רק בתל אביב: המשלוחים המפתיעים של הקורונה

המבורגר סודי בטוסט, ערכת אוכל ביתי למצונן, סביח וותיק שחוזר וספגטי בולונז בפיתה. גם בימי הקורונה, תל אביב מוכיחה שהיא עדיין העיר הכי צבעונית, אמיצה ומלאה באפשרויות קולינריות ופופ אפים מדליקים. המלצות משלוחי קורונה של העיר הגדולה

המשחק הקולינרי ממשיך. טוסטבורגר, תל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו

מסעדות שף שעברו למשלוחים, מיזמים פרטיים ופנינות קולינריות של העיר הגדולה - זה מה שאנחנו מגישים לכם היום בכתבה. המציאות החדשה שנכפתה על המסעדנים הובילה רבים מהם לנסות להמציא את עצמם מחדש. מי שבעבר לא חשב בכלל על משלוחים מצטרף עכשיו לעניין; מי שהחזיק מקום קבוע וסגר הפציע בפורמט פופ-אפ; מי שכבר חשבנו שהמציא כל מה שאפשר חוזר עם הפתעות (היי אייל שני); מטבחים נטושים הפכו למטבחי שפים ועוד ועוד הפתעות שרק השילוב הנפיץ של קורונה ותל אביב יכול לייצר. מתחילים:

המשלוחים הסודיים של תל אביב
משלוחים מומלצים בתל אביב
משלוחי אוכל ביתי בתל אביב

המתוקים של תל אביב. סופט קוקיס. צילום: אינסטגרם

סופט קוקיס – עוגיות עד הבית

ההמלצה של משלוח עוגיות מסופט קוקיס בשרונה מרקט מגיעות עם אזהרה – זהירות, ממכר. העוגיות המפנקות מגיעות בכמה טעמים ושילובים בהם שוקולד צ'יפס רגיל או מריר, עוגיות M&M בכמה פורמטים, עוגיות אוראו, סופלה שוקולד ועוד (20-18 שקלים לעוגייה גדולה, ברכישה של 10 ויותר מקבלים שתי עוגיות בחינם).

לעוגיות הפריכות אפשר להוסיף פינוקים כמו קרפ צרפתי עם תוספות (25 שקלים), מילקשייק (מ-18 שקלים), אייס קפה (מ-18 שקלים), עוגיות קפואות לאפייה ביתית (13 שקלים לארבע עוגיות קטנות) ועוד.

20 שקלים למשלוח ברחבי תל אביב (מעל 100 שקלים משלוח חינם), מינימום 70 שקלים להזמנה.

soft cookiesss – שרונה מרקט, תל אביב. 0539347579

 תסמכו על אייל שני. הוא מבין בפיתות. צילום: באדיבות המזנון

המזנון – ספגטי בולונז בפיתה

נדמה שאייל שני כבר הכניס הרבה דברים מפתיעים לתוך פיתות והפך את הקונספט למזוהה איתו, אף שפיתות הכילו מאכלים הרבה שנים אחורה. מיתוג הוא כנראה שם המשחק. עכשיו, אחרי הכרובית בפיתה, כבדים בפיתה, מלנזאנה בפיתה, קבבורגר בפיתה, מגיעה התפנית החדשה בעלילה – ספגטי בולונז בפיתה (44 שקלים). או כמו שאייל שני מתאר את זה בתפריט "גנבנו סיר של סבתא איטלקיה, שמנו אותו בפיתה".

10 שקלים דמי משלוח, משלוחים ברחבי תל אביב.

המזנון – אבן גבירול 23, תל אביב. 0536130765

הבראנצ' של קפה טאיזו. צילום: גל קולג 

קפה טאיזו – בראנץ' אסייתי

השף יובל בן נריה שבימים של שגרה מוביל את מסעדת טאיזו, החליט לא לעצור במהלך הקורונה והשיק לפני כמה חודשים את CAFE TAIZU. ב-CAFE TAIZU יצר בן נריה תפריט המתאים לחוויית משלוחים יום-יומית, נגישה ויצירתית עם אותו קו אסייתי המזוהה איתו. התפריט מציג מגוון מנות ממטבחי דרום-מזרח אסיה: סין, תאילנד, וייטנאם והודו.

