הכול אני יכול (לאכול) בחופש הגדול: מנות ילדים במשלוחים

לא רק פיצה והמבורגר – החופש הגדול שוב כאן והאתגר הקבוע של 'מה נאכל היום' חוזר. כמה אפשר לחזור אל הפלאפל או לזלול עוד ועוד צ'יפס? יצאנו מהקופסה והבאנו לכם מגוון המלצות של משלוחים שמתאימות לכל הילדים במשפחה

שנת 2020 לעד תיזכר כאחת השנים המשונות ביותר בתקופת החיים שלנו. אמנם הילדים יצאו בשעה טובה לחופשת הקיץ לה הם כל כך חיכו, אבל החודשים האחרונים בבית היו בעצמם מעין חופשת קורונה ארוכה כל כך, שכנראה לא הומצאו מספיק מתכונים בשבילה. אז מה ניתן לילדים לאכול החופש?

פיצההמנה שכל הילדים אוהבים. צילום: שאטרסטוק

כשאנחנו משתמשים בצמד המילים "מנת ילדים", מה המנות הראשונות שעולות לכם לראש? תנו לנו לנחש: המבורגר וצ'יפס, פיצה, פסטה. היינו קרובים? זה בסדר, אם לומר את האמת, כמעט כל ילד שיקבל את המנות האלה יהיה מבסוט ויאכל בשמחה, אך ההשפעות הבריאותיות הקבועות של מאכלים מהסוג הזה יתנו את אותותיהם ולכן, כדאי לשקול גם אופציות נוספות.

הולכים על פיצה? קבלו את כל המשלוחים באזור שלכם
איפה מזמינים גלידה? כל המשלוחים הכי מתוקים

לא רק המבורגר וצ'יפס: המדריך לחופש הגדול 
"מנת ילדים" ככל הנראה קיבלה את שמה מפאת גודלה. לפחות בתחילת שנותיהם, ילדים אוכלים פחות ממבוגרים ועל כן זה לא פייר שישלמו על מנה שלמה. כך נולדה מנת הילדים המוקטנת והילדותית, זו שכולם אוהבים לאכול ושכולנו מבסוטים שהילדים לא סיימו, כדי שנוכל להסתער בעצמנו על השאריות. 

אז נכון, המבורגר וצ'יפס זה טעים, הו, כל כך טעים, אבל חשוב לגוון גם מבחינה תזונתית וגם מבחינה חווייתית. כנגד ארבעה בנים דיברה תורה - אז הנה כמה אופציות מגוונות שיתאימו לכל מצבי הצבירה שהילדים עומדים לחוות בחודשיים הקרובים ונכון, חלקן לא ארוחות ילדים מוגדרות אבל היי, הגדרות זה הכי 2019.

מיסו סלט עשיר ומזין של מיסו, רמת גן. צילום: דרור ורשבסקי

העייף

הילד העייף שכנראה חזר הרגע מהבריכה ולמעשה יושב עם עיניים כמעט עצומות זקוק לארוחה אפקטיבית. זה לא הזמן לנסות מנות חדשות וממש לא הזמן לאתגר את בלוטות הטעם. זה הזמן לשבוע, וללכת לנוח, לטובת כלל הבית. לכו על המובן מאליו ועל 'מנות הילדים' הקלאסיות. הנה כמה דוג': 

המבורגר לכל המשפחה: תבחרו איפה להזמין 

פיצה אישית של צ'יז פיצה בקריית שמונה תסגור לכם את הפינה. למה? כי מצד אחד מדובר בפיצה אישית ולא במנת ילדים מוגדרת, כך שאת התוספות המעניינות אתם רשאים בשמחה להרכיב, ומצד שני - מדובר במנה פשוטה, מוכרת, אהובה, ומהירה. וכך, בין אם הילד שלכם אוהד שרוף של פיצה מרגריטה, או שדווקא לא יסכים לאכול אם אין על הפיצה חזה אווז, הרווחתם.

צ'יז פיצה, קריית שמונה. 053-9368481

 בפילדלפיה בתל אביב, תוכלו להזמין מספר מנות איכותיות ומהירות, כמו למשל ארוחת שניצלונים תוצרת בית לצד תוספת משתנה, ארוחת פיליבורגר או ארוחת כריך עוף בלחמניה עם חסה, עגבניה, מלפפון חמוץ, תוספת משתנה ושתיה. שלושת המנות הללו מוכרות ואהובות, פשוטות וטעימות.

פילדלפיה, תוצרת הארץ 3, תל אביב. 053-8092749

 פילדלפיה

השניצלונים של פילדלפיה. צילום: באדיבות המקום 

הסקרן

הילד הסקרן הוא ילד שאוהב לאכול. הוא זה שייהנה מסדנת בישול אחת, אפילו שתיים, אבל כמה כאלה אפשר? בכל אופן, מבחינת הטעם, אצלו הכול הולך. בין אם תציעו לו סושי או חצ'אפורי, תהיו בטוחים שהוא יזלול בהנאה. זו בדיוק הסיבה שדווקא כאן, חשוב, כיף ונעים לגוון. מה למשל? 

