בלאק פריידי – מאכלים אמריקאיים מפורסמים שתוכלו להזמין הביתה

פנקייקים מושחתים, סלופי ג'ו עסיסיים וסלטי קיסר מצטיינים – אלו הן המנות האמריקאיות שישכיחו את הרעב ביום הקניות האולטימטיבי שיחול השנה ב-27 בנובמבר

>אין ספק שהאמריקאים אוהבים לעשות שופינג. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשופינג שמלווה בהנחות ומבצעים מיוחדים. לפיכך בלאק פריידי, שפותח את עונת השופינג הנמתחת בין חג ההודיה לחג המולד, הוא היום שבו מדי שנה נשברים שיאי המכירות בארצות הברית.

שופינג מתגמל ללא מעצורים. צילום: שאטרסטוק

אם יש דבר אחד שהאמריקאים אוהבים לעשות יותר משופינג, הרי שמדובר בלאכול ואם אפשר, אז בגדול. לכן לכבוד בלאק פריידי הבא עלינו לטובה, הפקנו פרויקט מיוחד שיאפשר לכם לעשות קניות על קיבה מלאה במאכלים אמריקאים משובחים. הזמן קצר והקנייה מרובה אז בואו נצא לדרך!

מק אנד צ'יז – המושחתת והגבינתית מכולן

המנה הפופולארית שמורכבת ממקרוני וכמויות מרשימות של גבינת צדר, הגיעה לארצות הברית בחסות הנשיא תומס ג'פרסון, שנתקל במנה בזמן שביקר בפריז. ג'פרסון אפילו הנחה את השגריר האמריקאי בפריז לרכוש מכונה לייצור מק אנד צ'יז לשימושו הפרטי. המנה המושחתת ועתירת הגבינה המותכת צברה לאחרונה פופולאריות גם במחוזותינו הלבנטיניים כשבין השאר תוכלו להזמין אותה במשלוח עד הבית או המשרד מפיצה פיפל (פסטה ברוטב חמאה והמון גבינת צ'דר עם קראסט פירורי לחם בחמאה – 36 שקלים), מאמרטי החיפאית (2 גבינות טבעוניות, נעשית במקום - 75 שקלים), מטקסס ברביקיו (14 שקלים) וממיסטר קורן שבאשדוד (גבינה צהובה ורוטב אלפרדו – 33/26 שקלים).

מקאנדציזתמונת אילוסטרציה/שאטרסטוק/חם ונימוח.

פיצה פיפל, מסילת ישרים 92, תל אביב. 053-9419852

אמרטי, פלמ"ח 25, חיפה. 053-9425364

טקסס ברביקיו, דרך שלמה 43, תל אביב. 053-9366686

מיסטר קורן, הגדוד העברי, אשדוד. 053-7104394

סלט קיסר - הקיסר של הסלטים

איש לא יודע מהן הנסיבות המדויקות שבהן הומצא הסלט הפופולארי הזה, אך ככול הנראה מדובר ביצירה שבאה לעולם בעקבות מחסור בחומרי גלם. אחת הסברות היא שהשף צ'זרה קרדיני יצר את הסלט ב-4 ביולי 1924, לכבוד קבוצה של כוכבי קולנוע שהגיעו למסעדה שלו במקסיקו. כיוון שהיה זה יום עמוס מאוד וחלק ניכר מחומרי הגלם במטבח אזל, קרדיני הלך על שיטת "מה שאפשר ממה שנשאר" וכך בא סלט הקיסר לעולם.

