מסעדת טומי: הטבעונית של אילת

זה אמנם לקח לא מעט שנים, אך בשעה טובה אילת התחדשה במסעדה טבעונית למהדרין. טומי הטבעונית פועלת בתוך מסעדת אולה הבשרית, אך מטבע הדברים מציעה תפריט שונה לגמרי. סקירה והמלצה

אין כמעט ענף במשק הישראלי שלא טולטל בצורה חזקה בעקבות משבר הקורונה. אך בעוד שרוב הענפים סבלו מירידה משמעותית בהכנסות, ישנם גם כאלו שדווקא מדווחים על עלייה נאה מאז פרוץ המשבר. ולא, אנחנו לא מתכוונים רק למשווקי המסכות החד-פעמיות...

אין חו"ל, יש אילת. צילום: שאטרסטוק

במהלך חודש יולי, חלה עלייה של 12% בכמות החיפושים בגוגל שביצעו ישראלים שהתעניינו בחופשה באילת, בהשוואה לחודש יולי 2019. לעלייה המרשימה תרמה העובדה שסגירת השמיים הובילה את העם היושב בציון לחפש אלטרנטיבות מקומיות. אמנם בשל המצב הכלכלי המורכב שאליו נקלעו רבים מאזרחי ישראל, ניתן לראות ירידה קלה בתפוסת בתי המלון בעיר הדרומית בישראל, אך עדיין במהלך חודש יולי, נהנו בתי המלון באילת מתפוסה ממוצעת של 77.5%.

לכל המשלוחים באילת והסביבה

נופשים בטוב: משלוחים מומלצים באילת

צדיקה יחידה בסדום

אם כבר יצא לכם לנפוש על חופי הים האדום, אתם בטח יודעים שבאילת ישנן עשרות אם לא מאות מסעדות מצוינות. אם אתם מתכוונים להצטרף לנופשים הרבים הפוקדים את אילת בימים אלה כדי ליהנות מהימים האחרונים של הקיץ ומקפידים על תזונה טבעונית למהדרין, יש לנו חדשות טובות בשבילכם: נכון להיום במסעדת אולה המצליחה, מציעים שלושה תפריטים: התפריט הבשרי של אולה, תפריט הסושי של איזבלה והתפריט הטבעוני של טומי.

מסעדת טומי המושקעת באילת. צילום: באדיבות המקום

שלושת התפריטים כשרים למהדרין ובשלושתם ניכר שהושקעה הרבה מאוד מחשבה בכל הפרטים, הגדולים והקטנים כאחד. כעת דמיינו לכם שאתם נמצאים בחדר מפנק במלון אילתי מפואר, תשושים לאחר יום שלם של שחייה ובילויים וכל מה שמתחשק לכם זה לאכול ארוחה טבעונית איכותית: קפיצה קטנה לאולה וכל מה שתוכלו לחלום עליו, יוגש לשולחנכם תוך זמן קצר.

טומי, תרשיש 7, אילת. 0537102192

חופשה טעימה: משלוחי פיצה מומלצים באילת

ככה פותחים ארוחה!

במסעדת טומי, שפועלת בחזית מלון בל הוותיק, תוכלו להזמין בראש ובראשונה פוקצ'ה איכותית שנאפית בתנור אבן, המוגשת עם עשבי תיבול, סלסת עגבניות טריות וטחינה ביתית (12 שקלים). בנוסף תוכלו ליהנות ממנות נוספות שנאפות בחום הלוהט של תנור האבן של טומי, בדגש על הפיצות המיוחדות שמבוססות על בצק מחמצת. הפיצה החביבה עלינו היא הפיצה היוונית שמגיעה עם רוטב עגבניות ביתי, זיתי קלמטה, בצל סגול וזעתר (56 שקלים), שיותר ממומלץ לשדרג עם תוספת של פלפל חריף (תוספת של חמישה שקלים).   

