משלוחי אוכל ליולדת – זה כיף, מפנק וחוסך כאב ראש

משלוח אוכל ליולדות, מצווה או סתם עזרה ענקית? אבל לפני הכל, מזל טוב! אתם הורים. אז בין אם זה מארז אוכל מוכן, או פינוק מושחת, פנקו אותן.

החיים כאמא טרייה יכולים להיות קדחתניים ומתישים ולהשאיר מעט זמן ואנרגיה להכנת ארוחות, זה המקום שבו משלוחי אוכל ליולדות באים לשנות! עם מגוון בלתי נגמר של אפשרויות בריאות וחיוניות ליולדות, אמהות טריות יכולות ליהנות מהקלות והפשטות של ארוחות טעימות ומזינות שיישלחו ישירות עד פתח הבית. 

דמיינו לרגע שאין יותר קפיצות מתישות לסופר או לבלות שעות במטבח, במקום זה נכנסים לאתר משלוחים, בוחרים מהמגוון העצום איזו מהמנות המומלצות בא לכן ופשוט מזמינים. לא רק שמשלוח כזה חוסך זמן ואנרגיה, אלא הוא גם מאפשר לאמהות טריות לתעדף את מה שהכי חשוב - מנוחה וקשר עם האוצר החדש. 

אז כדי שלא תצטרכו לשבור את הראש, ריכזנו עבורכם רשימה של מנות מומלצות ליולדות ואיפה למצוא אותן, כי להזמין אוכל ליולדות, זו בכלל מצווה. 

מרקים עשירים בחומרים מזינים: מרקים מזינים כמו מרק עוף וירקות, מרק עדשים או מרק עצמות עמוסים בוויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו המסייעים בשיקום הרקמות ומספקים חומרים מזינים חיוניים לריפוי. 

ארוחות מאוזנות: ארוחות מאוזנות היטב כוללות: חלבונים רזים (כגון עוף בגריל או דג), דגנים מלאים (כמו אורז חום או קינואה) ומגוון ירקות מספקים שילוב של חומרים מזינים הדרושים להתאוששות לאחר לידה. ארוחות אלו מסייעות בחידוש רמות האנרגיה ותומכות בריפוי כללי.

 בריא וטעים. צילום: שאטרסטוק

מזונות עשירים בברזל: מזונות עשירים בברזל, כגון בשר אדום רזה, תרד וקטניות, חשובים לאמהות טריות, מכיוון שהם עוזרים לחדש את רמות הברזל שהתרוקנו במהלך הלידה, ברזל הוא חיוני להפקת אנרגיה ולהתאוששות כללית. 

חומצות שומן אומגה 3: שילוב מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3, כמו סלמון, זרעי צ'יה ואגוזי מלך, יכולים לסייע בהפחתת דלקות ולתמוך בבריאות המוח. שומנים בריאים אלו מועילים הן להחלמה של האם והן להתפתחות הילוד. 

מזונות עשירים בסידן: סידן חיוני לבריאות העצם ואמהות מניקות זקוקות במיוחד לצריכה נאותה. מזונות כמו מוצרי חלב, עלים ירוקים וחלופות חלב מועשרות על בסיס צמחי יכולים לספק מקור טוב לסידן. 

שמירה על רמת מים תקינה: קריטית במהלך התקופה שלאחר הלידה. שתיית מים וצריכת מזון מעניק לחות כמו פירות וירקות מסייעים בשמירה על רמות לחות אופטימליות, ותומכים בהחלמה כללית.

ממטבחה של רונית - בתל אביב יש מגוון מנות בריאות וטעימות שתוכלו להזמין: מרק עוף, מוגש עם אורז לבן, או מרק עדשים מ-2 סוגי עדשים: אדום וירוק, מוגש בתוספת מנת לחם הבית. בלואיזה - בית האוכל מחיפה תמצאו למשל, דג סלמון אפוי ברוטב חמאת הדרים / פסטו בזיליקום / חריימה לבחירה, מוגש לצד ירוקים מוקפצים ותפו"א, או את המג'דרה, שמפורסמת בערכים התזונתיים שלה, אורז עגול, עדשים שחורות ובצל מקורמל.

 כשאין כוח לבשל. צילום: שאטרסטוק

במקומצ'יק - רמת גן, תזמינו את הפילה סלומון 200 גרם ב – 65 ₪ ותקבלו בוסט של אומגה 3, גם טעים וגם מזין. גם מנת הכוסמת עם ירקות מאודים ברוטב עגבניות, תזריק לגוף עוד מנה טובה של ברזל. ואם אתם ירושלמים, אין שום בעיה, יפהל'ה תדאג לכם עם מנה טובה של כבדי עוף או צלי בקר, עם שתי תוספות (שגם הן מומלצות כמו: שעועית או במיה). 

ומה תגידו על הפיצוץ בריאות הזה מבית היוצר של מסעדת טירה בעפולה, שמתמחים באוכל מוכן ליולדות, חציל ממולא מנגולד - זוקיני, חרדל בר, תרד, גרעיני דלעת ווינגרט עשבי תיבול, או קציצות עדשים - חלבון אפונה וקינאוה עם עשבי תיבול, פטריות ובצל, גודל בינוני.  

אבל בואו נודה על האמת, לא על המלוח לבדו יחיה האדם ואם באמת רוצים לפנק לכו על, משלוחי אוכל ליולדות, מתוקים ומושחתים. תוכלו למשל להזמין ממסעדת Bliss בנתניה, גלידת יוגורט (ללא תוספת סוכר כמובן) עם 5 טעמים בריאים כמו: חמוציות, גרנולה טבעית ללא סוכר, שקדים, אגוזי מלך ועוד וכל התענות הזה ב – 65 ₪. ויש עוד אופציה מפנקת במיוחד, כזו שאפשר לשלוח גם לבית החולים לאחר הלידה, מארז אוכל ליולדות, אבל לא סתם מארז... מגש פירות הכי מפנק שיש. פרות אנד פוד מחיפה, מציעים מגשי פירות טריים, מלחחים ומגרים במגוון גדלים וקומבינציות. מגש פירות LARGE קוטר 33 ס''מ, מבחר פירות אקזוטיים כ 15 סוגי פירות שונים ומגוונים כולל שוקולדים ותמרים ממולאים באגוזים. מתאים ל 6-8 איש, באריזה מהודרת +  ברכה מודפסת. או מגש פירות XXL של פירות טריים ויבשים, מגש אובאלי - 52 ס"מ המשלב פירות יבשים ופירות טריים חתוכים מהמיטב התוצרת, ארוז בצלופן + ברכה. 

  מתוק וקר. צילום: שאטרסטוק

לסיכום לא משנה איזה משלוח מנות תזמינו ליולדות, לא משנה סגנון האוכל או השעה, קודם כל והכי חשוב, שיהיה בשעה טובה ובתאבון.