שימו את הטופינגס בטופ! תוספות שוות על ההמבורגר

מפרוסות האננס הצלויות של פלורנטין בורגר בר לחלפיניו הכבוש של וספה בורגר, כך תשדרגו את ההמבורגרים שלכם עם שלל תוספות מדליקות

"זה לא פשוט להיות פשוט, תמיד רוצים יותר", כתב שלום חנוך. וכמה שהוא צדק. כי כולנו רוצים יותר: מעניין יותר, מלהיב יותר, מסעיר יותר, רק לא פשוט יותר. קחו לדוגמה מנה פשוטה כמו המבורגר – לחמנייה טובה, בשר משובח, כמה ירקות טריים ואולי גם מריחה קלה של מיונז וקטשופ. האם באמת צריך יותר מזה? מתברר שכן! נראה שכדי להצליח לעורר עניין בשוק ההמבורגרים התל-אביבי, צריך יותר מזה ואפילו הרבה (הרבה) יותר.

והדרך הטובה ביותר להפוך את ההמבורגר ליותר מסתם עוד המבורגר פשוט, היא לשדרג אותו עם שלל תוספות מקוריות. בכל רחבי העולם ניתן למצוא המבורגריות שמציעות תוספות מופרכות לחלוטין, כשאת מצעד המוזרויות מובילה ארה"ב שהביאה לעולם תוספות הזויות כמו פאדג' חם, בננות מטוגנות, ריבת עגבניות ואפילו קוויאר.

אבל עם כל הכבוד לאמריקאים, גם למסעדנים התל-אביבים, לא חסרים דמיון וכושר המצאה. רוצים הוכחות? קבלו כמה מהמוסדות המקומיים, המציעים תוספות שלא ישאירו אף סועד אדיש.

בורגר סטיישן 23

זה לא סוד שאת ההצגה שעולה מדי יום בבורגר סטיישן 23, גונבות בכל ארוחה מחדש הלחמניות הצבעוניות. מצד שני ישנם גם כאלה שפשוט מכורים לציפוי העדין של הפלפל השחור, שמעניק להמבורגרים מעטפת פריכה ופיקנטית. אנחנו לעומת זאת, אוהבים בעיקר את הטופינגז. מבחר הטופינגז של בורגר סטיישן 23 אמנם לא מסנוור אבל אין ספק שכל תוספת נבחרה בפינצטה.

בנוסף לתוספות המוכרות כמו ביצת עין, פטריות, בצל מקורמל וצד'ר (8 שקלים לכל תוספת), תמצאו בתפריט של בורגר סטיישן 23 גם תוספות קצת פחות שגרתיות כמו לדוגמה פלפלים פיקנטיים (8 שקלים). אם תרצו לשדרג את ההמבורגר שלכם עם טעמים נוספים של בשר, נמליץ לכם ללכת על טופינג של אסאדו, אנטריקוט, טלה או אווז (13 שקלים לכל תוספת) ואם חשקה נפשכם בתוספת שתעניק לקציצה טוויסט ירקרק, כל מה שאתם צריכים זה להזמין טופינג של אבוקדו (8 שקלים) ובזה נגמר הסיפור. בתיאבון!

בורגר סטיישן 23, שארית ישראל 23, תל אביב. 053-9345283

בורגר סטיישן צילום: אנטולי מיכאלו

הפרופסור ההמבורגר המחתרתי

ההמבורגר המחתרתי של הפרופסור הוא בין מיזמי ההמבורגרים המסתוריים ביותר שישנם. הוא החל את דרכו ב-2018 כשבתחילת הדרך, מדובר היה בסוד של יודעי דבר בלבד: לפרופסור לא היה אתר ואפילו לא כתובת אלא רק מספר ווטסאפ, שבאמצעותו ניתן היה להזמין את ההמבורגרים אפופי המסתורין וניחוח העשן. למעשה יתכן מאוד שחלק מסוד ההצלחה של הפרופסור, טמון בניחוחות העשן האלו, שנדיר מאוד למצוא בהמבורגרים אחרים במחוזותינו.

עם הזמן הפרופסור פתח סניף של ממש או ליתר דיוק חלון מסורג של ממש, בפינת הרחובות טשרניחובסקי ואלנבי. בחודש מרץ האחרון הפרופסור "עבר דירה" לרחוב הברזל ברמת החייל ובנוסף מפעיל שירות משלוחים. מבחר הטופינגז של הפרופסור מצומצם אך מדויק. הפייבוריטים שלנו: אננס מקורמל (8 שקלים), אסאדו (8 שקלים) וסלט כרוב קונפי שום (12 שקלים). את כל זה מומלץ לשדרג עם רוטב ברביקיו צ'יפוטלה, דבש ומיונז.

בנוסף נמליץ לכם לתת צ'אנס ל-Smash burger, שנתון בלחמנייה מטוגנת עם אומלט שום ומגיע עם ירקות טריים וטופינגז של בצל מטוגן וגבינת צד'ר (65 שקלים). ההנאה מובטחת!

