משלוחי אוכל יהודי - מהמטבח של אמא לשולחן שלך

אוכל יהודי כמו שאוכל יהודי צריך להיות, טעמים מהעבר, ארוחות שרק סבתא יודעת להכין ואם אפשר, באווירה מודרנית. איפה? אתר משלוחים!

 

אוכל הוא לא רק מזון לגוף, אלא גם מזון לנשמה, על אחת כמה וכמה שמדובר על אוכל יהודי מסורתי. בכל פינה ופינה בעולם, המטבח היהודי התפתח והתעצב באופן ייחודי, לפי ההיסטוריה, התרבות והמסורת של היישוב היהודי באותו אזור. כל אחת מהתרבויות הללו מספרת את סיפורה הייחודי של קהילה יהודית, שזהותה משתקפת לא רק בפיוטים, בספרים ובמנהגים – אלא גם בצלחת. המטבח היהודי הוא גשר בין ההווה לעבר, בין הבית לגולה והוא מציע לנו הזדמנות לחוות את הקסם, המסורת והתרבות שמאחורי המנות השונות. האם אי פעם תהיתם איך זה שבמדינה קטנטונת כמו שלנו, אפשר למצוא טעמים מהמטבח האשכנזי, הבוכרי, הספרדי ועוד במשלוח עד הבית? הסיר של סבתא והבית של אמא הם רק ההתחלה, הסירים של השכנים, המכרים והחברים משלימים את התמונה – לא רק אזרחי המדינה הם קיבוץ גלויות – כי אם גם המנות. אבל הקונצנזוס פה, שהאוכל "המסורתי שלנו" – הוא בנוסח אשכנז. 

 

אוכל יהודי משובח במשלוח עד אליכם

ב-שרית אוכל ביתי מהוד השרון, יש תפריט מיוחד שכולו אוכל אשכנזי טהור. כך למשל תוכלו להזמין רגל קרושה – מעדן רוטט וטעים במיוחד, שהיה נפוץ בעיקר בגרמניה ופולין ואם המנה הזו קשוחה לכם מידי, זה בסדר אתם לא היחידים. קבלו את הקיגל אטריות או תפוחי אדמה, עוד מעדן מבית היוצר של מדינות מזרח אירופה, שנוהגות להכין את המאכל בארוחות שיש או חג. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 קניידעלך, מישהו? צילום: שאטרסטוק

בבישלולי – חנות התבשילים שלי בעין גב, תוכלו למצוא מנות יהודיות בנגיעות מזרחיות. בין אם תחליטו להזמין נסיכת הנילוס ברוטב פיקנטי ולהתפנק עם תוספת של אורז לבן או קוסקוס כמיטב המסורת. וכדוגמה לאקלקטיות בארץ, תוכלו להזמין גם קרעפלך ממלוא בשר. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

ב - יא ג'אמעה אשר בקריית אתא – מאמינים באקלקטיות וקיבוץ גלויות קולינרי. מפה תוכלו לקבל את אחת ממנות התוספות האהובות על הישראלים – פירה – מחית תפוחי אדמה עם בצל מטוגן או שמא תרצו מרק ירקות עם קציצות עוף: עם תפוחי אדמה, גזר וקישואים, בליווי בצל ושום עדין. מה שבטוח זה שכאן תוכלו למצוא אוכל יהודי של כמה עדות ולכן תוכלו להתפנק גם עם: מרק שעועית תימני - תבשיל מבית סבתא, שמחזיר כמה שנים אחורה ומגיעה עם הבטחה להנאה. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 קיגל מתוק או מלוח. צילום: שאטרסטוק

 

מסעדה יהודית

בדלישס – אוכל ביתי כשר מכפר סבא, אפשר להזמין מנה, שהיא כל כך כחול לבן שהיה אפשר לשלב אותה בדגל שלנו קניידלעך!!!! לא בפסח בלבד, אין כמו מנת מרק עוף עם כדורי הפלא הנימוחים מקמח מצה. ואם בא לכם משהו יותר משביע, מה עם כרעיים בתנור ותפוחי אדמה, יש יותר יקי מזה? ואם אתם ממש בעניין של שלהחזיר טעמים של סבתא אשכנזייה – עשו טובה וקחו את הצימעס – כי אין כמו לאכול קינוח בתור תוספת לעיקרית. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 רוסטביף עסיסי ברוטב. צילום: שאטרסטוק

מאסתריקה בטבריה תוכלו להתענג על מאכלים ישראלים באוריינטציה מזרחית, למשל אם תרצו להתפנק עם תבשיל של בשר ראש וחומוס, או קוסקוס טוב עם מרק ירקות. אבל אסתריקה מציעה גם מנות לכך האשכנזי – הישר מהמטבח ההונגרי מגיע הגולש, תבשיל בשר נימוח עם תפוחי אדמה ועוד. 

לצפייה בתפריט והזמנת משלוח >>

 

משלוחי אוכל יהודי, הם הפתרון המושלם לאלה שמחפשים את הנוסטלגיה הקולינרית מימי הילדות, מהמטבח של סבתא או מהארוחות בבית המשפחה. בזמן שהעולם המודרני מתקדם ומתפתח, ישנן מסעדות, כמו המקומות המוזכרים מעלה, שמצליחות להחזיר את הטעם האותנטי של האוכל היהודי, בכל הגוונים והגרסאות שלו, הביתה. 

צילום תמונת שער: שאטרסטוק