אפילו סבתא מזמינה: גואטה – משלוחי אוכל טריפוליטאי

מסעדת גואטה הוותיקה לא נותנת לקורונה לעצור לה את הבישולים ולאורך כל התקופה האחרונה מקיימת מערך משלוחים מהיר המגיע כמעט לכל גוש דן, והטעם...בדיוק כמו לאכול במסעדה

"במהלך משבר הקורונה חיזקנו במסעדת גואטה את כל מערך המשלוחים שלנו והוא אכן גדל פי 7 מהתקופה שלפני כן", מספר שילֹה גואטה, "נפגענו אבל רק במעט בזכות המשלוחים. כיום אנחנו מוציאים יותר מ-120-100 משלוחים מידי יום, אך עם זאת אנחנו מתגעגעים מאוד לארח אצלנו אנשים. למסעדנים אין דבר יותר טוב ומשמח מאשר לארח, לשם כך נולדנו. עד שנחזור – אנחנו ערוכים להגיע הביתה במשלוחים".

טבחהבלכמון טבחה בלכמון של גואטה. צילום: באדיבות המקום

קוסקוס ועוד מגוון מנות ותבשילים

האוכל שמגישים בגואטה -תבשילים וקוסקוס - עובד נהדר במשלוחים ושומר על צורה, טריות ואפילו חום בזכות האריזות המיוחדות שבהן משתמשים במסעדה. מנת הדגל הכי פופולרית ונמכרת זה שנים היא קוסקוס קומפלט (56 שקלים) - קוסקוס מפרום וטבחה לבחירה (בלכמון, בסאלק, בלקרעה, ברודו). עוד מנה אהובה בשגרה וגם במשלוחים היא כעבורה דגים - קציצות דגים מבושלות ברוטב פלפלים, כוסברה וגרגירי חומוס (56 שקלים) ויש מי שלא מוותר על צלחת הממולאים של סבתא לאה – פלטה מחשיא (58 שקלים). לרגל המצב הכניסו בגואטה כמה מנות חדשות לתפריט המשלוחים בהן עוף בפלפלצ'ומה - כרעיים עוף בגריל עם פפריקה ושום לצד קוסקוס וירקות (56 שקלים) ובולט ישראל - קציצות בקר מבושלות ברוטב עגבניות, מוגשות על קוסקוס או אורז (56 שקלים) שנקראות על שם דוד ישראל. בנוסף יש בתפריט מרקים (30 שקלים למנה) וסלטים מסורתיים כמו צ'רשי (60-20 שקלים, לפי משקל) ומרדומה (60-20 שקלים).

בולטה-בולט של גואטה. צילום באדיבות המקום

גואטה לסופ"ש – מתכון מנצח

לקראת שישי-שבת משתנה אופי ההזמנות ממנות מוגדרות לאוכל לפי משקל לכל המשפחה ולגולת הכותרת - ארוחה לארבעה סועדים הכוללת קוסקוס, 2 יחידות מפרום, 2 יחידות מחשיא, טבחה בסלק, טבחה בלכמון, מרק ירקות, פלפלצ'ומה, צ'ירשי, מסייר ולחם של פעם (250 שקלים). אפשר להוסיף 50 שקלים נוספים ולקבל חלה ותוספת דגים לארוחה לארבעה סועדים.

"באמצע השבוע האוכל מגיע באריזות מיוחדות שומרות חום ומוכנות מיד לאכילה", מסביר גואטה, "לשישי-שבת האוכל מגיע ארוז כך שנשאר רק לחמם בתבנית פיירקס בתנור והוא כמו שמוגש במסעדה בשגרה. הכי קרוב למקור. חימום קל ואתה מרגיש בטריפולי".

את הארוחה אפשר ללוות באחד או בשני הקינוחים מלבי יפואי או עוגת סולת עם תמרים ודבש (10 שקלים לכל קינוח).

מסדר משלוחים בגואטה. צילום באדיבות המקום

יש מענה גם לצמחונים ואף לטבעונים, אזורי החלוקה נרחבים למדי וכוללים את כל תל אביב, יפו, בת ים, חולון, רמת גן, גבעתיים וראשון לציון, דמי המשלוחים נקבעים לפי היעד ומינימום הזמנה הוא 120 שקלים.

גואטה – שד' ירושלים 6, יפו, 053-9379269,