הפרופסור ההמבורגר המחתרתי, הברזל 34, תל אביב. 053-9380964

פלורנטין בורגר בר

הסניף התל-אביבי של פלורנטין בורגר בר, הממוקם בפלורנטין 5, הוא למעשה הסניף השני של פלורנטין בורגר בר, שהחלה את דרכה ברחובות. הסניף המקומי נפתח בט"ו באב השנה וזה המקום לאחל לקברניטיו המון הצלחה ופופולאריות. מלבד לחמניות מושלמות ומגוון המבורגרים משובחים כמו המבורגר טלה, המבורגר אנטריקוט והמבורגר אנגוס, בפלורנטין בורגר בר מציעים גם מספר תוספות מדליקות.

כך לדוגמה, אמנם מדובר במקום כשר, אך אין סיבה שתוותרו על תוספת הגבינה המסורתית שכן בפלורנטין בורגר ניתן להזמין תוספת של גבינה צמחית (פרווה – 6 שקלים). מעבר לכך, ניתן לשדרג את ההמבורגר עם רצועות טלה (14 שקלים), רצועות אנטריקוט (12 שקלים) ומעדן אווז (10 שקלים). בנוסף לתוספות הסטנדרטיות וביניהן בצל מטוגן (2 שקלים), ביצת עין (5 שקלים) ופטריות פורטובלו (7 שקלים), תמצאו בתפריט של פלורנטין בורגר בר גם תוספת מרעננת של פרוסות אננס צלויות (7 שקלים).

מעבר לכל הטעים טעים הזה, את ההמבורגרים של פלורנטין בורגר בר ניתן להזמין גם עם מגוון רטבים, חלקם פחות שגרתיים מאחרים. הכוונה היא למשל לרוטב שזיפים ורוטב לימון כבוש. שניהם אגב, מומלצים בחום גבוה במיוחד.  

פלורנטין בורגר בר, פלורנטין 5, תל אביב. 053-8093544

וספה בורגר

וספה בורגר הוא בין המקומות היותר צעירים ברשימה, שכן הפתיחה החגיגית התקיימה בשלהי חודש מאי האחרון. עם זאת, מדובר למעשה בגלגול החדש של מקום ותיק יותר וליתר דיוק של וספה בר, שנפתח אי אז בתחילת 2016. אחרי ארבע שנים של פעילות, וספה בר נפרד לשלום וכך זכינו להכיר את וספה בורגר, שעד אז היה בסך הכול שמה של אחת המנות בתפריט.   

מטבע הדברים, הגלגול החדש הוא תוצאה ישירה של משבר הקורונה, שפגע קשות בבתי הקפה והברים ואילץ מסעדנים רבים להמציא את עצמם מחדש. לפיכך אם בגלגול הקודם וספה בר היה המקום שאליו מגיעים כדי לאכול ארוחות בוקר, היום וספה בורגר הוא המקום שממנו מזמינים המבורגרים משובחים.

מתחשק לכם לשדרג את ההמבורגר שלכם עם תוספת עוקצנית? לכו על תוספת של פלפל חלפיניו כבוש (3 שקלים). לא מתכננים להתנשק בקרוב? פנקו את עצמכם בתוספת של שום קונפי (3 שקלים). מתלבטים בין נקניקייה להמבורגר? אין שום בעיה: הזמינו תוספת של נקניקיית מרגז (11 שקלים) ותיהנו מכל העולמות!

בנוסף תוכלו להזמין את ההמבורגר שלכם עם מבחר רטבים מעניינים כמו החריף הביתי המצוין, רוטב שזיפים ואפילו טחינה.

וספה בורגר, דרך ההגנה 135, תל אביב. 053-4248617

וספה בורגרסצילום: באדיבות המקום

אגאדיר

אם יש צורך להכיר לכם את אגאדיר, ככול הנראה לא חייתם בישראל בשניים וחצי העשורים האחרונים ויתכן שאפילו לא יצא לכם לבקר. הרשת שהתניעה את טרפת ההמבורגרים הישראלית החלה את דרכה בשנת 1997 ואילו היום היא מפעילה י"ג סניפים מאילת ועד חיפה. בין אם תזמינו מנה של ג'וניור (160 גרם), מקסי (220 גרם) או אגאדיר (330 גרם), זכרו כי תמיד מומלץ לשדרג את ההמבורגר הבסיסי לפחות עם תוספת אחת.

לצד התוספות הקלאסיות וביניהן בצל מטוגן (7 שקלים), צ'דר אמריקאית (9 שקלים) וביצת עין (7 שקלים), תמצאו בתפריט גם תוספות טיפה יותר אקזוטיות כמו גבינה טבעונית מעושנת (12 שקלים), גבינת סנט מור (14 שקלים), בייקון טלה מעושן (14 שקלים), גבינה כחולה (13 שקלים), אננס צ'ילי (7 שקלים) ועוד הרבה רבות וטעימות אחרות.  

אגאדיר נמל תל אביב, התערוכה 3, תל אביב. 053-8092640

אגאדיר, נחלת בנימין 2, תל אביב. 053-8092642