דגים, גבינות ואיטלקיות: מנות קייציות שוות

לא רוצים לצאת מהבית? האמת, אין שום סיבה שתעשו את זה. עם החום הלוהט שבחוץ והמזגן הקורץ שבבית תוכלו לקבל הכול עד אליכם. נבחרת קיצית של סלטים, סושי, גבינות, פסטות ועוד ועוד

ריברהסלטים של ריבר. צילום: גליה אבירם

לא יוצאים מהמזגן - משלוחי קיץ עד הבית כי קורונה באה והולכת אבל הקיץ הישראלי הוא עובדה יציבה ויצוקה בלוח השנה. כן, אותה תקופה בשנה הנמשכת כמה חודשים שבהם אין כוח לקום מהספה ומתחשק להזמין משלוח אוכל מרענן, חדש וקייצי. הנה מדגם של משלוחי אוכל שממש תאהבו הקיץ:

רשת ריבר

ברשת האסיאתית הקלילה מציעים לקראת קיץ 2020 מנות מרעננות וחדשות שהרכיב השף והבעלים של הרשת, ירון אלטיט. שני סלטים טריים ורעננים עם תיבול אסייתי לכדו את תשומת הלב שלנו והם מושלמים למשלוח עד הבית. סלט בנג בנג ובו גזר, סלק, מלפפון, בצל סגול, כוסברה, נענע בקרם בוטנים וצ'ילי (36 שקלים) וסלט עוף תאילנדי עם מלפפון, בצל סגול, כוסברה, נענע, פרגית קצוצה וחסה אייסברג ברוטב צ'ילי ליים וקריספי שאלוט (38 שקלים).

המטבח של רשת ריבר בנוי ממנות מגוונות עם נגיעות מכל המטבחים האסייתיים ואין כמו אוכל מתובל בקיץ שמסייע לנדף זיעה ולהתמודד עם החום והלחות.

שעות המשלוחים והטייק אווי בסניפי ריבר בימים ראשון-שבת בשעות 23:30-12:00, מינימום הזמנה 55 שקלים, דמי משלוח 11 שקלים.

רשת ריבר – סניפים ברמת גן, יבנה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, חולון,

ריברסלט בנג בנג של רשת ריבר. צילום: גליה אבירם

רשת פריים

רשת המסעדות Frame Chef & Sushi Bar מציעה אף היא מנות אסייתיות מתובלות שמרעננות את החך וממלאות את הבטן בו זמנית. ברשת פותחים את עונת הפוסט קורונה עם מנות חדשות וקייציות שכיף לקבל אותן הישר לספה בבית. אחת המנות הכי מרעננות שיש היא קערת פוקי – מעין סושי מפורק בקערה. הליין של פריים כולל כמה אופציות: פוקי סלמון עם סשימי סלמון טרי, בצל ירוק, טוביקו כתום, טוגרשי, מלפפון, אבוקדו, שבבי סלמון סקין, שומשום, טריאקי, סויה מתובלת וספייסי מיונז (54 שקלים); פוקי טונה (58 שקלים); או פוקי צמחוני המורכב מאבוקדו, בטטה, בצל ירוק, טמגו, אספרגוס ברוטב סויה מתובלת, שומשום, טריאקי וספייסי מיונז (48 שקלים).

דמי משלוח 10 שקלים, מינימום הזמנה 60-40 שקלים בהתאם לסניף.

רשת FRAME CHEF & SUSHI BAR – סניפים בתל אביב, ראשון לציון וסניף משלוחים חדש ברחוב המסגר 38 תל אביב,

פריים סושי ברפוקי טונה של רשת פריים סושי בר. צילום: יח"צ

סרפינה

במסעדה האיטלקית Serafina שהגיעה לארץ מניו-יורק (הסניף ה-38 של הרשת) השיקו תפריט קיץ חדש שיוגש גם במסעדה (ובמרפסת) וגם בטייק אווי. בין החידושים בתפריט הקיצי מגוון רחב של פסטות טריות Home made. אחת המנות המרעננות והעונתיות היא קפלטי מנגולד בבישול ארוך עם חמאת לימון, שום קונפי וגבינת מסקרפונה (69 שקלים).

סרפינה - איינשטיין 10, רמת אביב,  053-9349751,

 סרפינהקפלאטי ממולא של סרפינה. צילום: גיל אבירם

קיושי סושי בר

סושי הוא אחד המאכלים הכי פופולריים בארץ ולא בכדי – סושי הוא אוכל קליל, מרענן, עתיר בירקות, מוגש בטמפרטורת החדש ובעיקר צבעוני וכיפי. הוא מתאים בול לקיץ הישראלי ועובד מצוין במשלוחים ובטייק אווי. המסעדה האסיאתית KIYOSHI- Sushi Bar (קיושי סושי בר) הכשרה בכניסה לגבעת ברנר מציעה רולים קלאסיים, רולים בהרכבה עצמית ורולים מיוחדים, כך זאת לצד מנות אסייתיות קלילות נוספות. אחד הרולים שכדאי לדגום הוא סאנרייז – רול במילוי סלמון, מלפפון ועירית מעל סלט ספייסי סלמון ושחלות (!) לימון (53 שקלים).

