פלאפל במשלוח: צריך לדעת מאיפה להזמין

כדי ליהנות מפלאפל קריספי מבחוץ, נימוח מבפנים, טעים ברמה עולמית וכמובן עם מלא טחינה, צריך להזמין רק מהמומחים בתחום! ה-מלך של מאכלי הרחוב המזרח תיכוניים – עכשיו במשלוחים

מה לא נאמר על הכדור הזהוב שסביבו נע כל המזרח התיכון? הכדור הקטן שנולד בכלל כדי להעניק מענה של חלבון מהצומח לנוצרים במצרים לפני חג הפסחא הנמנעים מבשר בימים אלו, אסף סביבו לא מעט יצרים. ואיפה שיש יצרים – יש עניין. אז איפה מזמינים ומקבלים מנת פלאפל כהלכתה גם במשלוח ועוד עם שלל סיפורים מרגשים? כל הפרטים בכתבה

פלאפל חתוכה

פלאפל חתוכה בפתח תקווה הוא מוסד ידוע וותיק ולא רק בפתח תקווה והסביבה אלא גם ברמה הארצית. מבוטק'ה קטן על המדרכה בשנות ה-60 עבר הפלאפל למיקומו הנוכחי ב-1971 ומשם פועל עד היום ברציפות. גם כיום ממשיך אייל, בן בדור השני, לטגן ולהגיש כדורי פלאפל תימני אותנטי (17 שקלים למנה, 10 שקלים לחצי מנה, 1 שקל לכדור בודד, 21 שקלים למנה ללא גלוטן).

מה אוכלים? פלאפל בלי מנות אחרות מסביב, ישר ולעניין. "תמיד כדאי להזמין בפיתה אותנטית עם הכל ועם 'שלום בית', שהוא החריף שלנו", אומר אייל, "מי שמעדיף יכול לקבל את המנה גם בחמגשיות וגם בפיתה ללא גלוטן".  

אחד ממקורות הגאווה הוא זכייה בתוכנית של דודו טופז ז"ל בתחרות הפלאפל הארצית במקום הראשון בגוש דן ובמקום השני בארץ. "באים לאכול אצלנו חברי כנסת, סלבס ולקוחות נאמנים וקבועים", מוסיף אייל, "אנחנו מקפידים על חומרי גלם משובחים, הכל טרי יום יום. לא נשאר כלום למחרת כי הכל מתחסל ואם לא אז נזרק".

כיום חוזרים בחתוכה לשגרת משלוחים ואיסוף עצמי אחרי שהיו סגורים כחודש ימים במהלך הקורונה. "באחד הימים פתחתי מחוסר מעש והכנתי פלאפל רק לקוחות הביטחון, ההצלה, עובדי בתי חולים וחיילים וביתר הזמן חיכינו עד שאישרו לנו לפתוח".

חתוכה פ"תצילום: באדיבות המקום

המשלוחים זמינים ברחבי פתח תקווה, דמי משלוח 12 שקלים, מינימום 80 שקלים הזמנה.

פלאפל חתוכה - ההסתדרות 4, פתח תקווה, 053-8093109

מזליקה

את מסעדת מזליקה בעכו, המתמחה, בין היתר בפלאפל ששמו נודע בכל הסביבה, מנהלת כבר 16 שנים שירן אלוק לצד גיסה יוסי מרגי. "מזליקה" זו אמי שהיא דור שני בעסקי הפלאפל ואני דור שלישי. אצלנו במסעדה תמצאו פלאפל חם וטרי ומנות בשריות תוצרת בית ובהשגחת ה"בדצ", מספרת שירן.

הפלאפל ושאר המנות המוכרות בתפריט מוגשות בפיתה עבודת יד (16 שקלים) או בבגט חם וטרי (19 שקלים) לצד מבחר גדול של סלטים טריים ומגוונים כמו חומוס, כרוב אדום במיונז, חצילים במיונז, שומית, אריסה, חציל מטוגן ועוד. יש גם מנות פלאפל במגשית קטנה או גדולה (30-20 שקלים). "'מזליקה' זה הבייבי שלי ואין ספק שאני אוהבת את העבודה שלי", מספרת שירן על המסירות גם בזמנים קשים אלו, שבהם רוב הפוקוס עבר למשלוחים, "הסוד שלי הוא לחייך לקבל את הלקוח באהבה ולתת את השירות הטוב ביותר. ומה שהכי מיוחד אצלנו זו העובדה שאני זוכרת מה כל אחד אוכל במנה שלו עד לפרט הכי קטן".

