געגועים למזרח: משלוחי אוכל תאילנדי

אורז חריף, מרק פיקנטי ופירות ים טריים. לא משנה הסדר, מה שבטוח שהאוכל התאילנדי טעים בטירוף, מוסיף מלא צבע לחיים ומתאים תמיד. המלצות משלוחים תאילנדיים

חריף, מתוק, חמוץ, מלוח. לא משנה הסדר. המטבח התאילנדי פרץ לחיינו לפני כמה עשורים והוא רק משתבח עם השנים. החל ממסעדות עילית ומנות מוקפדות ועד אוכל רחוב פיקנטי וצבעוני. תאילנד כל כך רחוקה, במיוחד בתקופת השמים הסגורים שעוד כאן אבל למה לא ללקק את האצבעות עם קערת קארי, אורז פיקנטי וכמה אגרולים חרפרפים. המלצות למשלוח מהמזרח הרחוק עד הבית

משלוחים תאילנדים ברחבי הארץ
אומה זכרון יעקב: משלוחי סושי בקורונה

אונמיתמהיל של המטבח התאילנדי. אונמי תל אביב. צילום: באדיבות המקום

אינסוף אפשרויות ואורז אחד

מכירים את המושג 'דונבורי'? אם לא, כנראה שלא הייתם במזרח תקופה ארוכה. 'דונ' ביפנית פירושה 'קערה' ו'דונבורי' הוא מאכל פופולרי ביפן שמורכב כמובן מקערה עם אורז לבן ודביק פלוס שלל תוספות שמשדרגות את המנה.

בתפריט של מסעדת 'אונמי' בתל אביב תמצאו מגוון אופציות מבוססות 'אורז – דונבורי' כמו טורי קארה רייס – קארי יפני עם פרגית, תפוח אדמה, בצל לבן, גזר ובצל ירוק. מוגש עם ביצת עין ואורז מאודה. עוד אחת מעניינת היא שירומי דון – בורי מוקפץ עם כרוב וגזר ברוטב יאקיניקו על מצע אורז מאודה.

ONAMI, הארבעה 18, תל אביב. 0538093399

אוכל תאילנדי בתל אביב. כל המשלוחים

נוצ'מסעדה אסייאתית ברמת השרון. נוצ'. צילום: באדיבות המקום

מרק תאילנדי בכל השנה

המרקים הם מעמודי התווך של המטבח התאילנדי והם נעים בין חמצמצות לחריפות. האעמים החזקים והדומיננטיים באים בטוב בכל עונה בשנה ומאפשרים גיוון של טעמים פיקנטיים ומזינים. כמעט בכל מסעדה אסיאתית ממוצעת תמצאו את מרק ה'טום יאם' התאילנדי שמכיל תבלינים רבים, בעל טעם חריף חמוץ ומשלב גרסאות שונות עם בשר, דגים ופירות ים.

המזרח בצלחת: מסעדת נוצ' ברמת השרון עם תפריט מרקים מגוון ומגרה כמו טום יאם פירות ים פיקנטי על בסיס חלב קוקוס ולמון גראס ומוגש עם עגבניות שרי, פטריות, בצל ירוק וכוסברה בתוספת שרימפס, קלמרי ומולים או מרק מיסו עם דאשי, טופו פטריות נמקו, בצל ירוק ואצות.

נוצ', הסייפן 31, רמת השרון. 035403333

מסעדת תאי צ'ין בקריית טבעון. צילום: באדיבות המקום

הים הפיקנטי של תאילנד

הים מככב תמיד בתפריט האסיאתי בכלל והתאילנדי בפרט. אפשר למצוא את פירות הים והדגים במרקים, סלטים וכמובן בסושי. השילוב של המרקם, הצבעים והתיבולים מבטיח מנה מתגמלת, כיפית ומרעננת. את הים של תאילנד לא נפגוש בקרוב אבל את הדגים החמצמצים מומלץ לפגוש בצלחת וכמה שיותר.

המזרח בצלחת: מסעדת תאי צ'ין בקריית טבעון עם תפריט מיוחד של 'ממעמקי הים'  עם מנות עיקריות מפתות כמו סלמון מאודה בתיבת במבוק על בסיס ירקות שורש, שרימפס מוקפץ ברוטב חמאה, שום ויין לבן עם פטריות ובצל ירוק וגם, בלאק טייגר פנקו – שרימפס בציפוי פירורי לחם יפניים. בתיאבון

תאי צ'ין, ככר בן גוריון 1, קריית טבעון. 0538095398

כל המשלוחים מכל המסעדות