טייק אווי מול הגלים: מה אוכלים בדרך לים? חלק א'

סוף סוף זה קורה - היום (יום ראשון, 18.10) חופי הים שוב נפתחים ואיתם חוזרת פעילות המסעדות במתכונת טייק אווי. המסעדות עדיין מחכות למציל שיוציא אותן מהמים העמוקים אבל בינתיים נוכל להתמקד בחצי הכוס המלאה ולנצל כל רגע לפני החורף, עם מגוון אופציות שוות של טייק אווי ממש ליד הים

לא חסרות סיבות לבוא לים - דייט רומנטי, טיול משפחתי בחוף או צילומי שקיעה מול המזח. עכשיו כבר אפשר להיכנס למים (החל מראשון 18.10) וזה אומר שחד משמעית אין שום תירוץ לא לפקוד את הים. אחרי כחודש של סגר מלא אפשר לחזור לחוף ולפני שהחורף והקור ישאירו אותנו עמוק בבית, זה הזמן לצאת ולצאת. הטייק אווי גם כאן וזה מרגש, ומעורר תיאבון ומגרה את כל החושים הרדומים. אז ישר לעניינים, מה אוכלים מול הגלים?

האמת שהצלחנו להפתיע גם את עצמנו – מצאנו כריכי פיקניק מושחתים, מגוון סנדוויצ'ים וקינוחים ואפילו חומוס עם פול לניגוב בין הגלים. עברנו מעיר לעיר, מהצפון עד הדרום, מנהריה ועד אילת. השתדלנו לגוון כמה שאפשר ולתת הצצה לכמה שיותר אופציות מזינות, מרעננות ומדליקות לישיבה כיפית מול הים. תפתחו מחצלת, תוציאו סכו"ם ובתיאבון.

קלאטה על הים קלאטה 15 בדרך. צילום: דניאל לילה

בלוברי יוגורט בר, נהריה

בלוברי היא רשת גלידות ויוגורט ארצית שמציעה מגוון מושחת של מארזי גלידות במבחר טעמים, יוגורט בטעמים משתנים, טבעי, ללא סוכר, עם לוטוס טבעוני ואינספור תוספות והמון המון מתוק. במיוחד עכשיו שכולנו נמצאים הרבה יותר בבתים מארזי היוגורט והגלידות רלוונטיים מתמיד. אפשר להזמין בגדלים של 1 קילו או חצי קילו.

מה אוכלים על הים?

לא מפספסים אף הזדמנות לשייק על החוף. תוכלו לשקשק עם "שייק קליל בקיץ" על בסיס תפוזים עם פסיפלורה, אננס, אפרסק ומנגו או "שייק ירוק בעיר" על בסיס חלב או מים ועם קיווי, מלון וסורבה לימונענע ועוד ועוד.

אם כבר יוצאים לטיול זו ההזדמנות לעוד קצת מתוק עם קרפ צרפתי ותוספות של מקופלת, קוקוס או בוטנים לבחירה. בלוברי פתוחה בין השעות 10:00 – 23:00. מתי שלא תגיעו לנהריה, לפני, באמצע או בסוף המסלול תדעו שיש לכם לאן לקפוץ.

כמה קרוב?
7 דקות הליכה לטיילת של נהריה

בלוברי יוגורט בר, שד' הגעתון 52, נהריה. 0539429063

לכל המסעדות בנהריה

מסעדת רם, עכו

מסעדת רם מתמחה באוכל ביתי עם טעם של פעם. לאורך כל השבוע אפשר למצוא כאן אריזות חמות וטעימות ממזרח ומערב – בישול ביתי שכולל מנות ראשונות, מאזטים, סלטים, בשרים, דגים, פשטידות וכמובן קינוחים. המסעדה כשרה עם בשר חלק וירקות מהדרין.

מה אוכלים על הים?

הנה כמה המלצות שמשלבות ארוחה מזינה, קלילה ופיקנטית לטיול שלכם. הגרסה הסינית של מסעדת רם מציעה עופות במגוון טעמים - סיני תאילנדי, סיני חמוץ מתוק עם נבטים וסיני ברביקיו. במחלקת הבקר אל תפספסו את רצועות הבקר עם פטריות לצד אינסוף תוספות, סלטים וירקות מוקפצים מדהימים.