סלט קיסר קלאסי כולל חסה, קרוטונים, רוטב ווסטרשייר, ביצה טרייה, מיץ לימון, מלח, חרדל, שום כתוש, שמן זית, פלפל שחור, גבינת פרמזן ואנשובי. עם זאת, יש שפים שנוהגים לשדרג את הסלט הבסיסי עם שלל תוספות ובכלל זה בייקון, אבוקדו, עגבניות, פירות ים ועוד. את סלט הקיסר שלכם תוכלו להזמין בין היתר ממסעדת אוליו (חסה, עגבניות שרי, בצל סגול, גבינת פרמזן וקרוטונים, מגיע בליווי רוטב קיסר – 39 שקלים) או ממסעדת סזאר שברחובות (לבבות חסה עם קרוטונים, פרמז'ן ורוטב קיסר – 39 שקלים) וכן מסניפי רשת אגאדיר (לבבות חסה, פילה עוף, קרוטונים ברוטב קיסר – 55 שקלים).  

salad

תמונת אילוסטרציה/שאטרסטוק/הכל מתחיל ונגמר ברוטב

סזאר, חיים פקריס 3, רחובות. 053-9424977

אגאדיר – כל הסניפים

אוליו, יצחק מודעי 2, רחובות. 053-9347891

Cheesesteak – השילוב המושלם בין גבינה, לחם ובשר

Philadelphia Cheesesteak הוא בין הכריכים המפורסמים ביותר שנוצרו בארצות הברית. הכריך המושחת בא לעולם בתחילת המאה ה-20, בדוכן נקניקיות. לפי הידוע לנו כיום, ממציאי הכריך בסך הכול רצו לאכול משהו שאינו נקניקיה בלחמנייה ולכן במקום נקניקייה, הכניסו ללחמנייה פרוסות דקות של סטייק ומעל הטעים טעים הזה, פיזרו בצלים צלויים. הגבינה המותכת אגב, נוספה למתכון רק בשלב מאוחר יותר.

את הכריך המשובח תוכלו להזמין במשלוח בין היתר מהסניפים של ניו דלי (פילדלפיה סטייק סנדוויץ' – 35 שקלים), מרשת פילדלפיה (פילדלפיה אנטריקוט קלאסי – פרוסות אנטריקוט, בצל ופלפל אדום מוקפצים, גבינה סקנדינבית, ברוטב מיונז חרדל – 49 שקלים) וממסעדת דיקסי המיתולוגית (כריך סינטה פילדלפיה – גבינה שוויצרית, בצל ופטריות מטוגנים, ארוגולה וממרח מיונז חרדל – 69 שקלים).

ניו דלי – רמלה וקריית ביאליק

פילדלפיה – רמת השרון ותל אביב

דיקסי, תוצרת הארץ 3, תל אביב. 053-8092765

סלופי ג'ו – מפוזר להחריד אך טעים להפליא

סלופי ג'ו הוא כריך נוסף שבא לעולם בתחילת המאה ה-20 בארצות הברית, כשגם במקרה הזה ישנן מספר תיאוריות בנוגע לאדם הראשון שהגיש את הכריך המפורסם. עם זאת, בעוד שיש חילוקי דעות בנוגע למקור ההמבורגר, הרי שבנוגע לסלופי ג'ו, אין עוררין על כך שמקורו בארצות הברית. סלופי ג'ו הוא כריך שמוגש בדרך כלל בלחמניית המבורגר, המכילה בשר טחון, בצל מטוגן ורוטב כזה או אחר על בסיס עגבניות. שמו המיוחד של הכריך ("ג'ו המרושל") מעיד על כך שתוכן הלחמנייה נוטה להתפזר על הצלחת בזמן האכילה.

תמונת אילוסטרציה/שאטרסטוק/בשר חם ומנחם.

מסניפי רשת רובן תוכלו להזמין מנת סלופי ג'ו (בורגר מפורק מוקפץ עם רוטב ברביקיו ובצל מטוגן, נערם בג'בטה עם ספייסי מיונז – 48 שקלים) וכן מנת סלופי ג'ו למתקדמים הכוללת סלופי ג'ו עם פטריות פורטובלו ואיולי כמהין (56 שקלים). זוג וריאציות תמצאו גם בתפריט המשלוחים של רשת בורגר סאלון, המציעה סלופי ג'ו פיקנטי (ג'בטה במילוי בשר טחון ופטריות מוקפצות, בתוספת בצל מטוגן, חסה, עגבניות, בצל, מלפפון חמוץ, רוטב ברביקיו ורוטב שמנת פלפלת – 44 שקלים) וסלופי פרגית (ג'בטה במילוי בשר פרגית טחון, פטריות מוקפצות ובצל מטוגן ברוטב ברביקיו, בתוספת חסה, עגבנייה ורוטב לימונצ'ילי ואיולי – 44 שקלים).