כל משלוחי הסושי במקום אחד 

במסעדת שיאן בירושלים תוכלו להזמין מגוון רחב של מנות קלילות, עשירות בטעמים ומתאימות לכל גיל שכוללות מגוון של נודלס מוקפץ עם ירקות כמו למשל נודלס עם חלב קוקוס, בוטנים, בצל ירוק, צ'ילי וכוסברה, רולים של סושי איכותי ומקורי או מנות בקר ועוף ברוטב, ביניהן בקר עם קיווי, נקטרינה וגזר ברוטב חמוץ מתוק המוגשות יחד עם אורז. זה בדיוק הזמן להציע ירקות מיוחדים ולא שגרתיים, רטבים חדשים שירחיבו את ההעדפה הקולינרית, וגם תבלינים חדשים.

שיאן, רמב"ן 8, ירושלים. 053-7103779

 חצ'פוריהחצ'פורי של לילי. צילום: ערן שני

דיברנו על חצ'אפורי? ובכן, אחד הדברים שילדים הכי אוהבים הוא בצק. אם תחליטו להכיר לילדים את האוכל הגרוזיני, תוכלו להזמין מהחצ'אפורי של לילי בעתלית חצ'אפורי משפחתי במילוי גבינה, תפוחי אדמה או שעועית אדומה, חינקלי- כיסונים במילוי גבינות ושמנת פטריות, וגם סלט יווני עשיר בעל מגוון רחב של ירקות. הרווחתם והילדים התלהבו מעבר לציפיות? אין בעיה, הזמינו גם חצ'אפורי קפוא, לכל מקרה שלא יהיה.

החצ'פורי של לילי, עתלית. 053-9385377

המורעב

הילד המורעב הוא קודם כל- חסר סבלנות. הוא כנראה נשאב למשחקי מחשב או קונסולות למיניהן ופשוט שכח לאכול. זה אומר שעד שהוא לא ינקה את הצלחת הוא לא יירגע ולכן, חשוב לתת לו אופציות טעימות, מזינות ובעיקר - משביעות. 

מחפשים אוכל ביתי במשלוח? כנסו

בLOCCO, אוכל מקסיקני בחיפה הוא יוכל לקבל משלוח שיכיל את כל העולמות. טורטייה בהרכבה עצמית עם אופציות כמו עוף, אנטריקוט, אסאדו, תבשיל פטריות ובצל טבעוני וכדומה. טורטיות ספיישל עם סלמון בתיבול מקסיקני, גוואקמולי, איולי שום, אורז מקסיקני, בצל ירוק, תירס, סלסת עגבניות וכוסברה, נקניקיות צ'וריסוס וכדומה, סלט עוף מקסיקני או אפילו אמפנדס ממולאים בשר לצד מבחר מטבלים. המנות האלה מוכרות, מפורסמות, אך בעלות טוויסט קולינרי מיוחד שעושה כיף בבטן.

LOCCO, דרך שמחה גולן 54, חיפה. 053-7104123

ומכיוון אחר, ביתי יותר, מסעדת יפהל'ה בירושלים מציעה מנות ביתיות ואהובות כמו קציצות בקר ברוטב, מפרום, מרקי קובה, מוסקה, קציצות דגים ובעצם כל מה ש"בית". גם אורז עם שעועית, ספגטי אדום, קוסקוס ומאלובה (אורז עם ירקות) יש בנמצא, ותראו לנו את הילד שלא יוצא שבע מארוחה מנחמת ונפלאה כזאת.

יפהל'ה, מעשה חושב 6, ירושלים. 053-7104938

הבוגר

הניחוש שלנו הוא, שהילד הבוגר לא תמיד יסתפק באוכל ילדותי. הוא תמיד ישמח לנסות דברים חדשים ואין ספק שמדובר בברכה גדולה שמאתגרת את הראש, ובעיקר את הפה. כמה רעיונות בוגרים במיוחד:

מיסוסלט צבעוני של מיסו ברמת גן. צילום: דרור ורשבסקי 

ממיסו רמת גן למשל, תוכלו להזמין מגוון סלטים ייחודיים כמו סלט וואקמה עם קוביות טופו, שומשום שחור, פטריות שיטאקי, אצות וואקמה ברוטב פונזו, סלט מיסו עם בייבי תפו"א בתנור, בטטה, גרגירי תירס צהוב, זיתים שחורים, זיתים
ירוקים, טחינה ירוקה, מיקס חסה ברוטב ויניגרט חרדל, או שלל מנות סטיקי רייס, קארי יפני, והרשימה עוד ארוכה.

מיסו, ז'בוטינסקי 62, רמת גן. 053-9370979

אופציה נוספת היא, חכו לזה, אוכל הודי. הזדמנות נפלאה לשלב טעמים חדשים בבית. ממסעדת הודו הקטנה בבאר שבע תוכלו להזמין ממנות דגים במרינדות ותיבולים אותנטיים כמו למשל מנת הפרי מצ'י נסיכה: פילה נסיכה מושרה במרינדת טיקה מסאלה מטוגן לצד סלט ירוק ולחם הודי, צלחות טאלי מסורתיות הכוללות מבחר תבשילים משתנה ותבשילי קארי למיניהם, ובכך לחשוף את הילדים ולהרחיב את הלקסיקון הקולינרי שלהם.

הודו הקטנה, רינגלבלום 15, באר שבע. 053-9347225

שתהיה לכולנו חופשת קיץ נהדרת, בריאה וטעימה.

לכל המשלוחים מכל המסעדות