לסיום אומרת שירן: "מה שנותר לי זה להגיד תודה לכל הלקוחות שלנו. תודה שלא ויתרתם עלינו גם בתקופת הקורונה ובמיוחד לא על הפלאפל ביום העצמאות. אמנם לא יצאנו ובילינו, אבל כמעט בכל בית בעכו נהנו מעיסת הפלאפל שלנו, ככה שבכל בית הלב של מזליקה נמצא תמיד".

מזליקהפלפאל מזליקהפלאפל מזליקה עכו, אהבה מכדור ראשון. צילום: דרור להט

דמי המשלוח 5 שקלים בלבד, מינימום 40 שקלים להזמנה, משלוחים ברחבי עכו.

מזליקה - יהושפט 28, עכו, 053-9383200

בוטרא

בוטרא באשדוד הוא מקום לא סטנדרטי בנראות שלו. המקום הקטן נראה מעוצב וממותג לעילא, הן פיזית והן ברשתות החברתיות. הבעלים אהרון בוטראשוילי והצוות מככבים בצילומים מקצועיים מלאי הומור וכל משלוח יוצא מוקפד וממותג עם הלוגו בירוק זוהר כאילו מינימום מדובר במסעדת שף שווה. בוטרא פלאפל ושווארמה פועל באשדוד אחרי שהבעלים אהרון עבד בתחום הקולינרי בניו יורק ובמסעדות מובילות בארץ. בסוף הסיבוב החליט לפנק את תושבי אשדוד באוכל ישראלי טרי ונגיש.

האמת, מרגישים שיש יד של בשלן בסיפור. התפריט כולל, בין היתר, שווארמה מתובלת בלא פחות מ-13 תבלינים המכונים "הנוסחה הסודית של בוטרא" ופלאפל המאופיין בצבע ירוק המעיד על שלל עשבי תבלין ותבלינים המרכיבים את המתכון הסודי. את המנה עם הכדורים הנימוחים ממליצים בבוטרא להזמין עם כרוב לבן, סלט גזר, סלט תורג'י המאפיין את המקום, טחינה וחריף שהם מכינים לבד. מי שמעדיף את הפלאפל שלו בלאפה, בגט או בחמגשית (27-17 שקלים). המשלוחים זמינים ברחבי אשדוד, דמי משלוח 18 שקלים ללא מינימום הזמנה.

בוטראצילום: ניו מדיה.

בוטרא - אדר 4, אשדוד, 053-9381972

בית הפול

בית הפול המיתולוגי בבאר שבע הוקם בשנת 1952, בצריף קטן בעיר העתיקה. באותו צריף ממש ממשיכים בני הדור השלישי לבשל אוכל לפי מתכונים משפחתיים שהביאו איתם הסבים שלהם ממצרים. כאן אפשר לקבל מנה של פלאפל מצרי לצד מנות מסורתיות נוספות לפי אותם מתכונים בדיוק. אפשר להזמין מנה של פלאפל בפיתה הכוללת גם חמוצים וצ'יפס אבונפחה (20 שקלים) או אותה מנה בשדרוג עם פול (24 שקלים) ויש כמובן ארוחות בחמגשית שגם בהן הפלאפל מככב (35 שקלים), צלחת פינוקים (8 שקלים) או כדורים נטו (5 כדורים ב-8 שקלים).

בית הפול אל תוותרו על ה-אבו נפחא. צילום: באדיבות המקום

משלוחים ברחבי באר שבע ודימונה, מינימום 70 שקלים להזמנה, ב-99 שקלים ויותר המשלוח חינם.

בית הפול באר שבע - שד' יוהנה ז'בוטינסקי 11, באר שבע, 053-9427166

פלאפל אוריון

פלאפל אוריון החל לפעול בסמוך לבית הקולנוע אוריון בחיפה (ז"ל) בשנת 1961. בהדרגה הוא הפך לאחד ממקומות האוכל המיתולוגיים בחיפה, גם בימים של פריחה קולינרית של ממש ושפע של אפשרויות מכל קצות הקשת. היתרון האדיר של אוריון הוא האפשרות לאכול ארוחה שלמה ב-16 שקלים למנת פלאפל זה שיחוק אמיתי (חצי מנה – 9 שקלים) מבלי לוותר על הטריות. המשלוח ברחבי חיפה עולה 20 שקלים ומינימום הזמנה – 32 שקלים בלבד כך שמדובר באחד הדילים המשתלמים שיש.   

פלאפל אוריון - הרצליה 14, חיפה. 053-9348438