כנאפה במשלוח: חכו קצת עם הדיאטה

הגשם הראשון של חורף 2020 כבר כאן - קבלו את מצעד המתוקים הכי מנחמים באזור. מהכנאפה התורכית שכבשה את אשקלון לכנאפה החיפאית של חבורת הכנופיה, המקומות הכי שווים עם מנות כנאפה ייחודיות ומושחתות במשלוח עד הבית

לפני כשנתיים, כשטרנד הכנאפה רק החל לפשוט במחוזותינו, היו רבים שניבאו לו חיים קצרים מאוד. היום לעומת זאת, נראה שלמרות הספקות הראשוניים, לא זו בלבד שהטרנד לא נעלם או נחלש, אלא שכמעט מדי חודש בא לעולם עסק חדש בתחום. וברוך השם, יש מספיק עבודה לכולם...

הכנאפה זוכה כיום למעמד מכובד מאי פעם – לא עוד קינוח זול שנאכל בחופזה אחרי החומוס שחיסלנו בעיר העתיקה, אלא מנה עדכנית ומושקעת, שלגמרי שווה לעמוד בשבילה בתור או להמתין לה בבית בתקווה שהפעם המשלוח יתקתק במהירות שיא.

בא לי מתוק: עוגות וקינוחים במשלוח
משלוחים מומלצים בתל אביב

הקורונה הוסיפה שמן למדורה ובמובן הכי חיובי שיש. בחודשים האחרונים כולנו זקוקים לתוספת רצינית של מתיקות, ומה יותר מנחם מכנאפה חמה, לוהטת עם מגוון תוספות מדליקות והברקות שלא נגמרות? החורף הקרב ובא דורש את הנחמות שלו וזה הזמן למצעד הכנאפות במשלוחים עד הבית. צחצחו את הגרון:

הכנאפה של קפה יפוהכנאפה של קפה יפו, יפה כמו ציור, טעימה "אלוהים ישמור". צילום: אורנה גבעון

הכנאפה בנתניה - נתניה

נתי קסטיאל מנתניה, נדבק בחיידק הכנאפה עוד בהיותו ילד קטן, שכן אימו נהגה להכין למשפחה כנאפה באופן די קבוע. המתכון הסודי של הכנאפה שהכינה, עבר במשפחה מדור לדור והגיע לישראל עם סבתו של קסטיאל, שעלתה ארצה ממרוקו. בבגרותו, קסטיאל שימר את המסורת המשפחתית ונהג להכין לחבריו כנאפה לעיתים קרובות. בעקבות המחמאות והתגובות החיוביות שקיבל, החליט להפוך את התחביב למקצוע וזהו למעשה על רגל אחת הסיפור מאחורי "הכנאפה בנתניה", שבאה לעולם לפני פחות מחודש.

הכנאפה של משפחת קסטיאל מורכבת מתערובת עשירה של ריקוטה איכותית וגבינת ג'בן צאן ממחלבת עברי שבמושב עזריה, כשבנוסף לכנאפה הקלאסית, מציע קסטיאל מבחר מרשים של מנות כנאפה משודרגות. בין היתר מדובר בכנאפה מסקרפונה (40 שקלים), כנאפה נוטלה עם שברי מקופלת (30 שקלים) וכנאפה אוראו (30 שקל). מעבר לכל הטעים טעים הזה, מציע קסטיאל גם גלידה מצוינת (40 שקלים), מלבי משובח (15 שקלים) ובקלאווה ביתית נפלאה (40 שקלים ל-10 יח').

הכנפה בנתניההכנאפה בנתניה. צילום: אודיה מנשה

הכנאפה בנתניה. 0539349931

כנאפה נוטלה, קרית חיים

קרית חיים מצטרפת לטרנד הכנאפות והמתוקים המפורסמים של משפחת אלמוכתאר מנצרת עכשיו במשלוחים בכל אזור הקריות. עם מתכון סודי, שלל כנאפות אישיות ומשפחתיות ועוד קינוחים ומתוקים לכל המשפחה - המתכון המושלם לחמם את הבית בהכי מתוק שאפשר. המשלוחים פעילים בכל ימות השבוע בין השעות 12:00 - 02:00. בתיאבון.

