קונים באינטרנט? דגשים!

אחוזי הקניה באינטרנט מטפסים מדי שנה בעשרות אחוזים. איך לקנות באופן בטוח?

על מנת למנוע עוגמות נפש וחוסר שביעות רצון, להלן מספר טיפים לפני שאתם מתחילים לרכוש מוצרים או להזמין שירותים דרך אתרי האינטרנט.

1. אתר מאובטח - בידקו שהאתר מציג עצמו כאחד אשר מכבד את פרטיותך!
    חפשו https באזורי "סל הקניות". רכישת מוצרים באתרים לא מאובטחים יכולים
    להוביל את מספר כרטיס האשראי שלך לכל אחד.

2. השוו מחירים - גלשו לאתרים ישראלים ולאתרים מחו"ל ובידקו את מחירי המוצר
    במספר אתרים שונים. זכור! האתר המציג את המחיר הזול ביותר אינו תמיד הכדאי.

3. ביקורות קונים - בדוק מה קונים חושבים על המוצר. קונים רבים מציגים פעמים רבות
    את אופי חווית הרכישה, אדיבות שירות הלקוח, עמידה בזמני משלוח וכיו"ב.

4. דמי משלוח - אל תתפלאו אם החיוב בסוף החודש יהיה גבוה יותר בעשרות אם לא מאות
    שקלים. לעיתים, שילוח מוצרים כרוך בדמי משלוח. שימו לב!

5. בידקו אתרים זרים - מוצרים רבים יכולים להמצא באתרים מחו"ל. לעיתים רבות, 
    מוצרים יעלו זול יותר מאשר בארץ. בידקו את עלויות המשלוח לארץ.

6. אזור החלוקה - שימו לב כי האזור אליו אתם חפצים שיגיע המוצר אכן נמצא בטווח
    המשלוחים של האתר המוכר.

7. תנאי החזרה - בדוק את התנאי החזרת המוצרים / ביטול עיסקאות.

מה החוק אומר?
אם קניתם מוצר דרך האינטרנט ואינכם מעוניינים בו מסיבה כלשהי, אתם רשאים לבטל את העיסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר או ממועד קבלת הפרטים על ההזמנה, המאוחר מבין שניהם. על המוכר להחזיר לכם את כספכם תוך 14 יום מיום שקיבל את הודעת הביטול. על הביטול להיעשות במסמך בכתב למוכר, רצוי בדואר רשום. הודעה בפקס או בדואר אלקטרוני נחשבת הודעה בכתב.

כנסו לקטגוריית קניות מאתרי אינטרנט. קניה חכמה ונעימה!