ליח') ופילה סלמון (33 שקלים ל-100 גרם), כשכל הנתחים מגיעים עם חמוצים טקסניים ובצל אדום מוחמץ. הנתחים מגיעים עטופים בנייר כסף כך שהחום שלהם נשמר. עם זאת, ניתן בהחלט לחמם אותם מחדש בהתאם לצורך אם רוצים למשל לאכול אותם מאוחר יותר. כל מה שצריך זה להכניס אותם לתנור שחומם לחום נמוך למשך רבע שעה עד עשרים דקות לכל היותר".

טקסס ברביקיו, דרך שלמה 43, תל אביב. 03-6768661

לא חייבים לעבוד קשה: המבורגר במשלוחים בתל אביב

על נתחים טריים, מעושנים ומה שביניהם

גם אם אתם לא גרים בחיפה או בתל אביב תוכלו להזמין נתחים טריים ומעושנים מעוד מגוון מסעדות ברחבי הארץ. אם אתם גרים במקרה בגדרה, באפשרותכם ליצור קשר עם מסעדת פרה פרה שפועלת בצמוד לקצבייה איכותית בעלת אותו שם. ממסעדת פרה פרה ומהקצבייה הסמוכה ניתן להזמין מבחר מסנוור של נתחים טריים מפרות ישראליות כמו אונטריב עגל למינוט סטייק (139 שקלים לק"ג), סינטה טרייה (159 שקלים לק"ג) ואנטריקוט טרי ללא עצם (209 שקלים לק"ג).

פרה פרה, הביל"ויים 7, גדרה. 053-9415446

פרה פרהמבחר בשרים מהקצבייה של פרה פרה בגדרה. צילום: דרור ורשבסקי 

ישר מהקצב: גריל בוטיק באשקלון

הקצביה של אריה מפעילה גריל רחוב משובח לצד קצביית הבוטיק ומאפשרת לכולם ליהנות מכל העולמות. במסגרת תפריט המשלוחים תוכלו להזמין בשר עגל טרי הנטחן ישירות מהקצביה ומגיע עד אליכם בפיתה, בגט או חמגשית. יש גם מתכונים סודיים של אריה בכבודו ובעצמו, טחול פיקנטי ומיקס בשרים לכל המשפחה.

גריל רחוב קצביית בוטיק, אלי כהן 46, אשקלון. 0539346186

כל המשלוחים מכל המסעדות