כנאפה נוטלה, אח"י קריית חיים.  0539348117

טופ טאטלי כנאפה - אשקלון

הרומן של וסים יגמור עם עולם הכנאפה, החל בפעם הראשונה שטס לטיול בתורכיה וטעם כנאפה תורכית אמיתית. במהלך הטיול הגורלי ההוא, הספיק גם להתאהב מעל הראש בתורכיה עצמה והחל לפקוד אותה בתדירות הולכת וגדלה. בתורכיה הוא גם למד את רזי הכנת הכנאפה התורכית ובסופו של דבר אפילו רכש שם דירה, שבה הוא מתגורר כל אימת שהוא מגיע לבקר.  

לפני כחצי שנה הוא הקים את בית הקפה התורכי שלו באשקלון, שבו הוא מגיש את כנאפה תורכית משגעת, שמומלץ תמיד ללוות בקפה תורכי לוהט. לקראת הפתיחה של בית הקפה, ייבא וסים כלים אותנטיים מתורכיה ורכש מלאי מרשים של נרגילות. כל אלה נאלצו להמתין בסבלנות ליום שבו משבר הקורונה יחלוף ובזמן הזה, התמקד יגמור במשלוחים.

טופ טאטלי כנאפהצילום: ואסים יגמור

בנוסף לכנאפה קלאסית (25 שקלים) או כנאפה עם תוספת של פרוסת גלידת שמנת תורכית בטעם וניל (תוספת של 5 שקלים), מציע יגמור גם כנאפה וניל עוגיות (25 שקלים), כנאפה ייחודית שבה את גבינת העיזים מחליף שוקולד בלונדי (25 שקלים) וכנאפה שוקולד חלב בלגי (30 שקלים). כמו כן תמצאו בתפריט של טופ טאטלי כנאפה, מנות מומלצות נוספות כמו בקלאווה תורכית (20 שקלים) וקטאייף גבינה (10 שקלים ליח').   

טופ טאטלי כנאפה, אבא אחימאיר 6, אשקלון. 0536113449

ג'חנון גדרה - גדרה

מתחילים ממה שהכי חשוב – מבצע במשלוחים בלבד על 5 כנאפה פלוס 5 יחידות גלידה טורקית במאה שקלים הכול כלול. מעולם לא חשבנו בפעם אחת על כל כך הרבה מתוק.

הכנאפה מופיעה במחבת בגודל אישי עם שערות קדאיף על בסיס סמנה במילוי תערובת סודית של גבינות ומעל מי סוכר ופיסטוק גרוס. יש כאן שתי גרסאות, הקלאסי והמושחת. לכו על זה עד הסוף רק בזהירות.

סניף נוסף תמצאו באשקלון עם התואר 'הבורקס של ג'חנון גדרה'. הממתק הכי שווה אולי לא מופיע בשם של המסעדה האשקלונית אבל הוא מקבל את הכבוד המגיע לו. ומגיע לו.

ג'חנון גדרה, הביל"ויים 5, גדרה. 0548601655 

הבורקס של ג'חנון גדרה, רוגוזין 74, אשדוד. 0534872589

ג'ט לק – רחבי הארץ

אם איכשהו הצלחתם לפספס את הקינוחים המושחתים של ג'ט לק, נעדכן אתכם בכך שהרשת התחילה את דרכה בשנת 2015 באשקלון. בימיה הראשונים ג'ט לק פעלה כגלידריה קטנה עם קינוחים גדולים אך כיום היא מונה כבר שמונה סניפים וכולנו תקווה שזוהי רק ההתחלה. הגלידריה שהתניעה את ההיסטריה, נפתחה על ידי מורג ועידו כנפי, שעד לפני שנים ספורות התפרנסו מפרסום דיגיטלי.

