אוכל רחוב עד הבית: פרויקט מיוחד

חצ'פורי מושלם, פלאפל אגדי והכלאה בלתי אפשרית בין בורקס לפריקסה - אלו משלוחי אוכל הרחוב השווים ביותר מצפון ועד דרום

אין עוררין על כך שבמצב אידיאלי, אוכל רחוב צריך לאכול ברחוב ויש אף שיוסיפו, בעמידה ובחטף. אך המצב שאליו לקח אותנו הנגיף הידוע לשמצה, רחוב מלהיות אידיאלי ועל כן בתקופה מורכבת זו, את אוכל הרחוב שלנו אנחנו נאלצים לאכול בבית.

אם כך לרגל המצב המשונה שאליו נקלענו, החלטנו לפנק אתכם עם פרויקט מיוחד הסוקר את המקומות השווים ביותר שישמחו להביא אליכם את טעמי הרחוב, ישירות לדירה. ברשימה שלפניכם תמצאו עשרה מקומות, כל אחד מהם פועל בעיר אחרת וכל אחד מהם מציע מנות בסגנון שונה. המשותף לכולם הוא שאינם פועלים כחלק מרשת ענקית ושכולם מציעים מנות איכותיות שתמיד באות טוב, אפילו במשלוח.

קיקי – תל אביב

במקום המתוק שפתח אופיר (קיקי) דהן לפני כשבע שנים, תמצאו לא מעט מנות אוכל רחוב מושקעות כמו פיש אנד צ'יפס (מוגש עם רוטב טרטר – 54 שקלים), מסבחה (28 שקלים) ושקשוקה בפיתה (28 שקלים). אך משום מה בזמן האחרון הגעגוע הגדול ביותר מבחינתנו הוא דווקא למנת הסביח הנהדרת של קיקי, שעלותה במשלוח היא 20 שקלים בלבד.

בנוסף ניתן להזמין מקיקי מבחר מנות שלא בדיוק עונות להגדרה של "אוכל רחוב" כמו קציצות כרישה או קציצות ברוקולי ואפונה (עם תוספת לבחירה – 48 שקלים), דג מרוקאי חריף על אורז או קוסקוס (56 שקלים) ומוס שוקולד בלגי לקינוח (18 שקלים).

קיקי, דיזנגוף 147, תל אביב. 053-9419924

טוסט משיח – ראש העין

חוקרים רבים ניסו לברר ללא הצלחה מה יש בצירוף המילים "טוסט" ו"נקניק", שגורם לבלוטות הרוק האנושיות לעבוד כל כך במרץ. האדם שהגיע הכי קרוב לכך הוא הבעלים של טוסט משיח, שהגדיל לעשות והזמין את הלקוחות שלו להרכיב לעצמם טוסט הכולל לא פחות מעשרה נקניקים (טוסט נקניק כפול – 27 שקלים). כמו כן באפשרותכם ללכת על מבצע סעודת משיח במשלוח, הכולל שני טוסטים עם חמישה נקניקים לבחירה ותוספת לבחירה תמורת 70 שקלים בלבד. 

אם אתם לא חזקים בהתלבטויות ומעוניינים ללכת על בטוח, אתם תמיד יכולים להזמין טוסט מנהטן, טוסט אלבמה או טוסט הוליווד, כל אחד מהם עם הרכב שונה של רטבים ונקניקים איכותיים. את הארוחה ניתן לשדרג עם מגוון משקאות שישמחו לבב אנוש כמו בקבוק ערק עלית (65 שקלים), בקבוק בריזר אבטיח (15 שקלים) או בקבוק בירה כזו או אחרת (330 מ"ל קרלסברג או הייניקן – 10 שקלים, 330 מ"ל קורונה, סטלה, לף בלונד או קסטיל רוז' – 15 שקלים).

טוסט משיח, חותמי המגילה 20, ראש העין. 053-9381137

פלאפל אוריון – חיפה

פלאפל אוריון, שנקרא על שם בית הקולנוע הסמוך שכבר מזמן אינו בסביבה, בא לעולם בשנת 1961. מאז ועד היום הוא הספיק להפוך לאחד המקומות היותר מיתולוגיים בחיפה וממש לא נדיר לראות את הסועדים היותר וותיקים, מגיעים אליו היום עם בני הדור השלישי. בפלאפל אוריון הכדורים תמיד צהובים מבפנים, פריכים מבחוץ והמחירים יותר מהוגנים. רק כדי לסבר את האוזן נציין כי מנה פלאפל עולה במשלוח סך הכול 16 שקלים ואילו חצי מנה, 9 שקלים בלבד. השלימו את התמונה עם מיץ ענבים (8 שקלחים) והרי לכם ארוחת צוהריים משובחת.  