ביום שישי המסעדה פותחת שוק אוכל לבוא ולקחת עם שלל תבשילים מיוחדים, דגים על האש והמון מטוגנים לכבוד שבת. אם באתם לטייל בעכו העתיקה, לסייר בין החומות ולסיים בנמל – אין מתאים מלשלב ארוחה מזינה מול הים.

כמה קרוב?
15 דקות הליכה לנמל של עכו

מסעדת רם, דרך הארבעה 1, עכו. 0538007448

לכל המסעדות בעכו

חומוס ירושלים, חדרה

להריח את הגלים, לשמוע את ציוץ הציפורים ולנגב פיתה בחומוס. אולי לוקח רגע להרכיב את הפאזל אבל תכלס זה נשמע מעולה. חומוס על הים – קומפקטי, קליל ובלי לפתוח יותר מידי קופסאות.

מה אוכלים על הים?

חומוס ירושלים בחדרה, אחת המסעדות הוותיקות בעיר מציעה את השילוב המנצח של חומוס, חמוצים, פיתות וחריף. אפשר כמובן לגוון עם שילובים של חומוסלט, חומוסביח, מחלוטה, חומוס פטריות טריות וחמשוקה.

הצעת הגשה - חומוס קומפלקט עם גרגרים, פול, ביצה וטחינה ולסיום מלבי עם מי ורדים, שבבי קוקוס ובוטנים. כשר למהדרין.

כמה קרוב?
10 דקות נסיעה לחוף אולגה

חומוס ירושלים, ירושלים 26, חדרה. 0539431271

לכל המסעדות בחדרה

מלבי חומוס ירושליםה- מלבי של חומוס ירושלים. מושלם בדרך לים. צילום: עמית מוסקל

פראטלי, נתניה

מסעדת פראטלי נמצאת במרכז פולג ומציעה תפריט איטלקי עשיר במיוחד שכולל מגוון כריכי פיקניק בעבודת יד, פיצות עשירות ומנות קלאסיות ומרעננות.

מה אוכלים על הים?

פראטלי השיקה במיוחד לעכשיו את "penino" – סנדוויצ'ים בעבודת יד מלאים בכל טוב. לדוג' פנינו ראגו עם תבשיל נתחי בשר ביין אדום וציר בקר, עלי בזיליקום וחסה ברוטב איולי עגבניות או פנינו סלמון עם סלמון מעושן, ממרח שמנת פסטו, בצל סגול, חסה רומית, עגבנייה ובזיליקום.

עוד מנות מרעננות וקלילות – סלט רומאי הכולל לקט חסות פריכות ברוטב שום-עשבי תיבול מתקתק, תפוח אדמה ננסי, קרעי עוף צרוב, פוקאצ'ה קלויה, בצל סגול, שעועית ירוקה וגילופי פרמז'ן. ריזוטו פרימוורה ללא גלוטן ועם חמאה, עגבניות מיובשות, קרם אפונה, ברוקולי, תרד, שעועית ירוקה, אספרגוס, כרישה, שמנת ופרמז'ן. וקינוח מתוק של טרמיסו עם שכבות של ביסקוויטים ספוגים באספרסו, קרם גבינת מסקרפונה וקפה.

כמה קרוב?
10 דקות נסיעה לחוף פולג

פראטלי, גיבורי ישראל 17, נתניה. 0537101244

לכל המסעדות בנתניה

קלאטה 15, הרצליה

מסעדת קלאטה 15 נמצאת קרוב לאאוטלט הרצליה – בין הקניון לחוף הים עוצרים לאכול פסטות וקינוחים. יש גם חניה חינם ללקוחות המסעדה.

מה אוכלים על הים?

קלאטה 15 מציעה ארוחות מובנות הכוללות מגשי לזניות ופסטות בהתאמה לכמות האנשים שאתם – ארבעה, שישה או שמונה איש. גם הפיצות כאן לא מפספסות ומאפשרות חגיגה משפחתית עשירה בטעמים עם פיצת Bresaola  עם רוקט, פרמזן וברזאולה, פיצת Fiorentine עם עלי מנגולד וביצה ועוד. ובקרוב, קלאטה משיקה מארזי פיקניק מיוחדים עם פסטות ומארז חג לשבועות עם גבינות ויין.

כמה קרוב?
לעבור את הכביש

קלאטה 15, מדינת היהודים 89, הרצליה. 0534877871

לכל המסעדות בהרצליה

כל המשלוחים מכל המסעדות