אין ספק שהניסיון שלהם בעולם השיווק והפרסום, הועיל רבות להצלחה של ג'ט לק. התצלומים של הקינוחים המרהיבים שותפו אינספור פעמים והביקוש רק הלך וגבר מחודש לחודש. הסניף האשדודי נפתח תוך שנה בלבד מהיום שבו נפתחה גלידריית האם והשאר כבר שייך להיסטוריה המתוקה של הרשת המצליחה.

הסיבה בגינה בחרנו לספר לכם על רשת ג'ט לק, היא מנה אחרונה שעונה לשם "כנאפקייק" (65 שקלים): כנאפה חמה וטעימה ביותר, המגיעה על פנקייק אוורירי. בין הכנאפה לפנקייק תמצאו זילופים של רוטב פיסטוק עשיר, כשמעל כל זה מפוזרים שברי פיסטוק בנדיבות. המנה מגיעה עם תוספת של כדור גלידה וקצפת, כשבין השאר ניתן לבחור גלידה בטעמי קרם ברולה, לואקר, בראוניז, הרשיז ועוד.  

צילום: בן טייב

ג'ט לק, הגדוד העברי 5, אשדוד. 0538096097

הכנופיה – רחבי הארץ

עדות ניצחת לעוצמתו של טרנד הכנאפה, ניתן למצוא בסיפורה של הכנופיה, שהחלה את דרכה בדירה חיפאית קטנה לפני כשנתיים. סיפורה של הכנופיה הוא סיפורם של פול גובין ושרית ברזילי, שני צעירים בני 20 וקצת, ששמו להם למטרה להכין את הכנאפה המושלמת. על המתכון המקורי עמל גובין במשך ארבע שנים תמימות, במהלכן חבריו הקרובים היו שפני הניסיון שלו.

ברזילי, קונדיטורית בהשכלתה, סייעה לו לשכלל את המתכון המקורי ובסופו של דבר היה לשניים ברור כי עלו על משהו מיוחד במינו, שאין שום אפשרות שישמרו לעצמם בלבד. כל זה הוביל להקמה של שירות משלוחים חדש, המתמקד בכנאפה איכותית ושמו בישראל: הכנופיה. השמועות על שירות משלוחי הכנאפה של השניים עברו מפה לאוזן וההצלחה לא איחרה לבוא. תוך זמן קצר חברי הכנופיה היו מוצפים בהזמנות והחלו לגייס עוד ועוד חברים לטובת הפרויקט. תוך שנה וקצת מהיום שבו העסק החדש נולד, נפתחו סניפים של הכנופיה ביקנעם, בקריות ואפילו בתל אביב.

הכנאפה של הכנופיה עשויה משתי שכבות של אטריות קדאיף זהובות, החובקות שכבה מדויקת של גבינת מוצרלה איכותית מתוצרת מחלבות תבור. באופן כללי נראה שהכנופיה משתמשת אך ורק במוצרים מובחרים ואיכותיים. כך למשל, בכנאפה הטבעונית נעשה שימוש בגבינה המושלמת של משומשו ואפילו החמאה שנעשה בה שימוש בכנאפה הרגילה, היא חמאה צרפתית שלרוב משמשת בעיקר קונדיטוריות. בנוסף לכנאפה, הכנופיה מציעה גם גלידת פיסטוק נהדרת, שחברי הכנופיה מכינים כמובן בעצמם. שאפו! 

הכנופיה, סעדיה גאון 10, חיפה. 0539345785

הכנופיה, הדשנים 4, חיפה. 0539419305

הכנופיה כנאפההכנאפה של הכנופיה. טעימה רצח!. צילום: פול גובין 

כל המשלוחים מכל המסעדות