לאחרונה התווסף למשלוחים תפריט בראנץ' חדש. ב-228 שקלים מקבלים בימי שישי בשעות 15:00-11:00 ארבע מנות לבחירה לזוג מתוך ססמי נודלס, ספרינג רול בקר / שרימפס, לארב גאי, ועוד. לעיקרית בוחרים שתי מנות לזוג מתוך פאד קפאו, פרייד רייס, שקשוקה, סטיקי מיט ובאן מי סלט ביצים וכבד.

קפה טאיזו - מנחם בגין 23, תל אביב. 0537933705

 כוס תה משודרגת במיוחד. הערכה של קיטון. צילום: גיל אבירם

קיטון - ערכה למצונן (ומתפנקים)

מסעדת האוכל המזרח אירופאי הוותיקה, שכבר פעילה 75 שנים (!), ממציאה את עצמה מחדש ולצד מנות הדגל הקלאסיות (כבד קצוץ, קרפלך, רגל קרושה, חמין, מטיאס ועוד) הוסיפה ערכה חדשה למערך המשלוחים – ערכה למצונן (ולמתפנקים) כפי שהם מכנים זאת.

בקיטון מבינים מהו געגוע לאוכל של בית ולאכול מנחם, ותיכף עם פרוץ שעון החורף לחיינו, מציעים בקיטון משלוח עד הבית של מנות הדגל לצד ערכה שמזכירה את בית סבתא או בית אמא ובה מרק עוף של סבתא עם נתחי עוף, ירקות וביציות – 500 מ"ל; מרק עוף צח עם איטריות – 500 מ"ל; צנצנת דבש קטנה; שתי חליטות תה משתנות כמו קמומיל, ג'ינג'ר ואחרות; שורש כורכום; ומקל קינמון (130 שקלים).

דמי משלוח מ-15 שקלים, אזורי חלוקה ברחבי תל אביב.

קיטון - דיזינגוף 145, תל אביב. 0539379307

 אפי חזר לתל אביב. צילום: אינסטגרם

הסביח של אפי בפופ-אפ

אחרי היעדרות ארוכה, יש שיאמרו ארוכה מידי, של כשבע שנים, חוזר הסביח של אפי רז לתל אביב וזמין באיסוף עצמי ובמשלוח. מה שהיה מוכר בעבר כסביח פרישמן ואחר כך סביח טשרניחובסקי חזר עכשיו עם השם סביח 29 ומתארח מידי יום בבר הפיקוק (בשעות 15:00-10:00).

בסופו של דבר זהו דוכן הסביח המוכר בגרסת פופ-אפ עם הוויטרינה והפיתה שבתוכה עולם שלם של טעמים ומרקמים. ההרכב ידוע – חצילים, טחינה, ביצה קשה, תפוחי אדמה, עמבה, פטרוזיליה בשכבות על גבי שכבות בהינדוס מדויק (29 שקלים למנה).

סביח 29 - מרמורק 14, תל אביב. 035607000

כריך של אלון פלד. צילום: אינסטגרם

אלון פלד – פופ-אפ כריכים

השף אלון פלד מציע פופ-אפ קולינרי בשם "קרייב" במתחם שוק הכרמל, שמבוסס על אוכל מושחת ומנחם בדמות כריכים בהם קריספי צ'יקן עם נאגטס ושרימפבורגר בקארי חריף. הדגש הוא על הרטבים העוטפים את התוכן ונספגים לתוך הלחמניות הרכות (55 שקלים למנה). אלון מכין רוטב פלפלים חריף על בסיס שום מותסס בדבש, ברביקיו דובדבנים מותססים מתקתק מעט ואבקת פירי-פירי.

הפופ אפ פעיל בחמישי ושישי, יש משלוחים ברחבי תל אביב ויפו או טייק אווי.