בקיושי עושים משלוחים בסביבה: גבעת ברנר מינימום הזמנה 60 שקלים, דמי משלוח 5 שקלחם; בית אלעזרי, תל נוף, גדרה, קדרון, קריית עקרון, מזכרת בתיה, כפר בילו מינימום הזמנה 80 שקלים, דמי משלוח 10 שקלים; רחובות, עשרת, מישר, משגב דב, כפר מורדכי, שילר מינימום הזמנה 100 שקלים דמי משלוח 10 שקלים; קיבוץ חולדה, סתריה, נען, רמות מאיר, גני הדר, קיבוץ נען מינימום הזמנה 120 שקלים, דמי משלוח 13 שקלים וליישובים נוספים בתיאום.

קיושי סושי בר - מתחם קניות גבעת ברנר, 053-7103956

 קיושי סושי ברהנבחרת של קיושי סושי בר צילום: שרית גופן

פראטלי

במסעדת פראטלי ("אחים") בנתניה מתמחים באוכל איטלקי אותנטי, שברובו נאפה ונצלה בטאבון הענקי בלב המסעדה. אבל בקיץ כמו בקיץ צריך להתרענן עם קינוח קליל וקרמי, כמו שהאיטלקים יודעים להכין. בפראטלי מציעים במשלוח או בטייק אווי קינוח של פנקוטה – צנצנת ובה שכבות של שוקולד לבן, פירות יער, דובדבני אמרנה, קרמבל שוקולד מלוח וסורבה מנגו (28 שקלים). אפשר להוסיף גם גלידה טרייה במגוון טעמים כמו קרמל מלוח, קוקוס, וניל, שוקולד, תות ועוד (48 שקלים לחצי ק"ג).

מינימום הזמנה 100 שקלים, 10 שקלים משלוח, אזורי חלוקה בנתניה והסביבה (אודים, אבן יהודה, יקום, תל מונד, בית יצחק, כפר ידידיה, קדימה, פרדסיה, צור משה, נורדיה ועוד).

Fratelli – פולג, נתניה,   

053-7101244

 פראטליקינוח פנקוטה בפראטלי. צילום: דביר אלמוג

רשת בני הדייג

במסעדות של בני הדייג שורר קיץ כמעט כל השנה בזכות אוכל ים תיכוני כיפי ומרענן. את כל הפאן הזה אפשר לקבל גם במשלוחים עד הבית מאחד הסניפים בתל אביב וראשון לציון. מה שהכי כיף זה לפתוח שולחן בבית כמעט כמו במסעדה ולכן ייסדו בבני הדייג את האופציה של הזמנת מנות עיקריות וקבלת 8 סוגי סלטי הבית ולחם כחלק בלתי נפרד מהדיל. בתפריט העיקריות אפשר למצוא דגים טריים בשלל שיטות עשייה בהם בורי, דניס, מושט, לברק, חריימה, דגי ים מטוגנים בשמן עמוק, ברבוניות, סלמון ועוד (120-99 שקלים לדיל). הדיל תקף גם למנות בשר כמו קבב, אנטרקוט, סטייק פרגית ועוד (160-89 שקלים) ופירות ים (מ-99 שקלים).

מינימום הזמנה 100 שקלים, משלוח חינם בהזמנה מעל 200 שקלים.

רשת בני הדייג – תל אביב וראשון לציון,

בני הדייג בני הדייג. צילום: שי אפגין

רשת באשר פרומז'רי

אחד הדברים הקלילים והמרעננים בקיץ הם גבינות. בסניפי רשת באשר פרומז'רי ברחובות, באר שבע ותל אביב מציעים מגשי אירוח מובנים (מ-190 שקלים) לצד אפשרות להזמין גבינות בודדות לפי משקל. אחד ממגשי האירוח הכיפיים הוא מגש TOP 5 המורכב מגבינות מצטיינות שזכו בתחרויות טעם ואיכות באירופה. במגש תמצאו את זוכות הפרסים והמדליות: גבינה בשלה מובחרת מצרפת, חאודה מיושנת פרימיום מהולנד, תום מחבל הבאסקים, גרוייר יוקרתית ומוליטרנו - גבינת כמהין קשה ומיושנת מאיטליה. המארז מכיל 1 ק"ג מהגבינות ו-70 גרם חמאת כמהין (380 שקלים).

מינימום הזמנה מ-120 שקלים, בהתאם לסניף.

רשת באשר פרומז'רי – כל הסניפים

באשר פרומז'רי גבינות של באשר פרומז'ארי. צילום: אמיר מנחם

קולינאריק

אחת המנות הכי מנחמות שיש היא קציצות. בימים טרופים אלו כיף להתכרבל בבית עם מנה של קציצות ביתיות שהגיעו במשלוח. קולינאריק היא רשת מעדניות חדשה (בקריית אונו ובחיפה) ומציעים בה אוכל מוכן בטעמים המושפעים מכל העולם, בבישול Home made לצד מנות גורמה. אחת ההתמחויות של קולינאריק היא ליין קציצות מפואר בהן קציצות טבעוניות, קציצות עוף, בקר, דגים, אסייתיות ועוד (49-39 שקלים למנה עסקית עם שתי תוספות לבחירה או במשקל 8.9-6.9 שקלים ל-100 גרם).

קולינאריק – חיפה 053-7105682;

קריית אונו: 053-9381425

קולינאריקליין הקציצות של קולינאריק. צילום: אנטולי מיכאלו