ספגטים רוכשת את מינה טומיי

"ספגטים" רוכשת 50% ממסעדות "מינה טומיי"

בעלי רשת מסעדות "ספגטים" רוכשים 50% ממסעדות מינה טומיי ויזרימו 10 מיליון ש"ח לפיתוח מותג מינה טומיי. רכישת מינה טומיי מגיעה אחרי משא ומתן שלא צלח לרכישת 50% מלחם ארז.

אחרי משא ומתן שלא צלח לרכישת 50% מלחם ארז, מבצעת חברת GHL השקעות, הבעלים של רשת ספגטים, רכישה ראשונה בתחום הקז'אול דייניג. ל-TheMarker נודע כי החברה רכשה 50% מהמותג מינה טומיי - שכולל נכון להיום שתי מסעדות בסגנון אסיאתי בתל אביב ובהרצליה. שתי החברות יקימו חברה משותפת לתוכה תזרים GHL סכום של 10 מיליון שקל לפיתוח הרשת.

שוקי לרר וזוהר אריאלי הקימו את מינה טומיי לפני כשנה. מדובר במסעדות שמציעות מגוון מנות מהמטבח האסיאתי במחירים נמוכים יחסית ומתאפיינות בשירות מהיר. לרר הוא דמות מוכרת בעולם המסעדות והבילוי התל אביבי - הוא הקים יחד עם ערן ויזר, היום בעלי רשת כלי האירוח והמתנות DOMO, את זנזיבר, פאפאגיו, אודיאון ועוד. כיום מחזיקים לרר ואריאלי ברשת אודיאון, שכוללת גם היא שתי מסעדות בתל אביב ובהרצליה.

מטרת השותפות לדברי משה ויינגרטן, יו"ר GHL השקעות, היא "פיתוח פעילות משותפת תוך השקעות ישירות או בשותפות בפיתוח המותג מינה טומיי ופיתוח קונספטים חדשים נוספים בתחום ההסעדה בארץ ובחו"ל. אנחנו לא הולכים לפתוח סניפים רבים בארץ כמו שעשינו בספגטים, אלא סניפים בודדים, כדי לשמור על המותג. אבל יש לקונצפט הזה המון פוטנציאל בחו"ל. אנחנו רואים את ההתרחבות של רשת ווגאממה הבריטית וסושי סמבה למדינות נוספות ומבינים את הביקוש למזון האסיאתי".

בראיון ל-TheMarker באפריל האחרון סיפר ויינגרטן כי כשרכש ב-2002 יחד עם גדי גרנות שני שליש מספגטים מידי המייסד דרור נחושתן, שמחזיק עדיין בשליש מהרשת, הרעיון של השלושה היה להפוך לחברת אחזקות שמתמחה במסעדות בתחום הקז'ואל דיינינג בישראל ובאירופה. "זה התחום הצומח במערב אירופה. באנגליה 25% מהמסעדות הן קז'ואל דיינינג ובארה"ב יש מעבר מתחום המזון המהיר לקז'ואל דיינינג".

נכון להיום כוללת החברה רק את רשת ספגטים שהחלה לפעול בחו"ל תחת המותג The Spaghettis. לרשת סניף אחד בלבד בפרובנס והיא עובדת על מציאת מיקומים נוספים באירופה. בנוסף מפתחת GHL קונספט חדש בישראל - פסטה בר שאמור להיפתח בחודשים הקרובים.



הכתבה פורסמה באתר Themarker