פלאפל אוריון, הרצליה 14, חיפה. 053-9348438

חצ'פורי ביז'ו – קריית ביאליק

האמת היא שחצ'פורי זה לא בדיוק מה שעולה לנו לראש כשאנחנו מתבקשים לדמיין אוכל רחוב. אבל זה כנראה  רק בגלל שלא גדלנו בגאורגיה. כי כשחושבים על זה לרגע, מדובר מבחינות רבות באוכל הרחוב האולטימטיבי. הודות לחצ'פורי ביז'ו שבקריית ביאליק, תושבי הקריות והאזור יכולים ליהנות מחצ'פורי משובח, גם כשהם צופים בחדשות בסלון.

אז נכון שבתפריט המשלוחים תמצאו גם שקשוקה עם גבינה מוקרמת (25 שקלים) ואפילו מגוון בורקס לא רעים בכלל (גבינה, תרד גבינה, פיצה או תפו"א – 20 שקלים). אבל את ההצגה במקרה הזה גונבת גזרת החצ'פורי הכוללת למשל חצ'פורי אצ'רולי (25 שקלים), חצ'פורי תרד גבינה (18 שקלים) וחצ'פורי תפו"א (15 שקלים). כמו כן חשוב לציין כי נכון להיום ניתן להזמין גם גבינה גרוזינית וגבינת סולוגוני במשקל ואפילו חצ'פורי קפואים שניתן לאפות בקלות בבית (14-12 שקלים ליחידה).

חצ'פורי ביז'ו, החרושת 20, קריית ביאליק. 053-7103907

הבן של סימו – קריית שמונה

במהלך השנים הלא מעטות שחלפו מאז שנפתח המקום המתוק הזה, חוסלו בו אינספור כריכים עמוסים בכל טוב, על ידי אינספור סטודנטים רעבים. גם היום, על האף המצב, הבן של סימו ישמח לשלוח אליכם הביתה את כל המנות שמגדירות את האקלקטיות של אוכל הרחוב הישראלי. הרי היכן עוד תוכלו למצוא שניצל אוסטרי, חומוס ערבי, בגט צרפתי, צ'יפס אמריקאי וסלסה מקסיקנית במנה מדויקת אחת?

אם אתם סובלים מרעב כבד, נמליץ לכם ללכת על שווארמה, נקניקיות חריפות או מעורב בלאפה (38 שקלים) ואם רק התחלתם את היום, אין סיבה שלא תסתפקו בחביתת ירק בבגט (25 שקלים) או בפיתה (22 שקלים).

הבן של סימו, תל חי 111, קריית שמונה. 053-9370562

בורקס הבולגרי – קריית אתא

בורקס הבולגרי הוא לרוב המקום שאליו מגיעים תושבי הקריות כדי לטרוף קצת בצק עלים באמצע יום העבודה, לנקות את הפירורים ולהמשיך הלאה. היום לעומת זאת, בורקס הבולגרי הוא המקום שממנו מזמינים מעט נחמה בלקנית במשלוח, כדי להעביר עוד יום של סגר עם משהו טעים ומשביע.

הבורקס המשובח של בורקס הבולגרי מיוצר בעבודת יד ומוגש בליווי עגבניות מרוסקות, חריף ומלפפונים חמוצים. עלות התענוג היא 20 שקלים בלבד (בורקס גבינה, תרד עם גבינה, תפו"א אדמה, פיצה ותפו"א עם פטריות), כשבנוסף לבורקס הרגיל, ניתן להזמין גם בורקס מוקרם עם שלל תוספות.

כמו כן ניתן להזמין מהמקום הכשר למהדרין גם מגוון סלטים, מלאווח וזיווה. רק אל תשכחו להזמין תוספת של ביצה קשה בבקשה (3 שקלים).  