קרייב - הזמנות בווטסאפ 054-9576726 ובאינסטגרם 'alonpeled1'

חגיגה של שחיתות. מינימנגס. צילום: גיל אבירם 

Minimongous - פופ-אפ בתל אביב

רשת ההמבורגרים יומנגס השיקה לראשונה בתל אביב פופ-אפ בשם Minimongous הכולל לחמניות חדשות בטעמים בהם לחמניית עגבניות מיובשות עם בצק בזיליקום, לחמניית תירס עם פולנטה, לחמניית חמאת בוטנים עם בוטנים מסוכרים ולחמניית פרצל עם גאודה וצ'ילי. בנוסף יש בתפריט שלושה סוגים של נקניקייה בלחמנייה. הדגש בכל המנות הוא שחיתות והגזמה.

הפופ אפ התל אביבי משלב טעמים מוכרים של מסעדת האם לצד חידושים בלעדיים למקום. ההמבורגר עשוי מבשר בקר טרי שנטחן במקום ואותו ילוו תוספות מטורפות וייחודיות למינימנגס כמו ברי בציפוי קורנפלקס, סינטה עטופה בבייקון, קרוקט לחי בקר, שרימפס בחמאה, אסאדו בבישול ארוך של 12 שעות ועוד. במינימנגס אפשר לבחור ארוחה מלאה או מנות בודדות ותהיה גם בחירה בין תוספת צ'יפס לפוטטו ג'ק עם חמאת קייג'ון וגרידת לימון ורוטב שמנת פטריות ערמונים.

הפופ אפ החדש מתמקד בחוויית האנבוקסינג במסגרת שליחויות ואיסוף עצמי, מ-36 שקלים למנה, מ-62 שקלים לארוחה.

מינימנגס - אחד העם 15, תל אביב. *9775

 קציצות מרגז עם טוסטבורגר. צילום: אנטולי מיכאלו

טוסטבורגר

הטוסטבורגר נפתח לפני כחודשיים בתל אביב ובימי הסגר עבר גם למשלוחים ולטייק אווי. הפורמט החדשני של פאסט קז'ואל פוד. מי שעומד מאחוריו הוא אוהב גרינברג (26) שחי את עולם המטבח מאז גיל 13. לפני כשלוש שנים נולד המיזם הראשון שלו, הבית של הצב, בפאתי אזור התעשייה של חולון. לפני כשנתיים החליט גרינברג שהוא עושה ניסוי והגיע ל"הבית של הצב" עם קילו בשר, חבילת לחמניות וטוסטר מהבית. אחרי כמה משחקים נולד הטוסטבורגר. את הקונספט הוא הביא לרחוב אלנבי בתל אביב והבסיס נותר המבורגר וטוסט.

בשר ההמבורגר נטחן ומתובל במקום לפי מתכון סודי, הבשר הטחון החי נכנס היישר לתוך חצי לחמנייה ומשם לטוסטר לזמן הכנה של שש דקות על השעון. הטוסטבורגר מגיע  בקומבינציות שונות: 100 גרם (21 שקלים) / 200 גרם (37 שקלים) / 300 גרם (49 שקלים) וגם גרסה טבעונית עשויה מחלבון אפונה, ריבת בצל ועלי אורגולה.

השילובים הם מגוונים ולא שגרתיים בהם טוסטבורגר עם סלט ביצים, עגבנייה ומלפפון חמוץ; טוסטבורגר עם ריבת צ'ילי גבינה כחולה / גאודה ועלי אורגולה; טוסטבורגר עם ריבת בצל, צ'אנקים של בייקון טלה ועלי אורגולה; טוסט בורגר עם קוביות אננס מוקפץ בצ'ילי וגבינה כחולה; טוסובורגר עם קציצת מרגז בתוספת קולסלאו או רק טוסטבורגר נטו ועוד.

טוסטבורגר - אלנבי 93, תל אביב. 0545973766

כל המשלוחים מכל המסעדות