טייק אווי, הגרסה האיטלקית: סיור דרך התמונות ברשת רפאלו

סהר ברונשטיין ממסעדת רפאלו מספר על ההתנהלות בימי קורונה, מסביר מה מחכה לנו בביקור הקרוב במסעדות וגם ממליץ על כמה מנות איטלקיות שלא שווה לפספס, בינתיים, בטייק אווי או במשלוח.

לפני כמעט שבועיים נפתחו מחדש הקניונים ואיתם חנויות האופנה, הביגוד והמזון. כמובן תחת ההנחיות החדשות ועם הגבלות על מספר המבקרים, שמירה על מרחק של שני מטרים והקפדה על כללי ההיגיינה. סהר ברונשטיין ממסעדת רפאלו מספר על ההתנהלות בימי קורונה, מסביר מה מחכה לנו בביקור הקרוב במסעדות וגם ממליץ על כמה מנות איטלקיות שלא שווה לפספס, בינתיים, בטייק אווי או במשלוח.

עולם המסעדות כולו נמצא במין מצב ביניים לא ברור. טייק אווי – אין. לשבת במסעדה – אאוט. המסעדות שבתוך מרכזי הקניות פוגשות את הלקוחות ויכולות להציע חוויה מגרה מלאת צבעים וריחות אבל ללא טעמים. יצאתם לשופינג ובא לכם הפסקת אוכל? תיאלצו לחכות עוד קצת. כרגע כל מה שתוכלו לעשות זה להזמין טייק אווי, למהר הביתה, להתרווח על הספה ולקוות שהאוכל שהזמנתם עוד חם.

רפאלוערב טיפוסי ברפאלו קריית ביאליק. צילום: גלעד הר שלג

"כל היופי אצלנו שהבן אדם מקבל את החוויה במקום. לבוא ולשנע את זה החוצה זה ודאי לא אותה החוויה. אבל בסוף אנשים מזמינים גם ובעיקר בשביל הטעם".

שופינג של טעמים בטייק אווי
מסעדת רפאלו היא רשת מסעדות איטלקית שפועלת בצפון עם שני סניפים, הראשון בקניון קסטרא בחיפה ועוד סניף כשר וחלבי בקרית ביאליק בלב הקריון. איך מתנהלים במתכונת טייק אווי, מה הן מנות ה'משלוחים' האידיאליות ובעיקר איך מתמודדים עם העובדה שאי אפשר לספק את העיקר – החוויה, השירות וכל מה שגורם לאנשים לצאת מהבית ולבלות ערב של כיף? שוחחנו עם סהר ברונשטיין אחד הבעלים של רפאלו וקיבלנו בונוס - מבחר הצעות איטלקיות מנחמות למשלוחים עד הבית.

להזמנת משלוח ממסעדת רפאלו, חיפה

להזמנת משלוח ממסעדת רפאלו, קריית ביאליק

איך אתם מתנהלים בתקופה האחרונה עד כה?

"שתי המסעדות שלנו, בחיפה ובקרית ביאליק, היו פתוחות כל הזמן. התחלנו במתכונת משלוחים בלבד כמובן ובהמשך הרחבנו לשירות טייק אווי. שינינו את התפריט בהתאמה לקונספט של משלוחים ארוזים והורדנו בעיקר מנות הגשה שמתאימות לאכילה בשולחן.

התפריט כולל מגוון של מנות ראשונות, פסטות, פיצות, מרקים, עיקריות, קינוחים ויין. לצד המנות הרגילות הוספנו כמה חדשות כמו מנה ראשונה של פולנטה אספרגוס ופטריות (עם פטריות פורטבלו צלויות, אספרגוס וקלפי פרמז'ן), ריזוטו פטריות (עם פטריות צלויות, קרם כרישה, קרפצ'יו פטריות פורטבלו, כמהין ופרמז'ן), מגוון של פיצות ופסטות חדשות ומאפי בצק. כאמור הכול ארוז, נקי וטרי ומתאים למשלוח קומפקטי עד הבית.

בסופו של דבר, כל היופי אצלנו שהבן אדם מקבל את החוויה במקום. לבוא ולשנע את זה החוצה זה ודאי לא אותה החוויה. אבל בסוף אנשים מזמינים גם ובעיקר בשביל הטעם. ואת זה אנחנו מספקים באופן מקסימלי עם תפריט טרי ומוכן כולו במקום."

טורטליני ברפאלוטורטליני. צילום: גלעד הר שלג

באיזה היקף אתם עובדים כעת?

"בימים שבשגרה אנחנו רגילים לעבוד בפול טיים. עם המון אנרגיה והזמנות מראש. כרגע ברור שאנחנו לא עובדים באותה רמה, במיוחד עם הבירוקרטיה שיש במשלוחים.

אנחנו חווים ירידה של כ-70 אחוזים בהיקף העבודה. אנחנו מחזיקים כ-100 עובדים וקרוב ל-90 אחוז מהם בחל"ת עד שנחזור לפעילות מלאה. כרגע גם אם נרצה אין לנו אפשרות להתרחב יותר, כי  המדינה מגבילה אותנו ל-10 עובדים בלבד שיכולים לעבוד בשטח."

איך אתם נערכים ליום שאחרי?

"כרגע שומרים על כל הכללים כמו מסיכות עמדות חיטוי וכו'. מבחינת העתיד אנחנו עובדים על מתווים כאלו ואחרים. מדברים הרבה עם מכרים בחו"ל, לומדים מהם על ההתנהלות ומקבלים פרופורציות לעשות את זה הכי יעיל ונכון שאפשר.

לדוג' תחום שהולך להיכנס חזק מאוד זה כל מה שקשור לאוטומטיזציה - ברזי מים אוטומטיים, סבונים אוטומטיים, נייר טואלט ומגבונים אוטומטיים. בעצם כמה שיותר ללא מגע אדם. בנוסף יהיו תפריטים חד פעמיים, ערכות סטריליות של אלכוג'ל ומגבונים בכל שולחן, צמצום שולחנות משמעותי ומגמה כללית של להמעיט כמה שניתן את המגע עם הלקוחות."

צילום: גלעד הר שלג

 סיור קולינרי בתפריט המשלוחים של רפאלו

מנות פופולריות שהולכות איתנו מהיום הראשון של המסעדה ובהצלחה רבה: ניוקי ערמונים ופטריות – ברוטב שמנת, כמהין, ערמונים ופטריות צלויות ופפרדלה סלמון – פילה סלמון צלוי, פפרדלה תרד, אפונה, ברוקולי, אספרגוס ברוטב יין לבן ושמנת.

עוד כמה שתפסו לנו את העין והקיבה: הפיצות של רפאלו – מגוון עשיר של משולשים עתירי טעמים לדוג' פיצה שלוש גבינות ופסטו – קרם פסטו, גבינת מוצרלה, גבינת עיזים, גבינת פטה ועלי רוקט ופיצה שורט ריבס עם בשר אסאדו מפורק, תרד ובצל צלוי, קרם בטטה שמן כמהין, גבינת מוצרלה ופרמג'אנו רג'אנו.

וגם מתוק - טירמיסו עם קרם מסקרפונה עם ביסקוויטים קלויים באמרטו ואספרסו ונמסיס - עוגת שוקולד נימוחה בתוספת פקאן מסוכר. יש סיבה לחגוג – תפריט האלכוהול של רפאלו מציע יינות מובחרים, לבנים ואדומים להעלאת מצב הרוח כמו שרדונה 'קורטה ג'יארה', אלגריני, שיראז אסטייט, דלתון ועוד ועוד.