סושי לנשים בהריון – מציאות או דמיון? וכל הטוב הזה גם במשלוחים

את בהריון! בשעה טובה! סושי הוא מאכל פופולרי מאוד בישראל והוא נחשב לארוחה בריאה ומזינה, עם זאת, האם סושי בטוח לנשים בהריון? התשובה היא כן! חד משמעית, אם הוא מוכן בצורה נכונה.

 

בזמן הריון יש הרבה הגבלות ואיסורים, חלקם זניחים וחלקם משמעותיים, בעיקר כשמדובר בתקופה של תשעה חודשים. זה לא סוד, שסושי הפך כמעט למאכל הלאומי שלנו ולכן יש קושי רב בהתמודדות עם הגזירה של איסור אכילת סושי לנשים בהריון ומי מתעסק עם אישה בהריון? רצה הגורל (או בעלי מסעדות שהנשים שלהן היו בהריון) ומסעדות החלו להכין סושי בפסים נפרדים ובתנאים מיוחדים וסטריליים במיוחד. 

 בא לך סושי? עכשיו כבר מותר. צילום: שאטרסטוק

הסיכונים באכילת סושי לנשים בהריון

אכילת סושי במהלך הריון יכולה להיות מסוכנת מכמה בחינות, בראש ובראשונה מהדבקות במחלות שונות. דגים טריים, שלא מבושלים, שניתן למצוא אותם כמעט בכל מנות הסושי, יכולים להכיל פרזיטים וחיידקים מסוכנים כמו סלמונלה וליסטריה. 

מערכת החיסון של נשים בהריון מוחלשת ולכן הן חשופות הרבה יותר להדבקות במגוון מחלות. בנוסף, דגים מסוימים כמו הטונה הגדולה, מכילים רמות גבוהות של מתכת רעילה, שבכמויות גדולות, יכולה לגרום לפגיעה במערכת העצבים של התינוק. לכן, כאשר מדובר בבריאותה של אישה הרה והעובר שלה, ממומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל ולהיות מאוד מודעת למה שהיא אוכלת.

וכדי להקל על החיים, שלא תגידו שאנחנו לא מתחשבים בנשים בהריון, ריכזנו כמה מקומות שמתגאים בהכנת סושי בטיחותי ולא פחות חשוב, טעים. 

נוצ׳י כיכר המדינה דואגת גם להריוניות שבחבורה, שלא מוכנות לוותר על סושי 9 חודשי הריון. עבורן הם בנו את הליין של הסושי הצמחוני והטבעוני ולכן רק נשאר לבחור. למשל את טמפוטופו-טופו בטמפורה, שיטאקה עטוף בבטטה ועירית או את הוג'י רול-טופו, אבוקדו, אושינקו ובצל ירוק במעטפת שקדים.

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 

במסעדת ג'אסיה שביפו העתיקה, הקדישו עמדה מיוחדת להכנת סושי לנשים בהריון ובה קרש חיתוך וסכין ייעודיים שלא באו במגע עם דגים נאים. תוכלו להתלבט בין: ספיישל צמחוני- סושי חם בציפוי פנקו בטמפורה עם אבוקדו, מלפפון, בטטה וטמאגו או מהצמחונית בסטייל, שהיא למעשה סנדוויץ' סושי עם מלפפון, בטטה, אבוקדו וגזר.

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

סושי עד הבית. צילום: שאטרסטוק

סושי כשר לנשים בהריון

במסעדת קנסאי בפתח תקווה, הגדילו והעניקו חלק מיוחד בתפריט שכולו מוקדש להריוניות, מהם תוכלו להזמין גם סושי עם דגים מטופלים היטב, בדיוק עבורכן ואז הדילמה לא פשוטה. נוריקו בטטה טריאקי עם סלמון בגריל, מלפפון במעטפת אבוקדו וצ'יפס סלק או אולי את האישיקי רול עם אבוקדו, מלפפון, שומשום שחור, קרם לימון, תערובת של סלמון גריל, טריאקי וצנון יפני.

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 סושי טרי עד הבית לאישה בהיריון. צילום: שאטרסטוק

 

גם מסעדת סושי קסי מראשון לציון, מציעים סושי מופרד וכשר להריוניות, כך שתוכלו לנשנש רול אופל דג הריון עם תוספת דג אפוי מעל לקישוט או מסנדוויץ' אקסטרה גדול צמחוני. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 

וזו רק רשימה קטנה של משלוחי סושי לנשים בהריון, תוכלו למצוא באתר משלוחים, מסעדות רבות בכל הארץ שמציעות גם הן, סושי בטוח. חשוב לבדוק מהיכן מזמינים, יש מקומות שיציינו בפירוש שיש עמדה נפרדת ויש מקומות שיבקשו מכם לציין בזמן ההזמנה. אז באמת שיהיה בשעה טובה ובעיקר בתאבון.