בורקס הבולגרי, העצמאות 24, קריית אתא. 053-5353569

דיאלנא חומוס בר אותנטי – באר שבע

את האווירה בדיאלנא הבאר שבעית, בלתי אפשרי לשחזר בבית. עם זאת, הרבה יותר קשה לשחזר את טעם החומוס המשובח שמגישים במקום. אם כך הדרך הטובה ביותר ליהנות בימינו מהקסם של דיאלנא היא פשוט להזמין משלוח של חומוס איכותי הביתה. המנה החביבה על רבים מהלקוחות היא חומוס שקשוקה (36 שקלים) אם כי מדי מומלץ לתת הזדמנות גם לחומוס הסביח המצוין של המקום (32 שקלים). כמו כן בימי שלישי ניתן להזמין מנת קוסקוס צמחונית (38 שקלים) ומנת קוסקוס עם עוף (43 שקלים). מומלץ!

דיאלנא חומוס בר אותנטי, יעקב כהן 4, באר שבע. 053-6113142

שבח האבא של הפלאפל והשווארמה – ירושלים

זה לקח אמנם כמעט ארבעה עשורים, אך לפני מספר חודשים החליטו קברניטי המקום הירושלמי הוותיק והפופולארי, להפעיל שירות משלוחים ונראה שהתזמון לא היה יכול להיות מוצלח יותר. בין אם מדובר בשווארמה בפיתה, במעורב ירושלמי בלאפה (45 שקלים) או בפלאפל בבגט (25 שקלים), אתם יכולים להיות בטוחים שהמנה של שבח תשביע אתכם למשך כל היום, אפילו אם רק פקחתם את העיניים.

בנוסף למנות הקלאסיות, תוכלו להזמין גם מבחר סלטים כמו סלט עוף או שניצל (40 שקלים) ואפילו סלט שווארמה (45 שקלים).

שבח האבא של הפלאפל והשווארמה, יעקב פת 91, ירושלים. 053-9368432

הפריקסה של חיימיקו – נתניה

הסניף השני של הפריקסה של חיימיקו, נפתח בנתניה בפברואר, שמונה שנים אחרי שנפתח הסניף המקורי בהוד השרון. לרגל פתיחת הסניף החדש, השיקו קברניטי המקום מנה חדשה ומפתיעה העונה לשם בוריקסה: בוריקה בתוך פריקסה עם כל התוספות (בינוני – 25 שקלים, גדול – 30 שקלים). בשל המצב, נאלצו קברניטי המקום לעבור למתכונת של משלוחים אך למרבה המזל, טעמן של המנות לא נפגע כלל כשהן נארזות ועושות את דרכן לבית הלקוח.

המנות המנצחות של חיימיקו הן פריקסה רגיל ופריקסה שקשוקה (15/20/25 שקלים) ואם אתם מאמינים שיישאר לכם מקום אחרי המנה העיקרית, אתם מוזמנים להזמין גם פריקסה מתוק מתפריט הקינוחים, הכולל מנות אחרונות כמו פריקסה בננה לוטי (קטן – 20 שקלים, גדול – 30 שקלים) ופריקסה שוקולד עם תוספות (קטן – 15 שקלים, בינוני – 20 שקלים, גדול – 25 שקלים).

כמו כן נעדכן כי ניתן להזמין במשלוח קופסאות של לימון כבוש, רוטב גמבות, מטבוחה, צ'ירשי ופלפל צ'ומה חריף (10 שקלים). כי למה לא בעצם?

הפריקסה של חיימיקו, שער הגיא 8, נתניה. 053-7106430

נסרין כנאפה וקפה – אילת

את הרשימה המכובדת שלנו בחרנו לחתום בעיר הדרומית ביותר ועם אוכל הרחוב המתוק ביותר. במקום החדש של נסרין, שהחל לפעול לפני חודשים ספורים בלבד, מכינים כנאפה איכותית וטעימה במיוחד, שלמרות המשלוח מגיעה כשהיא לוהטת פלוס (כנאפה משפחתית - 70 שקלים, כנאפה אישית - 28 שקלים). בנוסף תוכלו להזמין מנסרין גם בקלאווה טורקית עם פיסטוקים (25 שקלים), מלבי (10 שקלים) וליאלי ביירות (25 שקלים), למקרה שיתחשק לכם איזה משהו מתוק אחרי הכנאפה...  

נסרין כנאפה וקפה, האלמוגים 88, אילת. 053-7106207