פיצה לארוחת צהרים- הנה כל המרכיבים והתוספות המזינות שיפתיעו גם אתכם!

היא נימוחה, טרייה, מלאה בניחוחות וטעמים, אהובה על כולם ורובנו המוחלט (90% אם לדייק) נרכוש אותה בפיצרייה מועדפת. שוחחנו עם חמישה מסעדנים מובילים בירושלים וליקטנו את כל הטיפים והסודות לפיצות מזינות שהולכות להפתיע גם אתכם!

צילום: עידן גור

ירקות אבל גם פירות

על אף שרוב רובה המוחלט של האוכלוסייה מציין שפיצה אינה מזון בריא (עלפי סקר רחב היקף שנערך בשנת 2018 על ידי ערוץ 13) לישראל השף ממסעדת אקסטרה צ'יז יש את המתכון שהופך את המשולש האהוב לבריא ומלא בפריכות. "חומרי גלם טריים הם הבסיס לכל פיצה בריאה- החל מאפייה שנעשית מדי יום, וכלה בבחירה של ירקות עסיסיים כמו רוטב העשוי מ 100% עגבניות- עדיף בהכנה עצמית ושילוב בין גבינת מוצרלה וגבינה צהובה מסוג the best ביחס של חצי- חצי. בנוסף כדי להעשיר את המנה ולהעלות את ערכה התזונתי מומלץ לשלב פלפלים קלויים או מטוגנים, בצל ופטריות מטוגנות, תירס, עגבניות, פסטו טרי, סוגים שונים של גבינות (עיזים ובולגרית) אנשובי ואפילו אננס, שמשתלב היטב במרקם ומצליח להפתיע כל פעם מחדש!"

אננס?

"בהחלט, זו פיצה בסגנון הוואי ומסתבר שזו גם הפיצה האהובה ביותר באוסטרליה" "אקסטרה ציז, נמצאת בדב גרונר 2 ירושלים, ומוכרת את מגש האקסטרה לארג' כולל התוספות בעלות של 57 ₪. בנוסף במקום מוגשות פסטות, ביניהן מנת הדגל- פסטה פנה פטריות מוקרם.

ברוקולי ותרד, עגבניות ופטריות

ברשת ישנן מעל לשבע מיליון תוצאות שמנסות לפצח שאלה מרכזית אחת-איך לשכנע ילדים לאכול ירקות? לעידן כהן השף של "דניה קפה בכיכר" יש חדשות טובות להורים המודאגים: "ברוקולי, עגבניות, פטריות, תרד – כל ירק נותן את הארומה שלו, נשטף ומטופל ואז מונח על בסיס הפיצה ושומר על ערכיו התזונתיים בזכות האפייה הקצרה. לא רק שזה נראה טוב ויפה לעין אלא גם טעים ביותר"! בנוגע לבחירת חומרי הגלם עידן מציין, שמומלץ לבחור במרכיבים עונתיים, כך נשמרת הטריות וגם ניתן לעמוד במגבלות הכשרות (מסעדת דניה קפה בכיכר כשרה למהדרין) כמובן לא להתפשר על 100% רוטב פיצה שעשוי מ 100% עגבניות, 100% גבינת מוצרלה וירקות טריים. ספר לנו על שילוב אהוב שזוכה להצלחה בקרב לקוחותיך? "פיצה "ביאנקה" על בסיס רוטב לבן, פטריות, שמן כמהין, ערמונים, ביצי עין פרמז'ן ורוקט- פיצה שהיא למעשה ארוחה שלמה, שיש בה את כל הערכים התזונתיים המרכיבים ארוחה מזינה והיא מצטיינת בטעם עשיר"!

אם אפשר... עוד מוצרלה!

עם מאיר חן שף מסעדת "איל פרסקו" אנו משוחחים בתחילתו של ערב עמוס שרובו כולל את המנה המוצלחת והמועדפת ביותר על לקוחותיו- "פיצה בלקנית בתוספת מוצרלה איכותית, עגבניות שרי, נגיעות של פסטו וגבינת פטה מעל".

שחיתות!

"והרבה מעבר לכך, בסוף הילדים מקבלים פיצה איכותית, מזינה, טרייה ובריאה בהכנה מקומית מלאה- כולל טיפול בחומרי הגלם תוך שמירה מיטבית על היגיינה ונהלים ברורים, אפיית הבצק והכנת הרוטב והתוספות, הגבינה מונחת בנדיבות מפנקת, הירקות נטעמים היטב בפיצה ומעלים את ערכה התזונתי של המנה.

 

צילום: גליה אבירם

עשבי תבלין טריים

גם מושיקו כהן שף מסעדת מלה ביסטרו הצרפתית, אחד מהמוסדות הקולינריים הוותיקים בבירה, הממוקם בתוך מבנה עתיק ונושק אל נופה הציורי של עין כרם שם את הדגש על המוצרלה וחומרי הגלם הטריים: "כשמדובר על ארוחת ילדים בריאה ומזינה נעדיף חומרי גלם משובחים, טריים וטבעיים: רוטב עשיר של עגבניות טריות עסיסיות, 100% גבינת מוצרלה, עשבי תבלין טריים – ואם גודלו באדנית או בגינה הפרטית אז מה טוב וקמח איטלקי משובח, שמשלים את החוויה. אי אפשר לטעות עם פיצה גולמית, השומרת על המסורת והאותנטיות האיטלקית.

הסוד הוא במחמצת

ברשת פיצה "דומינו" יש מסורת ארוכת בה בסיס הפיצה עשוי ממחמצת בת 20 שנים, שממנה מפיקים מחמצות נוספות אורן בביוף הבעלים של הסניף הירושלמי טוען שהבצק המזין הופך את הפיצה למזון המהיר הבריא ביותר. ומה לגבי התוספות? בגזרת התוספת הוא מפתיע עם בטטה קלויה, שמעניקה לפיצה טעם מעניין מאוד עם מרקם נימוח בפה, תרד מרענן וכמובן התוספות האהבות ביותר גבינות: פרמז'ן, עיזים, בולגרית ומוצרלה, שילוב של ירק טרי, בצק מחמצת וגבינות מעלה את הערך התזונתי של המנה ותורם לתחושת שובע. "הסוד של דומינו הוא בחומרי הגלם, את הבצק אנו חותכים בעבודת יד ואופים בתנור לבנים הנקרא- פיצה מאסטר,. בתנור העוצמתי ניתן לשלב טעמים נוספים ולכן אנו מציעים שילובים "משוגעים" כמו פיצה עם פסטה, חצ'פורי וכמובן פיצות מיוחדות בהזמנה אישית". באשר לשאלה בנוגע לתוספת הפיצה האהובה ביותר בסניף הוא עונה תשובה מפתיעה: "פטריות טריות וחלפיניו, אבל יש גם מחלוקת בן גבינת עיזים, בזיליקום ודבש".

סניף פיצה "דומינו" הירושלמי ממוקם ברחוב ההגנה 21, שכונת הגבעה הצרפתית, בירושלים. במקום מוגשים גם סלטים ופסטות.