כמו כן תוכלו להזמין סלופי ג'ו משובח ממסעדת Fred Diner שבראש העין (לחמניית רוסטיק עם חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל סגול עם מיונז, פסטו וחרדל דיג'ון, מוגש עם תוספת טבעות בצל או צ'יפס – 39 שקלים) ומסניפי רשת ג'וני קריספי (הקוביות של סלופי ג'ו (4 יח') – משטח כריכים אישיים לחלוקה הנמסים בפה – 40 שקלים).  

רובן – כל הסניפים

בורגר סאלון – כל הסניפים

Fred DINER, העבודה 11, ראש העין. 053-7105854

ג'וני קריספי – כל הסניפים

פנקייק – לזה אנחנו קוראים ארוחת בוקר!

אין כמעט מדינה בעולם שאין לה גרסה מקומית לפנקייק, כשהגרסה האמריקאית מגיעה בדמות ערימה הכוללת מספר יחידות, המוגשת בליווי של סירופ מייפל או חמאה.  כמו כן בניגוד לגרסאות אחרות, הפנקייק האמריקאי הוא פנקייק עבה יחסית שיכול להגיע לעובי של ס"מ ואף יותר. הפנקייק הוא מאכל קלאסי בארוחת הבוקר האמריקאית אך יכול לככב גם בתפריט הקינוחים. כאשר המנה מוגשת כקינוח, לרוב היא תלווה בכדרי גלידה, סירופ שוקולד, פירות טריים, קצפת ועוד. כמו כן לעיתים המתכון כולל פירות כמו אוכמניות, תפוחים, שוקולד צ'יפס וכיו"ב.

תמונת אילוסטרציה/שאטרסטוק/מתוק לו מתוק לו.

מגוון מרשים ביותר של סוגי פנקייק תוכלו למצוא למשל בתפריט המשלוחים של פנקייק בעיר שממוקמת בעכו, כשבין השאר מדובר בפנקייק פררו רושה (35 שקלים), פנקייק חלווה (28 שקלים) ואפילו פנקייק פיסטוק (38 שקלים). אם אתם גרים באזור רעננה, נמליץ לכם לעיין בתפריט המשלוחים של Oldies, הכולל אף הוא מבחר מסנוור של סוגי פנקייק ובכלל זה פנקייק אלפחורס סטייל (פנקייקים עטופים בריבת חלב וקוקוס, בתוספת גלידה וניל, מקופלת לבנה וקצפת – 56 שקלים), פנקייק נשיקת הלימון (קרם מסקרפונה עם רוטב פירות יער, שוקולד לבן, דובדבני אמרנה, נשיקות מרנג וגרידת לימון – 52 קלים) ופנקייק קינדר בואנו (נוטלה, ממרח קינדר ושוקולד לבן נפגשים עם כדור גלידה, עטוף בשוקולד חם, שברי אגוזים ושברי קינדר בואנו. מוגש עם קצפת בצד – 57 שקלים).

פנקייקים מושחתים מאין כמוהם מככבים גם בתפריט המשלוחים של דיזייר שבתל מונד והכוונה היא למשל לפנקייק פופקורן (ממולא בקרם לוטוס עשיר ומצופה בקרם לוטוס מדהים, עם שברי עוגיות לוטוס – 42 שקלים), פנקייק בייגל (פנקייק ברוטב טופי קסום עם קרמל מתוק וציפוי שברי בייגלה מלוח – 42 שקלים) ופנקייק מרשמלו (בתערובת עם נגיעות מרשמלו, בציפוי רוטב מרשמלו, צ'אנקים של מרשמלו ומקופלת לבנה – 42 שקלים).

פנקייק בעיר, בן עמי 17, עכו. 053-9386450