מנות פתיחה ועד קינוחים מושקעים. מסעדת טומי, אילת. צילום: באדיבות המקום

אם אתם מפחדים ובצדק להתמלא מהר מדי, תוכלו לדלג על הפוקצ'ה ועל הפיצות ולפתוח את הארוחה במנה ראשונה או שתיים. הכוונה היא למשל לקרפצ'יו סלק אבוקדו (גילופי סלק, שמן זית, מלח אטלנטי, לימון טרי, ממרח אבוקדו, שקדים קלויים ושומשום לבן – 36 שקלים), חציל כל טוב (חציל שרוף על האש, טחינה אדומה, גרגירי חומוס, קרם לימון כבוש, סלסה עגבנייה, קונפי שום, קרם סלק ובצל סגול – 36 שקלים) וסלט עלים והדרים (חסה, כרוב לבן, כרוב אדום, גילופי גזר, שאלוט, נבטים סיניים ושקדים קלויים ברוטב ויניגרט קלמנטינות ונענע – 32 שקלים).

כל הטוב (והטבעוני) שבאילת

באופן עקרוני ישנם סועדים שמקפידים בכל ארוחה מחדש, למלא את השולחן בשלל מנות ראשונות ומוותרים מראש על העיקריות. מדובר כמובן ביופי של דרך להרכיב ארוחה שכן הראשונות של טומי בהחלט מצדיקות ארוחה משל עצמן. עם זאת, מומלץ בהחלט לתת צ'אנס גם למנות העיקריות של טומי ולכל הפחות להזמין אחת מהן ולחלוק.

בין העיקריות היותר מיוחדות בתפריט הטבעוני של טומי, מככבות מנות כמו קבב טבעוני (על בסיס סלק וחלבון אפונה, בליווי פירה ובצל מקורמל – 58 שקלים), לינגוויני כמהין (עגבניות קרועות, יין לבן, קרם חלב קוקוס, שום, צ'ילי וקארי – 54 שקלים) והמבורגר טבעוני בלחמניית בריוש (על בסיס סלק וחלבון אפונה. מוגש עם חסה, עגבנייה ובצל סגול – 58 שקלים). בנוסף חיבבנו מאוד את הראגו הטבעוני של טומי, המורכב מבצל, עגבניות, לקט פטריות, שמן זית, כמהין, שום ופסטו בוטנים (54 שקלים).

הקינוחים של מסעדת טומי. צילום: באדיבות המקום

עם כל הכבוד, תפוח זה לא קינוח

גם אם אתם שומרים על הגזרה ובימים כתיקנם מקפידים לאכול לקינוח בעיקר פירות טריים, ברצוננו להזכיר לכם שאתם נמצאים בחופשה באילת ולא פחות חשוב מזה, שחיים רק פעם אחת. אז אם יישאר לכם מקום ויתחשק לכם להתפנק באמת, נמליץ לכם להתמסר לאחד מהקינוחים המושקעים של טומי.

תפריט הקינוחים של טומי כולל ארבע מנות שיהפכו כל ארוחה למושלמת: מלבי קוקוס ופיסטוק (חלב קוקוס, רוטב אמרנה ופירות יער, קוקוס ופיסטוק), סופלה שוקולד חם (מאפה שוקולד חם ביתי בליווי כדור גלידה וניל ומתוקים), צ'ורוס (מקלוני בצק מטוגנים במעטפת קינמון וסוכר בליווי מתוקים) ושלושה כדורי גלידת וניל של בן & ג'ריס עם דבש תמרים ופצפוצי בוטנים (כל אחד מהקינוחים עולה 28 שקלים בלבד).

חופשה מהנה. חוף הים באילת. צילום: שאטרסטוק

לסיום נציין שנכון לימים אלה, לא ניתן להזמין את המנות המופלאות של טומי במשלוח. עם זאת, יתכן שהדברים ישתנו בעתיד. לכן לפני שאתם מתקלחים, מתלבשים, מתגנדרים ומתבשמים, טוב תעשו אם תתקשרו לטומי (053-9442686) ותוודאו שאכן אין ברירה אלא לצאת מהמלון ולהגיע למקום. כעת רק נותר לנו לאחל לכם בתיאבון ושתהיה לכם חופשה מעולה!     

כל המשלוחים מכל המסעדות